איתותי קנייה ומכירה לפי נרות יפנים

אייל גורביץ מסביר כיצד מסייעת תכנת בורסהגרף להשתמש ביעילות בתבניות הרבות של הנרות היפנים
אייל גורביץ |

שיטת הנרות היפנים צברה בשנים האחרונות תאוצה מרשימה כאשר יותר ויותר משקיעים נחשפים לנרות הצבעוניים. רבים נוטים להביט בגרף כאשר הוא מוצג על ידי הנרות ולו רק בגלל ההיבט הוויזואלי הנוח יותר לדעתם. אלא ששיטת הנרות היא הרבה יותר מעניין ויזואלי. מדובר בצורת רישום שקיימת יותר מארבע מאות שנה ומקורה במסחר בחוזים עתידיים על האורז שהתפתח ביפן ועורר את הצורך לרשום ולתעד את תנועת מחירי הסחורות.

עם השנים, החלו לשים לב תבניות שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם ומסוגלות לספק אינדיקציה לכיוונו של השוק. עם השנים נאספו למעלה מ-50 תבניות המורות על היפוך מגמה וביניהן : "הנדון התלוי", "כוכב נופל", "ענן שחור" וכדומה. כמו כן, קיימות למעלה מ-10 תבניות שונות המלמדות על המשכיות המגמה. גם למשקיע מקצועי, קשה לזכור את שמות כל התבניות. אלא שכאן באה לעזרתנו תוכנת בורסהגרף על ידי שתי תוכניות ייעודיות שנכתבו בדיוק למטרה זו:

1. זיהוי תבניות קיימות על גבי גרף ספציפי.

2. קבלת איתותי קנייה ומכירה רלוונטיים מרשימה ארוכה של מניות, מטבעות, סחורות וכו'...

זיהוי תבניות במניה ספציפית

כדי לזהות איתותי קנייה ומכירה בנכס ספציפי יש ראשית לפתוח אותו:

1. לאחר פתיחת הנכס הספציפי יש להקיש על העכבר "מקש ימני".

2. יפתח חלון ובו אפשרויות רבות. למעשה, "קליק ימני", שולט כמעט על כל הפונקציות בתוכנה.

3. בשורה החמישית מלמטה ישנה פונקציה "זיהוי תבניות". לחיצה עליה תפעיל את תוכנית הזיהוי ועל הגרף אפשר יהיה לראות את כל התבניות הייחודיות למניה.

עם זיהוי התבנית התוכנה דואגת להקיף אותה בריבוע ירוק או אדום בהתאם לסוגה. ריבוע ירוק משמעותו תבנית היפוך לקראת עלייה. ריבוע אדום משמעו תבנית היפוך לקראת ירידה. כמו כן התוכנה מציגה את שם התבנית ובסוגריים את מידת האמינות שלה : L – LOW, M – MEDIUM, H – HIGH.

קבלת איתותי קנייה ומכירה

1. לחיצה על כפתור הסורק המופיע בשורה העליונה בצורת משקפת.

2. גש חלון המסומן "אירועים ואיתותים – איתור נקודתי".

3. בטור הימני ביותר יש לסמן את רשימת המניות שברצונך לסרוק.

4. בטור הרביעי, השמאלי ביותר, המוקדש כולו לאסטרטגיות קנייה ומכירה בחסר, סמן את הפונקציה "תבניות על פי שיטת הנרות היפאניים".

5. בחר את טווח הזמן שברצונך לקבל בו את איתותי הקנייה והמכירה: יומי (טווח קצר) או שבועי (טווח בינוני). באפשרותך לבחור את כל הטווחים יחדיו.

6. בחר את סוג האיתות "קניה" או "מכירה". באפשרותך לבחור את כל האיתותים יחדיו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.