קבוצת רימון רוכשת 50% מחברה בתחום איכות הסביבה בכ-100 מיליון שקל

החברה הנרכשת מייצרת בין היתר פתרונות לטיפול באוויר ואוורור תעשייתי, המשמשים בין היתר, בתעשיות מתקדמות כגון תעשיית המוליכים למחצה, חוות שרתים, הייטק, חקלאות, תחנות כוח, מינהור ומתקני התפלה
קובי ישעיהו |

קבוצת רימון 1.68% חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% ממניותיו של צד ג' בחברה פרטית שהתאגדה בישראל ועוסקת בתחום טכנולוגיות ומוצרים לטיפול באוויר ושמירה על איכות הסביבה.

מחיר עסקת הרכישה צפוי לעמוד על כ-100 מיליון שקל לפני ביצוע התאמות שונות ותשלום מענק חד פעמי של 20 מיליון שקל למוכר.

החברה הנרכשת מייצרת בין היתר פתרונות לטיפול באוויר ואוורור תעשייתי, המשמשים בין היתר, בתעשיות מתקדמות כגון תעשיית המוליכים למחצה, חוות שרתים, הייטק, חקלאות, תחנות כוח, מינהור ומתקני התפלה. פעילות החברה הנרכשת מתבצעת הן בישראל והן באירופה ובארה"ב.

מניית רימון מגיבה בעלייה של 5% במסחר בבורסה. שווי השוק של החברה עומד על כ-1.1 מיליארד שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

ירון בלום צילום: קרן בן ציוןירון בלום צילום: קרן בן ציון

צמיחה בהכנסות דיפלומט, אך הרווחיות נותרה מאתגרת

חברת המזון הציגה עלייה של כ-11% בהכנסות לרבעון השני של 2025, שהסתכמו בכ-958 מיליון שקל, לצד שיפור ברווח הגולמי והתרחבות בפעילות בארץ ובחו"ל. עם זאת, הרווח התפעולי נחתך כמעט בחצי לעומת התקופה המקבילה ב-2024 בשל אירועים חד-פעמיים שהתרחשו בשנה שעברה. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת ועל מהלך אסטרטגי של רכישת חברה בניו זילנד בתחום חטיפי הבשר

עוזי גרסטמן |

דיפלומט אחזקות DIPL  פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2025, שמהם עולה תמונה מורכבת: מצד אחד צמיחה מרשימה בהכנסות ושיפור ברווחיות הגולמית, ומצד שני ירידה חדה ברווח התפעולי, בעיקר בשל השפעת אירועים חד-פעמיים שהשפיעו על ההשוואה מול השנה הקודמת. אלחר פרסום הדו"חות רושמת מניית החברה עלייה של כ-1.5%, ונסחרת לפי שווי של יותר מ-1.6 מיליארד שקל. מכפיל ההון של החברה הוא 13.02.

ההכנסות הכוללות ברבעון השני הסתכמו בכ-958 מיליון שקל - עלייה של כ-11% לעומת כ-863 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הצמיחה נבעה מגידול אורגני במכירות ומכניסת מותגים חדשים הן לשוק הישראלי והן לשווקים בחו"ל. בישראל נרשם גידול של כ-11% בהכנסות, שהגיעו ל-552 מיליון שקל, בעוד שבשווקים בחו"ל - בהם דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון - נרשמה עלייה של כ-12% ל-406 מיליון שקל. עם זאת, הפיחות במטבעות מקומיים קיזז חלק מהצמיחה והביא לפגיעה של כ-11 מיליון שקל בהכנסות מחו"ל.

הרווח הגולמי זינק ברבעון השני בכ-14% והגיע ל-208 מיליון שקל, לעומת 183 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-21.7% לעומת 21.2% בשנה שעברה. השיפור נובע בעיקר מהתרחבות סל המוצרים ומהשפעה חיובית של תמהיל המכירות, לרבות תרומת מותגים חדשים שנוספו לפורטפוליו.

הרווח התפעולי ברבעון ירד ל-41 מיליון שקל בלבד, לעומת 83 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל, מעט מתחת ל-58 מיליון שקל בשנה שעברה. הירידה מוסברת בעיקר בהיעדר רווח הון חד-פעמי של כ-48 מיליון שקל שנרשם ברבעון השני של 2024 בגין מכירת קרקע בטירת הכרמל. מנגד, ברבעון הנוכחי נהנתה החברה מהכנסות מימון בסך 29 מיליון שקל, בגין מימוש אופציה לרכישת יתרת המניות בנווה פארמה.

בחישוב מנוטרל מאירועים חד-פעמיים, דיפלומט אף מציגה שיפור: הרווח התפעולי המתואם לרבעון השני של 2025 הגיע לכ-41 מיליון שקל (4.3% מהמחזור), לעומת 35 מיליון שקל בלבד (4.1%) ברבעון המקביל. גם הרווח הנקי המתואם צמח ל-25 מיליון שקל (2.7%), לעומת 20 מיליון שקל (2.3%) בשנה שעברה.