מיטרוניקס ממשיכה לחרוק: ירידה של 6.6% בהכנסות, בנטרול הרכישה של ECCXI
חברת הרובוטים לניקוי הבריכות מיטרוניקס מיטרוניקס -0.62% היא חברה טובה שעל פני השנים סיפקה צמיחה מרשימה, בדוחות הקודמים היא הציבה יעד להגיע להכנסות של 2.7 מיליארד שקל בשנת 2025, לעומת 1.79 מיליארד בשנה שעברה, כלומר צמיחה שנתית של 15%, נמוך מהצמיחה בשנים האחרונות אבל עדיין צמיחה יפה. במקביל צפויה שחיקה ברווחיות התפעולית ל-17% בממוצע. ברבעון הנוכחי שיעור הרווחיות התפעולית היה 25.5% (ברבעון הראשון הרווחיות חריגה למעלה). בנוסף היא גם צפתה השנה לצמיחה של 0% עד 6% (בנטרול הרכישה של ECCXI).
לפני שנה היה מדובר על צמיחה חריגה של 36% בעקבות היציאה מהקורונה ועכשיו מגיע ה'ריבאונד' כלפי מטה. זה לא אומר שיהיה רע בהמשך, אבל זו חזרה לממוצע ובינתיים זה דוח חלש. ברבעון הראשון - שהוא נחשב עונתית חזק אצלה בטרול הרכישה של ECCXI, מיטרוניקס מדווחת על ירידה של 6.6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. בצירוף הרכישה ההכנסות בירידה של 8% ל-524.4 מיליון שקל לעומת 569.6 מיליון אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם ב-116.8 מיליון שקל, ירידה של 18.2%. הרווח הנקי הסתכם ב-88.4 מיליון שקל, ירידה של 23.2%. הרווח הנקי פרופורמה ללא איחוד חברת ECCXI הסתכם ב-107.2 מיליון שקלים, ירידה של 6.9%. ה-EBITDA הסתכם ב-137.8 מיליון שקל, ירידה של 12.5%, ופרופרומה ירידה של 1.8%.
ברבעון הקודם מיטרוניקס צפתה שההכנסות יגדלו בשנה הקרובה ב-13% עד 20%, בשל רכישת ECCXI ואיחוד התוצאות - אבל ברבעון הראשון של השנה זה לא קרה והשאלה היא האם כאשר משווים 'תפוזים לתפוזים' - פרופורמה - זה יקרה בהמשך השנה.
- דוחות טובים לאודיוקודס: ההכנסות עלו ל-63 מיליון דולר; המניה עולה ב-7%
- דוחות חלשים להייפר גלובל לאחר ההסכם הגדול: הרווח הנקי צנח ב-60%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם צבר ההזמנות של החברה המשיך לרדת. בסוף הרבעון הראשון של השנה הוא עמד על 277 מיליון שקל, לעומת 450 מיליון בסוף שנת 2022 ו-636 מיליון לפני שנה. אבל ביחס למצב לפני הקורונה מדובר בגידול. בסוף 2020 ובסוף 2019, הצבר הסתכם ב-302.4 מיליון שקל וב-175.2 מיליון שקל.
בחלוקה גיאוגרפית: ארה"ב בסדר, כל השאר - נפילה חדה
המכירות בצפון אמריקה גדלו ב-6.4%, בהשוואה לרבעון המקביל בו הושגה צמיחה של 38%. מנגד- באירופה הן נפלו ב-22.5%, לעומת 36% ברבעון המקביל. באוקיאניה (אזור אוסטרליה) המכירות נותרו זהות ובשאר העולם המכירות צנחו ב-36.8%, בניגוד לצמיחה של 78% ברבעון המקביל.
מחיר המניה של מיטרוניקס עומד על 39.95 שקלים למניה, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 4.377 מיליארד שקל. בשנה שעברה המניה מחקה 53% משוויה אבל מתחילת השנה היא עלתה ב-14%.
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
שרון גולדנברג, מנכ"ל החברה אמר: "אנחנו מסכמים רבעון עם ירידה מתונה בהכנסות יחסית למגמות בתעשייה, ובהתאם לציפיות. מכירות הרבעון הראשון, מתאפיינות בעיקרן בהצטיידות של שרשרת ההפצה לקראת העונה, והירידה משקפת את תהליך התאמת המלאים בקרב המפיצים, ומספרי השוואה גבוהים מאוד ברבעון המקביל בו צמחנו בשיעור של 36%.
"אנחנו שבעי רצון מהשיפור ברווחיות שהוא תוצאה של בעיקר היכולת שלנו לממש את העלאת המחירים, ולהמשיך בהתייעלות בעלויות חומרי הגלם והייצור. לנוכח מאפייני שנת 2023, החברה ממוקדת בהתייעלות ובבקרה על רמת ההוצאות, מתוך מטרה לנהל היטב את רמת הרווחיות.
"למרות התרומה השלילית ברבעון מאיחוד חברת ECCXI, שהיא חשבונאית במהותה, בהסתכלות על מכירות הרובוטים ע"י ECCXI לצרכן הסופי נרשמה צמיחה במהלך הרבעון, שמהווה אינדיקציה חיובית להמשך הביקוש של הצרכן הסופי. זו רכישה שמחזקת את נוכחותנו בערוץ האונליין בצפון אמריקה, ואנחנו מצפים לתרומה חיובית ברבעון השני והשלישי שהם רבעונים חזקים יותר בפעילותה. בנוסף, אנחנו בשלבי תיכנון של תוכניות למינוף של הפלטפורמה שהיא מציעה, ורואים בה פוטנציאל צמיחה משמעותי קדימה.
"אנחנו מעריכים כי תוצאות הרבעון והאינדיקציות הקיימות תומכות, נכון להיום, בהשארת נתוני התחזית שנתנו לשנת 2023 ללא שינוי."
עוד בתוצאות - בחלוקה למגזרים:
מכירות הרובוטים לבריכות פרטיות הסתכמו ב- 431.1 מיליון שקל, ירידה בשיעור של .5 לעומת אשתקד. הירידה נובעת מתהליך התאמת המלאים בשרשרת ההפצה בכל בטריטוריות המרכזיות, ומאיחוד של ECCXI לה היתה תרומה שלילית להכנסות ברבעון, בשל ביטול עסקאות בין חברתיות. השפעות אלה קוזזו בחלקן כתוצאה מהעלאת מחירי מכירה בטריטוריות השונות.
מכירות הרובוטים לבריכות ציבוריות הסתכמו בכ-33.6 מיליון שקל, עלייה של 69.8%. העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר להמשך הביקוש בתחום וליכולת טובה יותר של החברה לספק את הביקוש למוצרים אלו.
- 4.חכם חנוכה 17/05/2023 13:15הגב לתגובה זוספגה כבר כל כך הרבה מכות וירדה הרבה מאוד, כך שהדוח הפעם לשם שינוי אמור פחות להשפיע...
- 3.אח שלך (ל"ת)מה עשית להם יא גמד 17/05/2023 10:02הגב לתגובה זו
- הכי טוב להביא לגמד גמל לרכב עליו (ל"ת)מה לקח 17/05/2023 13:28הגב לתגובה זו
- 2.כל הקטע של הרכישה היה בשביל להגדיל הכנסות אי אפשר 17/05/2023 09:58הגב לתגובה זוכל הקטע של הרכישה היה בשביל להגדיל הכנסות אי אפשר לבטל את זה
- 1.דוח חלש. צניחה היום של 10% נוספים (ל"ת)מחזיק מיטרוניקס 17/05/2023 09:41הגב לתגובה זו
- האופטימי 17/05/2023 09:59הגב לתגובה זואולי תתהפך?

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.28%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
מרבית החברות דיווחו על תפוסות גבוהות, עלייה ב-NOI ורווחי שערוך נאים, לצד לחץ מתמשך מהוצאות מימון ריאליות ודשדוש בשוק המשרדים; האם הדוחות מצדיקים את העליות בסקטור?
חברות הנדל״ן המניב סיכמו את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות יציבות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. התמונה העיקרית: שיעורי תפוסה גבוהים נשמרו, נרשמו רווחי שערוך כמעט בכל החברות, ובמקביל נמשכה מגמת השיפור ב-NOI לעומת התקופה המקבילה. השילוב בין סביבת אינפלציה מתונה לבין נכסים איכותיים איפשר לרוב החברות להציג צמיחה, גם אם הוצאות המימון ממשיכות להעיב על השורה התחתונה.
ברוב החברות נרשמה עלייה ב-NOI לעומת התקופה המקבילה: עזריאלי עזריאלי קבוצה -1.46% הציגה שיפור של כ-17%, ריט
1 ריט 1 -2.04% כ-11%, וגב-ים גב ים -1.11% כ-9%. בעזריאלי, התרומה המרכזית הגיעה מתחום הדאטה סנטרס והמשרדים, בעוד שריט 1 נהנתה מגידול בנכסים זהים ומהשפעת המדד, כולל תרומה מתחום החניונים. בגב-ים,
השיפור נבע בעיקר מעלייה בהכנסות משכירות.
הוצאות המימון הכבידו
במדד ה-FFO התמונה מורכבת יותר. רבוע נדל״ן הובילה עם שיפור של כ-10% (בנטרול השפעת מכירת דירות), ריט 1 רשמה עלייה של כ-9%, וגב-ים עלייה של כ-6%. בעזריאלי, לעומת
זאת, ה-FFO נשחק, בעיקר בשל חולשה בסקטור הדיור המוגן. המגבלה המרכזית כאן היא עלויות המימון. אצל ריט 1 למשל, ההשפעה החיובית מהשיפור ב-NOI קוזזה על ידי עלייה בהוצאות המימון הריאליות, ובגב-ים השיפור בקצב ההכנסות נבלע חלקית בשל גידול בהוצאות נטו.
רווחי השערוך גדלים
רווחי השערוך ממשיכים למלא תפקיד מרכזי בדוחות הנדל״ן המניב. ברוב החברות נרשמו שערוכים חיוביים בחציון הראשון של השנה, שנבעו הן מהשפעת המדד והן מהתקדמות בנכסים בהקמה. בגב-ים, השערוכים החיוביים הסתכמו בכ-445 מיליון שקל ונבעו בעיקר מעליית מדד המחירים לצרכן, שתרמה כ-325 מיליון שקל, ומהשבחת נכסים בהקמה שהוסיפו כ-160 מיליון שקל. מנגד, נרשמו התאמות שליליות בהיקף של כ-40 מיליון שקל, בעיקר בגין העלאת שיעורי היוון שקוזזו חלקית על ידי שינויים ריאליים. במליסרון מליסרון -1.19% , השערוכים הסתכמו בכ-400 מיליון שקל לעומת כ-382 מיליון שקל אשתקד. עיקר התרומה נבעה מעליית המדד (270 מיליון שקל), מהגדלת דמי שכירות ריאליים בעקבות חידוש חוזים ומימושי אופציות, ומהתקדמות בפרויקטים בבנייה ובאכלוס. עם זאת, חלק מההשקעות בנכסים חדשים לא קיבלו ביטוי בשווי ולכן קיזזו חלק מהתרומה החיובית.
- גב ים: 9% צמיחה ב-NOI, שיעור התפוסה יציב על 96%
- "אנחנו צופים עלייה של 30% ב-NOI תוך שנים ספורות" - נתנאל מניבים גייסה 220 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעזריאלי, עיקר רווחי השערוך הגיעו מסקטור הדאטה סנטרס, בזכות ירידה בשיעורי ההיוון עם התקדמות פרויקטי הבנייה, וכן מסקטור המשרדים בעקבות עליית המדד. בנוסף, בקמפוס סולאראדג׳ נרשמה עליית שווי כתוצאה מהתאמת דמי השכירות הצפויים לפי היקף הבנייה בפועל. מנגד, החברה ביצעה התאמות שליליות בהיקף 33 מיליון שקל בפרויקט שרונה, על רקע הודעת עזיבה של שוכר מרכזי בשטח של כ-31 אלף מ"ר, וכן הפסד נוסף מהפחתת הוצאות מס רכישה בשדה דב.