חוזה נוסף לאלווריון בקניה: 7 ערים נוספות יחוברו לרשת ה-WiMAX

צביקה פרידמן: "הפרויקט הנוכחי מהווה דוגמה נוספת לאסטרטגיה ממוקדת הלקוח שלנו,
יוסי פינק |

אלווריון (נאסד"ק: ALVR ), מובילה עולמית של אספקת פתרונות WiMAX ופס רחב אלחוטיים, הודיעה היום כי Kenya Data Networks Ltd, לקוחה ותיקה של החברה, תרחיב באמצעות אלווריון את רשת ה- WiMAX שלה בקניה. פתרון ה-BreezeMAX® של אלווריון, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מרשת KDN Butterfly®, צפוי לאפשר ל-KDN להציע שירותי קול ונתונים לשבע ערים נוספות ברחבי קניה.

"בעצם כך ש-KDN מאמצת את ה-WiMAX כטכנולוגיה המועדפת שלה, היא מוכיחה פעם נוספת כי טכנולוגיות הפס הרחב האלחוטיות הן הבחירה הכלכלית הנכונה ביותר עבור הצרכים הייחודיים של השוק האפריקני, שהולך וגדל במהירות", אומר צביקה פרידמן, נשיא ומנכ"ל אלווריון "KDN היא חברה מובילה בתעשייה, לא רק מעצם היותה ספקית שירותים המביאה לאפריקה את יתרונות ה-WiMAX, אלא גם בזכות יכולתה לחזות מראש את ההזדמנויות הניידות הגלומות בטכנולוגיה. הפרויקט הנוכחי מהווה דוגמה נוספת לאסטרטגיה ממוקדת הלקוח שלנו, המאפשרת צמיחה וערך עסקי לכול".

KDN מתכוונת להרחיב את הכיסוי על מנת לתת מענה לצרכיהם של כל סוגי העסקים ובתי האב. פתרון ה-BreezeMAX של אלווריון מאפשר שירותי גישה אמינים ויציבים לבסיס הלקוחות ההולך וגדל של KDN. רשתות ה-WiMAX ממשיכות להתרחב באפריקה, שם הן מייצגות את הטכנולוגיה האידיאלית לאספקת גישה לפס רחב, וזאת לאור המחסור בתשתית המסורתית של קווים נייחים.

"קשרי הגומלין החזקים והמתמשכים שלנו עם אלווריון מאפשרים לנו להמשיך לתת מענה לדרישות הייחודיות של השוק האפריקני", אומר מר קאי וולף, מנכ"ל KDN. "ההרחבה הכלל-ארצית של רשת ה-WiMAX מאפשרת לנו לספק ללקוחות הקיימים והחדשים שלנו שירותי פס רחב בתעריפים תחרותיים. בנוסף, אנו מתכננים להרחיב את המוצר שלנו בעזרת פתרון ה-802.16e של אלווריון המיועד לפס רחב אישי, ולממש את חזון הקישוריות החלקה עבור כל בני האדם, בכל עת ובכל מקום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות אונליין
צילום: rupixen/UNSPLASH

חג קניות שמח: עלייה ברכישות באשראי בערב ראש השנה

הציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל, כך על פי נתוני שבא. מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה

עוזי גרסטמן |

נתוני שבא SHVA  , מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שהציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל. 

מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה תשפ״ה, ביום שישי ה-2 באוקטובר 2024, שהיקף ההוצאות בין 8:00 ל-11:00 באותו היום הגיע ל-422.93 מיליון שקל. בערב ראש השנה תשפ״ד, שחל ביום שישי ה-15 בספטמבר 2023, לפני פתיחת מלחמת חרבות ברזל, היקף ההוצאות בשעות האלה עמד על סכום כולל של 378.39 מיליון שקל.


שבא פרסמה באחרונה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2025. הכנסות שבא הסתכמו ברבעון שעבר בכ-38.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-38.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה נבעה בעיקר מצמיחה בהכנסות מבוססות תנועה. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2025 הגיע לכ-12.3 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה וכ-12.2 מיליון ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות הנובעות מהמשך חיזוק המערך הטכנולוגי ואבטחת מידע וכן עלייה בפחת. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון החולף הגיע לכ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024, וכ-10.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה מיוחסת ברובה לרווח על ניירות ערך למסחר.


ביולי האחרון נרשם שיא כל הזמנים בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי, עם סכום כולל של כ-51.8 מיליארד שקל, עלייה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בפעם הראשונה שהיקף ההוצאות החודשי חוצה את רף ה-50 מיליארד שקל. ממוצע ההוצאות היומי הגיע ל-1.671 מיליארד שקל - זינוק של 20.3% לעומת יוני, שבו התנהלה הלחימה במסגרת מבצע עם כלביא מול איראן. גם ביחס למאי האחרון, השיא הקודם, מדובר בעלייה של 8.8%. לפי מנכ"ל שב"א, איתן לב-טוב, מדובר ב"תיקון בהיבט של הצריכה במשק" שמבטא חזרה מהירה של הביקושים.