ערן גפן מקים אתר מיוחד שבו יוצגו עבודות הפרסום מישראל המשתתפות בפסטיבל קאן
לקראת פסטיבל הפרסום החשוב בעולם - Cannes Lion הוקם אתר יעודי אשר יציג ויקדם את כל העבודות הישראליות שהוגשו לפסטיבל קאן הקרוב אשר יתקיים ביוני השנה.
מקים האתר, ערן גפן, שותף ומנכ"ל ב- Y&R אינטראקטיב מזמין את כל משרדי הפרסום וחברות האינטראקטיב בארץ להעלות את העבודות ששלחו לפסטיבל קאן לאתר הייעודי בו הם יוצגו בצורה שוויונית, במטרה לקדם את עולם הפרסום הישראלי ולהביא אותו להכרה גדולה יותר בעולם.
האתר שהוקם תחת השם The creative valley (עמק הרעיונות) יציג וירכז את כל ההגשות של משרדי הפרסום וחברות האינטראקטיב על פלטפורמה אחת, מדובר, להערכת גפן, בכ- 100 עבודות שונות של כל משרדי הפרסום וחברות האינטראקטיב בישראל, אשר כולן יוצגו בעוצמה שווה ללא עדיפות למשרד זה או אחר. האתר יופץ באמצעות קמפיין אינטרנט לכל מנהלי סוכנויות הפרסום הגדולות בעולם, מנהלי קריאייטיב ואינטראקטיב. בנוסף יעלה קמפיין אינטרנט לקידום הקרייאיטיב הישראלי בעולם באתרי פרסום בינ"ל.
"הצורך בפלטפורמה שכזו נובע בעיקר מכיוון שבעולם לא מודעים למצוינות שיש בפרסום בארץ ובפרט בפרסום האינטראקטיבי", אומר גפן: " אנחנו יודעים לפרסם מעולה את המותגים אותם אנו מייצגים אבל את עצמנו אנחנו לא מצליחים לקדם: ישנן כ"כ הרבה חברות פרסום בישראל שמייצרות רעיונות מעולים וכאשר הן מגיעות לקאן הן נבלעות בין החברות הגדולות והידועות. אני מאמין שאם נתאגד ונציג את עצמנו לעולם בצורה מגובשת, נצליח להשיג יותר תשומת לב ממה שאנחנו מצליחים להשיג לחוד, כיום".
גפן מתחייב כי חברת Y&R תוצג כשווה בין משרדי הפרסום וחברות האינטראקטיב ולא תינתן לה עדיפות או כל אזכור נוסף ולמעשה האתר יימסר לרשות תעשיית הפרסום המקומית.
תימור גורדון נציג חברות האינטראקטיב באיגוד הישראלי לפרסום ומנכ"ל ARC אינטראקטיב מברך על היוזמה "העולם חייב להיחשף לרמת הפרסום הגבוהה שיש בישראל, באמצעות האתר שיועמד לרשות התעשייה, ניתן להציג חלון ווירטואלי לעבודות המבריקות מישראל ולקדם אותן בתעשייה העולמית". "אריה הזהב של קאן" הינו פסטיבל הפרסום הגדול והחשוב ביותר בעולם. הפסטיבל, אשר נחשב ל"אולימפיאדה של הרעיונות" מתקיים מידי שנה בחודש יוני בעיר קאן שבצרפת ומאגד בתוכו עשרות אלפי עבודות, של מיטב משרדי הפרסום מכל העולם, בכל התחומים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, מדיה, אינטרנט ועוד.
העבודות שנשלחות לפסטיבל נבחנות ע"י צוותי שיפוט שמורכבים מבכירי התעשייה בכל העולם. כל שופט נותן לעבודה ציון כאשר לפי הציון המשוכלל של כל השופטים ביחד נקבע האם העבודה תגיע ל- "שורטליסט" (רשימת הפיינליסטים של התחרות) ולאחר מכן האם ובאיזה אריה היא תזכה.
עם השנים צבר הפסטיבל מוניטין והשפעה וכיום כוחו זולג אל הרבה מעבר לפרסים, על פי ההישגים בקאן צומחות ונופלות סוכנויות פרסום וגם מתגלים כוכבי הקריאייטיב הבאים. 85 מדינות משתתפות בקאן ובשנה שעברה נשלחו 26,000 עבודות. התעשייה כולה נושאת את עיניה אל קאן על מנת לזהות את הטרנדים הבאים בעולם השיווק והפרסום.