אודי A6/S6 e-tron - חשמליות פרימיום החל מ 525.0 אש"ח

צ'מפיון, יבואנית דגמי AUDI לישראל השיקה את ה A6/S6 החשמליות בגירסאות ספורטבק וסטיישן. 

יואב פולס | (2)

קבוצת צ'מפיון, יבואנית דגמי AUDI לישראל השיקה הבוקר את דגמי A6 / S6 E-tron, עם ארבעה דגמים של רכב הפרימיום של המותג.

ה A6 בנוי על פלטפורמה חשמלית חדשה PPE (Premium Platform Electric) ומערכת חשמל 800V המאפשרת טעינה מהירה (מאוד).

ל A6 / S6 ארבע גירסאות, שלוש גירסאות ספורטבק, ועוד גירסת סטיישן, AVANT בשפת AUDI.

רכב הכניסה, הוא ה - A6 e-tron Sportback 50 עם הנעה אחורית. ה A6 מצוייד בסוללה בקיבולת 75.8Kwh, מנוע בהספק של 285 כ"ס (עד 326 כ"ס במצב בוסט), ומומנט של 44.3 קג"מ. דגם זה מאיץ מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 6 שניות, והמהירות המקסימלית עומדת על 210 קמ"ש. הטווח 600 ק"מ בתקן WLTP האירופאי.

הדגם הבא הוא ה - A6 e-tron Sportback 55, גם הוא עם הנעה אחורית. בדגם זה מותקנת סוללה בקיבולת 94.9Kwh, ומנוע בהספק של 367 כ"ס (עד 380 בבוסט) ומומנט של 57.6 קג"מ. רכב זה מאיץ מעמידה ל – 100 קמ"ש ב- 5.4 שניות, והמהירות המקסימלית זהה - 210 קמ"ש. דגם זה כבר מצוייד במתלים אדפטיביים והטווח המוצהר עומד על 727 ק"מ WLTP.

שני דגמי ה S6 כבר מקבלים הנעה כפולה, הקוואטרו המפורסם של AUDI.

ה - S6 e-tron Sportback, עם הסוללה הגדולה בקיבולת 94.9 קוט"ש. ההספק המשולב עומד על  503 כ"ס (550 במצב בוסט), ובהתאם, התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות. המהירות המקסימלית 240 קמ"ש. כמובן שגם כאן תמצאו מתלים אדפטיביים. הטווח המוצהר עומד על 650 ק"מ WLTP.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הדגם היפה מכל הארבעה הוא כמובן הסטיישן הספורטיבי ה -  - S6 e-tron Avant הנתונים הטכניים זהים לזה של ה S6 SB אולם הטווח עומד על 620.0  ק"מ WLTP.


AUDI S6 e-tron AVANT. צילום יצרן

כל הדגמים מגיעים כאמור עם מערכת חשמל 800V המאפשרת טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 270Kw. עוד מבית AUDI שני שקעי טעינה AC משני ציגי הרכב לטובת נוחות והתאמה לכל חניה ולכל עמדה פרטית או ציבורית. גאוני.

המימדים של כל הדגמים דומים עד כדי זהים, עם שינויים קלים – אורך כולל 4.928 מטר, בסיס גלגלים 2.946 מטר לסדרת 6A, 2.951 ל 6S. מקדם גהרר 0.21 CD והמכוניות מצויידות ברשימה ארוכה של אביזרים ופינוקים כראוי לרכב פרימיום אמיתי. עוד ניתן לציין לוח מחוונים דיגיטלי 11.9'' מולטימדיה 14.5, מסך לנוסע 10.9''.

כל הגירסאות מקבלות סט מערכות בטיחות מלא, ובהתאם ציון איבזור בטיחות הוא מקסימלי – 8.

המחירים, בהתאם. החל מ 524.6 אש"ח לדגם A6 e-tron Sportback 50, דרך 649.6 אש"ח לדגם A6 e-tron Sportback 55. ה - S6 e-tron Sportback כבר עולה 849.6 אש"ח, ואילו ה AVANT עולה 865.0 אש"ח.

כרגיל, נמתין לרכב הדגמה על מנת לבחון את הרכב בחיים האמיתיים, ונחזור לדווח.

 


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אדפטיבי 11/05/2025 21:30
    הגב לתגובה זו
    עדיף להשקיע בחללית ולעוף מכאן
  • 1.
    מחירים חזיריים וחסרי הגיון באדיבות צמפיון חזירוטורס (ל"ת)
    בחילה 11/05/2025 15:05
    הגב לתגובה זו

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?

ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר  

יואב פולס |

ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.

אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.

חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות. 


ג'יפ רנגלר רוביקון. אגדת שטח כבר עשרות שנים. צילום יואב פולס


אז מי על הפרק:

לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

מונית
צילום: ביזפורטל

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות

ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג

ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.

עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.

נהגי המוניות מתנגדים 

בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.