אגרוגרין ומכתשים אגן יפנו לשוק ההדברה הביולוגי

אגרוגרין מרחיבה את פעילותה הבינ"ל באמצעות מכתשים אגן. הערכות: תוך חמש שנים הכנסות אגרוגרין ממוצרי ההדברה הביולוגיים יגיעו לעשרות מיליוני דולרים בשנה
אלינור ארבל |

חברת אגרוגרין הישראלית, מקבוצת מנרב, העוסקת בפיתוח מוצרי הדברה ביולוגיים, חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם מכתשים אגן להפצת מוצר ההדברה הביולוגי "ביונם". השוק למוצרי הדברה ביולוגיים נמדד בכחצי מיליארד דולר וצומח בכ-20% בשנה.

ההערכות הן כי עם השלמת הרישוי בארה"ב ובמדינות נוספות, הכנסות החברה מה"ביונם" יגיעו לעשרות מיליוני דולרים בשנה.

במסגרת ההסכם, תפעל מכתשים לבחינת שווקים בעולם ולביצוע ניסויי שדה והחדרת תכשיר ה"ביונם" (Bionem), המשמש להדברה ביולגית של מזיקי קרקע (נמטודות קרקע) הפוגעים בצמחים ובגידולים חקלאיים רבים .

תכשיר הביונם מבוסס על חיידק שביכולתו להדביר נמטודות קרקע הפוגעות בצמחים. באגרוגרין זיהו את פעילות החיידק ופיתחו את יכולתו להדביר את נמטודות הקרקע. התכשיר נרשם כפטנט עולמי.

הביונם הוא תכשיר חקלאי, אשר עבר את אישורה של וועדת הרישוי להגנת הצומח בישראל ונמצא שאינו רעיל לסביבה. כמו כן, התכשיר נמצא בהליך רישוי מתקדם בארה"ב.

לדברי מנכ"לית אגרוגרין, אורנה פולק, "ההפסדים השנתיים שנגרמים בעולם כתוצאה מנזקי נמוטודת הקרקע נאמדים בעשרות מיליארדי דולר. בשנת 2005 הופסק בהדרגה השימוש בחומר החיטוי המוכר והידוע בשם מתיל ברומיד, אשר שימש להדברת מזיקים רבים, כולל נמטודות. הפסקת השימוש במתיל ברומיד הותירה חקלאים רבים ללא מענה אמיתי לבעיה והם מחפשים כעת פיתרונות ביולוגיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.