איתותי קנייה ומכירה לפי נרות יפנים
שיטת הנרות היפנים צברה בשנים האחרונות תאוצה מרשימה כאשר יותר ויותר משקיעים נחשפים לנרות הצבעוניים. רבים נוטים להביט בגרף כאשר הוא מוצג על ידי הנרות ולו רק בגלל ההיבט הוויזואלי הנוח יותר לדעתם. אלא ששיטת הנרות היא הרבה יותר מעניין ויזואלי. מדובר בצורת רישום שקיימת יותר מארבע מאות שנה ומקורה במסחר בחוזים עתידיים על האורז שהתפתח ביפן ועורר את הצורך לרשום ולתעד את תנועת מחירי הסחורות.
עם השנים, החלו לשים לב תבניות שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם ומסוגלות לספק אינדיקציה לכיוונו של השוק. עם השנים נאספו למעלה מ-50 תבניות המורות על היפוך מגמה וביניהן : "הנדון התלוי", "כוכב נופל", "ענן שחור" וכדומה. כמו כן, קיימות למעלה מ-10 תבניות שונות המלמדות על המשכיות המגמה. גם למשקיע מקצועי, קשה לזכור את שמות כל התבניות. אלא שכאן באה לעזרתנו תוכנת בורסהגרף על ידי שתי תוכניות ייעודיות שנכתבו בדיוק למטרה זו:
1. זיהוי תבניות קיימות על גבי גרף ספציפי.
2. קבלת איתותי קנייה ומכירה רלוונטיים מרשימה ארוכה של מניות, מטבעות, סחורות וכו'...
זיהוי תבניות במניה ספציפית
כדי לזהות איתותי קנייה ומכירה בנכס ספציפי יש ראשית לפתוח אותו:
1. לאחר פתיחת הנכס הספציפי יש להקיש על העכבר "מקש ימני".
2. יפתח חלון ובו אפשרויות רבות. למעשה, "קליק ימני", שולט כמעט על כל הפונקציות בתוכנה.
3. בשורה החמישית מלמטה ישנה פונקציה "זיהוי תבניות". לחיצה עליה תפעיל את תוכנית הזיהוי ועל הגרף אפשר יהיה לראות את כל התבניות הייחודיות למניה.
עם זיהוי התבנית התוכנה דואגת להקיף אותה בריבוע ירוק או אדום בהתאם לסוגה. ריבוע ירוק משמעותו תבנית היפוך לקראת עלייה. ריבוע אדום משמעו תבנית היפוך לקראת ירידה. כמו כן התוכנה מציגה את שם התבנית ובסוגריים את מידת האמינות שלה : L – LOW, M – MEDIUM, H – HIGH.
קבלת איתותי קנייה ומכירה
1. לחיצה על כפתור הסורק המופיע בשורה העליונה בצורת משקפת.
2. גש חלון המסומן "אירועים ואיתותים – איתור נקודתי".
3. בטור הימני ביותר יש לסמן את רשימת המניות שברצונך לסרוק.
4. בטור הרביעי, השמאלי ביותר, המוקדש כולו לאסטרטגיות קנייה ומכירה בחסר, סמן את הפונקציה "תבניות על פי שיטת הנרות היפאניים".
5. בחר את טווח הזמן שברצונך לקבל בו את איתותי הקנייה והמכירה: יומי (טווח קצר) או שבועי (טווח בינוני). באפשרותך לבחור את כל הטווחים יחדיו.
6. בחר את סוג האיתות "קניה" או "מכירה". באפשרותך לבחור את כל האיתותים יחדיו.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
