לאחר צניחה של 41%, אלקטריאון מודיעה על שת"פ עם עיריית ת"א
לאחר שמניית החברה צללה בכ-41% בשבוע שעבר, חברת הסטארטאפ הישראלית אלקטריאון -1.93% דיווחה הבוקר (א') על על שת"פ עם עיריית תל-אביב-יפו לביצוע פיילוט להפעלת קו תחבורה ציבורית, באמצעות אוטובוס חשמלי של חברת 'דן' על תשתית כביש חשמלי מהטכנולוגיה של אלקטריאון.
פיילוט על כביש של ק"מ אחד
הפיילוט כולל פרישת תשתית של הכביש החשמלי באורך של לפחות 1 ק"מ ובדיקת כל האספקטים הטכנו כלכליים של תפעול אוטובוס חשמלי על גבי התשתית. חברת דן (בעלת עניין בחברה - 13.7%), תעמיד את האוטובוס לצרכי הפיילוט ותדאג לתפעולו השוטף במהלך תקופת הפיילוט.
החברה מציינת כי תמיכת עיריית ת"א בפיילוט הינה על רקע החשיבות הרבה המיוחסת על ידה לקידום תחבורה ציבורית חשמלית שאינה תלויה בהצבת עמדות טעינה במרחב הציבורי, באופן שמתאפשר על ידי טכנולוגיית הכביש החשמלי של החברה.
עיריית ת"א תומכת בשל החזון הירוק
לעמדת עיריית ת"א, להדגמת כביש חשמלי ברחבי העיר תהיה השפעה רחבה הן בשיפור איכות האוויר בעיר והן בהצגת פתרון תחבורה מתקדם לעולם ומיצובה של ישראל כמובילה עולמית בתחום. בנוסף, לעמדת העירייה הצלחת הפיילוט תסייע בקידום פרויקטים דומים ברחבי העולם.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת אלקטריאון מפתחת טכנולוגית כביש חשמלי, המיועדת לצמצם את הצורך בסוללה יקרה וכבדה, למזער את הצורך בהצבת עמדות טעינה ותחנות דלק ברחבי העיר והאפשרות לנסוע לזמן בלתי מוגבל (כל עוד נוסעים על התשתית) ברחבי העיר בעיקר עבור תחבורה ציבורית.
לאור האמור, עיריית ת"א הודיעה כי תאפשר את ביצוע הפיילוט בתחומה ותסייע לתהליך באמצעים העומדים לרשותה, כולל הקמת צוות עבודה משותף ואפשרות לסיוע מקצועי בביצוע מהיר של הפיילוט. כמו כן, עיריית ת"א תבחן סיוע בפרסום ושיווק הפיילוט ובחשיפתו לבעלי עניין בארץ ובעולם, ובכפוף להצלחת הפיילוט, תבחן יישום נרחב של הכביש החשמלי של החברה ברחבי העיר תל אביב-יפו.
אין עדיין הכנסות או הוכחת היתכנות כלכלית
יש לציין כי הפיילוט המתוכנן הינו שלב יישומי ראשון של טכנולוגיית הכביש החשמלי פרי פיתוחה של החברה. אמנם לטכנולוגיה זו פוטנציאל לאפשר לעיר תל אביב-יפו לבצע בעתיד מעבר מלא לתחבורה חשמלית ובכלל זה, תחבורה ציבורית, משאיות חלוקה, רכבים פרטיים ואוטונומיים ועוד, אולם החברה עדיין לא הציגה הכנסות כלשהן מפעילותה ולא היתכנות כלכלית של הטכנולוגיה.
- אנרג'יקס נפלה אבל המוסדיים עשו רווח מהיר
- מנכ"ל אפקון: "EBITDA של 50 מיליון שקל לרבעון - רק מגרד את הפוטנציאל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם...
לאחרונה דיווחה החברה על סיום ניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי והציגה לראשונה רכב נוסע באופן רציף לאורך מקטע של 25 מטר בתוך מתחם הניסויים של החברה בבית ינאי. כעת, תשיק החברה לראשונה בישראל פיילוט תחבורה ציבורית על-גבי תשתית כביש חשמלי בשיתוף עם עיריית תל-אביב-יפו שידגים אוטובוס חשמלי של 'דן' הנוסע על קטע כביש בעיר.
משרד האנרגיה מרוצה מההשקעה
שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "בהמשך למדיניות 2030 החדשה של משרד האנרגיה עליה הכרזתי, מדינת ישראל תיגמל מאנרגיה מזהמת. לשם כך, אנו מייצרים את התנאים הטובים ביותר לפיתוח תשתית רחבה לטעינת כלי הרכב ופריסתה ולקידום שוק כלי הרכב החשמליים בישראל. חברת 'אלקטריאון' זכתה ב-2016 במענק של כמיליון וחצי שקלים לקידום הפרויקט לפיתוח מערכת טעינה אלחוטית לתחבורה ציבורית חשמלית במסגרת מכרז "חלוץ והדגמה" של משרד האנרגיה, וקיום פילוט עם עיריית תל אביב-יפו מוכיח כי מדובר בהשקעה מוצלחת"
"התשתית הנה כמעט ללא השפעה ויזואלית"
- 9.עוקץ המאה (ל"ת)אלקטרה מזויפת 07/03/2019 20:49הגב לתגובה זו
- 8.דור 28/02/2019 07:36הגב לתגובה זואז טעינה אלחוטית עולה X$ פלוס כל הרכיבים האלחוטיים שבאמצע. זו לא טכנולוגיה חדשה, היא נמכרת על ידי כל מיני חברות כבר עשרות שנים. כבר שנים היא בפיילוט בקוריאה (OLEV) ונמצא שאין לה היתכנות כלכלית כי טעינה ישירה פשוט יותר זולה. אם כבר צריך להטמין ציוד חשמלי בכביש אז ברור שיותר זול להטמין ציוד עם טעינה ישירה. טעינה בהשראה פחות יעילה פיזית ומצריכה רכיבים נוספים שמייקרים אותה כלכלית.
- 7.איתי 24/02/2019 20:39הגב לתגובה זורשת חשמלית שממנה מתקבל החשמל?
- 6.לא הייתי נוגע לפני הדיווח של בעלי עניין מהשבוע האחרון (ל"ת)כמה קנו וכמה מכרו 24/02/2019 18:22הגב לתגובה זו
- 5.ירדה 41 אחוז מהשיא וזה לפני שהמשיכה להתהפך 17- היום (ל"ת)דניאל 24/02/2019 18:17הגב לתגובה זו
- 4.פריץ 24/02/2019 16:15הגב לתגובה זוכה מדהימה שהמניה קורסת. אולי בטווח הארוך תצלח לה.
- 3.?? 24/02/2019 10:38הגב לתגובה זואין ספק שמשרד האנרגיה עיריית תל אביב רואים את עצמם כשותפים מלאים להצלחת החברה.. ישום הטכנולוגיה בתל אביב תיצור באזז גדול בעולם. חברה עם טכנולוגיה מהפכנית וניהול מצויין. בהצלחה
- 2.דניאל 24/02/2019 10:36הגב לתגובה זופורסייט 2 בקורב הקולנולע לידכם...תזכורת פורסייט עשתה פיילוטים על ימין ועל שמאל שיא מעל 800 כרגע היא בשער 120-130 אתם עושים צחוק ממשקיעים.אני אומר לכולם תיזהרו
- 1.שנה הבאה בנדסא"ק 24/02/2019 10:18הגב לתגובה זויכול להגיע לשווי דימיוני
שווקים מסחר (AI)תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות.
אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב,
מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא
עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים
הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי
מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט, מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה.
ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר:
התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווקים מסחר (AI)תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות.
אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב,
מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא
עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים
הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי
מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט, מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה.
ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר:
התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
