שר האוצר בצלאל סמוטריץ
צילום: לע"מ/יוסי זמיר

שיפור קל ביחס לאומדן הקודם: התמ"ג עלה ב-2.1%

על פי נתוני הלמ"ס חל שיפור קל בתמ"ג (בחישוב שנתי) ביחס לאומדן הקודם שהציג עליה של כ-2.1%; במבט שנתי, חלה עליה של 1% בלבד בתמ"ג, בזמן שהתמ"ג לנפש ירד ב-0.3%

איתן גרסטנפלד | (1)

במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024 חלה עליה של 2.1% בתמ"ג (בחישוב שנתי) ביחס לרבעון הקודם, כך עולה מנתוני האומדן השלישי שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בסיכום שנת 2024 עלה התוצר המקומי הגולמי ב-1% בלבד, לעומת שנת 2023 בזמן שהתמ"ג לנפש ירד ב-0.3%.


על פי נתוני הלמ"ס התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), עלה ברבעון הרביעי של שנת 2024 ב-2.1% בחישוב שנתי לעומת הרבעון הקודם. מדובר בשיפור קל ביחס לאומדן הקודם אז עמדה העלייה על כ-2% באומדן הקודם. התוצר המקומי הגולמי לנפש עלה ב-1.1% בחישוב שנתי.


יבוא הסחורות והשירותים עלה ברבעון הרביעי של השנה ב-18.3% בחישוב שנתי בהמשך לעלייה של 16.2% ברבעון הקודם. מנגד, יבוא השירותים ירד ב-2.1% בחישוב שנתי, המשקפת עליה מתונה של 0.3% בחישוב שנתי ביבוא השירותים למעט תיירות כאשר יבוא שירותי התיירות ירד ב-10.6%. יבוא הסחורות האזרחיות עלה ב-11.2% בחישוב שנתי.


יבוא היהלומים עלה ברבעון הרביעי לאחר ירידה ברבעון הקודם, והיבוא הביטחוני עלה בצורה משמעותית כך שיבוא הסחורות והשירותים למעט יבוא ביטחוני, אוניות, מטוסים ויהלומים עלה ברבעון הרביעי של 2024 ב-13.2% בחישוב שנתי.



עלייה בהוצאות לצריכה

ההוצאה לצריכה פרטית, עלתה ב-9.6% ברבעון הרביעי של שנת 2024 בחישוב שנתי לאחר עלייה של 8.7% בחישוב שנתי ברבעון השלישי. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-8.6% בחישוב שנתי.  השינוי בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון הרביעי של 2024 נבע מירידה של 0.6% בחישוב שנתי בצריכה פרטית שוטפת לנפש (ההוצאות למזון, משקאות וטבק, לשירותים אישיים, לדיור, לדלק וחשמל לאחזקת בית, ולמוצרי תעשייה לצריכה שוטפת).


ההוצאה לצריכת מוצרים בני קיימה לנפש עלתה ב-13.9% ברבעון הרביעי של שנת 2024 בעיקר בגלל העלייה המשמעותית ברכישת כלי רכב 977.5% בחישוב שנתי (81.2% בחישוב רבעוני). ההוצאה לרכישת ציוד משק הבית כגון: מקררים, מכונות כביסה, מזגנים עלתה בשיעור של 40.6% בחישוב שנתי (8.9% בחישוב רבעוני) וההוצאות לריהוט ותכשיטים עלו ב-4.9% בחישוב שנתי.


ההוצאה לצריכה ציבורית עלתה ב-9.5% בחישוב שנתי ברבעון הרביעי של שנת 2024. ההוצאה לצריכה אזרחית עלתה ב-20.1% בחישוב שנתי (4.7% בחישוב רבעוני) ברבעון הרביעי של שנת 2024. ברבעון זה הקניות נטו עלו ב-46.6% בחישוב שנתי (10.0% בחישוב רבעוני) והתמורה לשכירים והמיסים על היצור הכלולים בהוצאה לצריכה האזרחית עלו ב 2.0% בחישוב שנתי.

קיראו עוד ב"בארץ"


שלא במפתיע ההוצאה לצריכה ביטחונית עלתה ב-44.2% בחישוב שנתי (9.6% בחישוב רבעוני) ברבעון הרביעי של שנת 2024.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בא 21/04/2025 13:39
    הגב לתגובה זו
    ארדואנים ופוטינים בישראל.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.