דרמה לילית: מניית פייסבוק טסה 18% במסחר המאוחר ואז צללה - מה הסיבה?
רגע לפני שהעם היושב בציון הלך לו לישון אמש, מניית
פייסבוק שהינה הרשת החברתית הגדולה בעולם עם 1.2 מיליארד משתמשים חודשיים דיווחה אתמול על גידול ששל 60% בהכנסות ועל רווח רבעוני של 425 מיליון דולר אחרי שברבעון המקביל אשתקד נרשם הפסד (
בחודש יולי האחרון עדכנה פייסבוק כי היא מציגה פרסומת אחת כל 20 סטטוסים, בשיחת הוועידה אמש אמר סמנכ"ל הכספים של פייסבוק דיוויד אברסמן כי בהסתכלות קדימה תדירות הצגת הפרסומות לא תטפס. מבחינת האנליסטים, מדובר בהתייחסות מטרידה מאוד שכן ללא הגדלת התדירות של הצגת הפרסומות, קשה לראות כיצד פייסבוק תציג גידול בהכנסות.
מעבר לכך, אברסמן גם השמיע בשיחת הוועידה מספר הערות שמרמזות על כך שהקהל הצעיר בארה"ב מתחיל להשתמש בפייסבוק פחות ופחות. עניין מאוד מטריד מבחינת המשקיעים.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- האם פייסבוק פוגעת בפרטיות של מי שאינם משתמשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תגובת המניה, מעלייה של 18% במסחר המאוחר למחיר של 57 דולר, עברה המניה לירידות של 3% למחיר של 47.5 דולר.
עדכון: בטרום מסחר יורדת המניה ב-3.3% למחיר של 47.5 דולר.
מניית פייסבוק מאז ההנפקה
- 3.דני 31/10/2013 11:28הגב לתגובה זודלק קבוצה - גז זורם בכל הארץ ובקרוב בקפריסין - הכנסות מיליארדי דולרים בחוזים חתומים לשנים רבות !! סיכוי לתגלית נפש מתחת לגז בליויתן ! פוטנציאל לעוד תגליות עקב רשיונות רבים של דלק קבוצה . שותפה בתגלית בלוק 12 בקפריסין וחיבור לשם זה בינגו עבור דלק קבוצה ! - קופת מזומנים מלאה וחברות זיקוק מעולות בחול כמו דלק US . נייר זול שהמגמה בו ברורה למעלה !
- 2.מה ההסבר לנפילה של סודהסטרים? (ל"ת)עכשיו 31/10/2013 11:10הגב לתגובה זו
- זוז מזוז 31/10/2013 14:37הגב לתגובה זויש שורט אדיר על המניה אשר יטיס את החברה למעלה בבוא הזמן שיגמרו כל התירוצים של השורטיסטים
- 1.אברהם 31/10/2013 10:36הגב לתגובה זוחבר, נתת את התשובה לשאלתך בדבריך אתה. פשוט, העם היושב בציון הלך לישון ולא היה מי שישגיח.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
