מייסד ג'ילי: "יש עודף היצע רציני בתעשיית הרכב"
יו"ר ג'ילי מזהיר מהצפת שוק עולמית, והממשל בסין מנסה לעצור את גל ההנחות שפוגע ביצרניות - אך בינתיים ללא הצלחה; גם בישראל המחירים נחתכים, אך ייתכן שזו מלכודת: הביקושים נחלשים, המסים עולים - ולא בטוח שכדאי לרוץ לקנות רכב עכשיו
ליי שופו, יו"ר ומייסד קבוצת ג'ילי הסינית, התריע לאחרונה בפורום תעשיית הרכב בצ'ונגצ'ינג כי "לתעשיית הרכב העולמית יש עודף כושר ייצור חמור". לדבריו, ג'ילי לא תבנה מפעלים חדשים ולא תרחיב את הקיימים. ההצהרה של שופו מגיע על רקע מצב מורכב בשוק הרכב הסיני,
הגדול בעולם, שמצוי במצוקה, כשהביקושים מדשדשים והמלאים חונקים את היצרניות.
החברות מגיבות למציאות הזו בהורדות מחירים קיצוניות - BYD, למשל, הובילה גל של הנחות של עד 34% על עשרות דגמים - מהלך שהוביל למחירים חסרי תקדים, כמו דגם ה-Seagull
שנמכר בפחות מ-8,000 דולר. אלא שמה שנראה כהזדמנות לצרכן הוא תמרור אזהרה לתעשייה כולה: התחרות הפכה הרסנית, רווחיות החברות נשחקת, ופרקטיקות עסקיות שנועדו לנפח מכירות, כמו מכירת רכבים עם אפס קילומטרים לגופי מימון, הפכו לנפוצות.
בשבוע
שעבר, הממשל בבייג'ינג זימן את בכירי חברות הרכב החשמלי - BYD, ג'ילי, שיאומי ואחרות - לשיחת נזיפה. הדרישה הייתה לרסן את ההנחות ולא למכור בהפסד. ברקע, דו"חות של גופי בקרה חשפו פרקטיקות מפוקפקות, כולל הסתרת חובות והטיית נתונים. במיוחד בלטה BYD, שלפי GMT Research
מסתירה חוב של מעל 320 מיליארד יואן - פי עשרה מהמדווח. בעיתונות הסינית הרשמית כבר נשמעו קריאות לסיים את "פאניקת ההנחות" שהורסת את מוניטין התעשייה. אלא שלמרות האיומים, אין כרגע אכיפה אמיתית - והחברות ממשיכות לפעול בלחץ.
בעקבות ההוזלות
בסין, גם היבואנים בישראל מוצאים עצמם בלחץ למכור - אפילו בהפסד. דגמים חדשים של רכבים חשמליים נמכרים כיום במחיר כמעט זהה לדגמים משומשים. למשל, MG4 Electric מדגם 2025 נמכר בהנחה של כ-15-18 אלף שקל, מה שמציב אותו סביב 145 אלף שקל, כמעט כמו דגם בן שנה.
- הסוף למלחמת המחירים? ממשל סין מזהיר את חברות ה-EV
- ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי גדול במחיר אגרסיבי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר לא רק ב-BYD אלא גם בג'ילי ויבואנים נוספים. כל עוד המלאים בסין גדולים, המחירים צפויים להמשיך לרדת. גם אם החברות מכנות זאת "מבצעים זמניים", בפועל ההיסטוריה מלמדת - מחירים שנחתכים לעיתים נדירות חוזרים לנקודת המוצא. לכן, גם אם ביולי יסתיים
רשמית המבצע, ההוזלות לא צפויות להיעלם.
הירידה במחירים יוצרת תחושת בהילות אצל הצרכנים, אבל ייתכן שזו מלכודת. השוק המקומי מצוי בעיצומה של מגמת ירידה, והיבואנים, שכבר מבינים שהמשלוח הבא יגיע זול יותר, ממהרים להיפטר מהמלאי הקיים. התחרות
העזה בין יבואנים, במיוחד בתחום החשמלי, רק תעמיק את המגמה. גם המדינה לא מקלה על החדירה של רכבים חשמליים. ברבעון הראשון של 2025 נמסרו 11,008 רכבים חשמליים בלבד - ירידה חדה של 28% לעומת הרבעון המקביל. שיעור המסירות מכלל השוק צנח מ-24% ל-15.5%. הסיבה המרכזית:
עליית מס הקנייה בינואר (מ-35% ל-45%, ועתיד להגיע ל-80%), התייקרות אגרת הרישוי ב-84% תוך שלוש שנים, ובחינה של מס קילומטראז'. כל אלה מאותתים שינוי מדיניות – המדינה כבר לא מתמרצת רכבים חשמליים אלא מחפשת להפיק מהם הכנסות.
- 2.זאת רק ההתחלה כל היצרנים הסינים מקבלים סבסוד ענק מהממשלה כדי לחסל את תעשיית הרכב באירופה וארהב (ל"ת)אנונימי 13/06/2025 15:32הגב לתגובה זו
- 1.שיגדילו את הסוללות והטווח מינימום 77 קווט (ל"ת)טל 08/06/2025 18:58הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
