קידוח לוויתן 8 יוקדם ל-2022, העלות - רבע מיליארד דולר
שותפות דלק קידוחים יהש המחזיקה בכ-45.34% ממאגר לוויתן ושותפות רציו יהש -2.38% 15% ממאגר לוויתן - הודיעו כי בכוונתן להקדים את קידוח לוויתן 8 במאגר לוויתן כבר לשנת 2022, בכפוף לאישורים מהמדינה.
הסיבה להקדמה היא לפי הדיווח, היקף הפקה גבוה במחצית הראשונה של 2021 ממאגר לוויתן - שגרם להקדים את הקידוח בכמה שנים טובות.
לדברי חברת הענק CHEVRON CORP שמשמשת כמפעילת הפרויקט ומחזיקה בו 39.66% - העלות המוערכת של הקידוח צפויה להסתכם בכ-248 מיליון דולר, כאשר יש סיכוי לעלייה או ירידה בשיעור מוערך של עד 20% בסכום הזה.
סך הכול צפויים להיקדח באדמה כ-6.9 קילומטר עד להגעה לקידוח, שצפוי להימשך ארבעה חודשים והוא צפוי להתווסף לארבע בארות הפקה שכבר פעילות.
- 6.YL 14/07/2021 18:24הגב לתגובה זואו שדפקו מחיר ללא מכרז על חשבון המשקיעים מה שעוד מוזר מדוע לא התקבלה ההחלטה כאשר כל האסדות היו חסרות עבודה ו ללא ספק היה ניתן לקבל את או דבר ב עלות נמוכה דוגמית ל פעילות חכמה גדעון תדמור***לא מושקע
- 5.למה לא מדברים על נפט אלא רק על גז? (ל"ת)ג'סי 14/07/2021 12:14הגב לתגובה זו
- 4.רונןב 13/07/2021 14:03הגב לתגובה זוהקידוח הינו בעומק מים של 1,620 מטר ועומק סופי 5,300 מטר. כלומר יקדחו כ 3,720 מטר באדמה. העלות שמוצגת בסך 250 מיליון $ איננה רק בגין הקידוח אלא בגין חיבור מבנה לוויתן צפון למתקן ההפקה שנמצא בגוש המרכזי של לויתן. המשמעות היא שיהיו כעת 5 ברזים כשכל אחד יכול להפיק 250-300 מיליון רגל מעוקב גז ביום. כלומר, כושר ההפקה יכול להגיע לטווח של 1.25-1.5 מיליארד רגל מעוקב ביום. הצנרת לחוף יכולה להוביל 1.2 מיליארד רגל מעוקב ביום. משמעות נוספת היא שחלק מלוויתן צפון שמוגדר כיום כ C1-3 יהפוך לP1-3.
- 3.יעקב 13/07/2021 13:21הגב לתגובה זולמה לא מחלקים דבידנתים הכסף שלנו תקוע לפחות תתנו משהו אל תתנהגו כמו חזירים שרוצים את הכל משכורות רכבים גם אני שותף זעיר מי שלא נותן לא מקבל
- 2.YL 13/07/2021 13:05הגב לתגובה זוהאם לאור הוצאה של 259 מליון דולר אני אקבל דיווידנד ובאיזו שנה ????? הההה הבנתם מה שחשוב החברה דבר ראשון מקבלת עמלה על העבודה ומה אתם???? אשליות
- 1.מה עם רווחים ממניות הגז מילאתם את הקרטונים (ל"ת)אורן 13/07/2021 12:07הגב לתגובה זו
- אזרח 13/07/2021 19:01הגב לתגובה זותתקל בעויינות!
נפט; קרדיט: Unsplashמדוע מחירי הדלק עולים בעוד הנפט יורד? סקירת נפט
בסקירה הקודמת דיברנו בעיקר על צד ההיצע, קרי הפקת והספקת נפט גולמי. הפעם נרחיב מעט על צד הביקוש, נסקור בקצרה גורמים גיאו פוליטיים המככבים כיום, וגורם פיננסי עליו לא דיברנו: השפעת הגופים הפיננסיים והמשקיעים הגדולים.
בעוד בצד ההיצע אין כרגע מחסור
וגם החלטת אופ"ק+ האחרונה הותירה את מכסות ההפקה לרבעון ראשון 2026 כפי שהן, הרי הביקוש למוצרים דווקא במחסור. כלומר, למרות שאין מחסור בחומרי גלם, נוצר מחסור בתוצרי הזיקוק, מה שגורם לעליית מחיר המוצרים המוגמרים או בשמם האחר, תזקיקים ותזקיקי ביניים (בעיקר דיזל/סולר,
דלק סילוני ובנזין).
ההפרש בין מחירי "סל תזקיקים" לעלות הנפט הגולמי ידוע בכינויי "מרווח הזיקוק" או אם מודדים מוצר מסוים בהשוואה למחיר הגולמי ייקרא פשוט "מרווח" או באנגלית "spread" או ."Crack" לדוגמא, GO/Gasoline/Heating oil spread.
מרווחי תזקיקי הביניים נמצא כיום בשיא של שנתיים ויותר, מה שתומך גם במחיר הנפט הגולמי. סך כושר הזיקוק בעולם קטן בכ 3% בין ספטמבר לאוקטובר השנה.
- חשש מעודף היצע: אופ״ק+ מקפיאה את התפוקה ברבעון הראשון של 2026
- הבנקים הגדולים צופים: שנות 2026-2027 יהיו חלשות לשוק הנפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבות להתרחבות המרווחים נובעות מחוסר כושר זיקוק, עקב הצטברות גורמים רבים, ביניהן התקפה על בתי זיקוק ברוסיה, סנקציות על שתי חברות ענק רוסיות, סגירת בתי זיקוק בעולם עקב השבתה מתוכננת לשיפוצים או תקלות אחרות. לדוגמא בית הזיקוק הגדול באפריקה עם ריבוי תקלות/השבתות/ושביתות גורם למחסור בבנזין.
