חגיגת השכר נמשכת: זאת עלות העסקת עובד בנמל אשדוד

רשות החברות הממשלתיות שבראשה עומד אורי יוגב הציגה היום דו"ח שנתי
אבי שאולי | (6)

דוח רשות החברות הממשלתיות פורסם היום והציג כמדי שנה הפסדים של חברות רבות, חוסר יעילות, נפוטיזם ורמת שירות נמוכה. כלל החברות הממשלתיות הציגו הכנסות מצרפיות של 68.4 מיליארד שקל (בדומה לשנת 2013) ורווח נקי של 432 מיליון שקל - לעומת הפסד של 592 מיליון שקל בשנת 2013.

החברות הממשלתיות הגדולות ביותר בישראל מבחינת הכנסות הן: חברת החשמל (13,000), התעשייה האווירית (16,000), רפאל (6,600), נתיבי ישראל, מקורות, רכבת ישראל, תע"ש ודואר ישראל (6,000).

במקביל לחוסר היעילות וחוסר האפקטיביות שערוריית השכר החריג נמשכת ובחלק מהמקרים ביתר שאת: עלות השכר החודשית הממוצעת של עובד בנמל אשדוד - 36.8 אלף שקל, בחברת החשמל - 28.8 אלף שקל ובתעשייה האווירית - 29.5 אלף שקל.

בשורה התחתונה משתלם מאוד לעבוד בחברה ממשלתית: עלות חודשית ממוצעת - 25.8 אלף שקל - לעומת 9.7 אלף שקל במשק.

בישראל פועלות 87 חברות ממשלתיות ומעורבות המעסיקות כ-59,000 עובדים, החברות פועלות בעיקר בענפי התשתיות, תחבורה, חשמל גז ודלק, רכבות ונמלים, בענף התעשיות הביטחוניות ובתחומי השיכון והבינוי, דואר ותחומים חברתיים נוספים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אסי 01/05/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    חסר נתון נוסף , בחברות ממשלתיות עובדים בממוצע 50 שעות בחודש.....
  • 4.
    כנראה גם פה החרדים אשמים... (ל"ת)
    אני 29/04/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבר 29/04/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    הפנסיות על הפנים,
  • 2.
    ציון 29/04/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    לקלקולים תוסיפו את הוצאות הביטחון והכיבודים והפנסיות שאר הציבור מקופח ובנוסף מתעללים בו עייד מסים כאלה ואחרים
  • 1.
    איש 29/04/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    ורק בודדים שעובדים 40 שנים מקבלים ככה בנוסף נמל אשדוד יעיל מאוד ושובר שיאים כל חודש מחדש תבדקו פעם לפני שאתם מלכלכים אנשים קטנים !!!
  • Misha Vegam 29/04/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    Now you are making only $10,000 monthly. You should make $20,000 at least. Actually $30,000 monthly is even better. Time to strike. Are you on a strike
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים