אלביט מערכות טסה 4.8%: רשמה עלייה של 5% ברווח ל-50.4 מיליון ד'

ענקית התעשייה הביטחונית רשמה גידול של 3.8% בהכנסות ועלייה של 4.5% ברווח הנקי, ועקפו את תחזיות בית ההשקעות פסגות
חן דרסינובר | (1)

ענקית התעשייה הביטחונית אלביט מערכות פירסמה היום (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2013. אלביט מערכות מסכמת רבעון שמשקף גידול בהכנסות וברווח הנקי, כמו גם עלייה בצבר ההזמנות.

החברה בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס רשמה הכנסות של 702.9 מיליון דולר, גידול של 3.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה הכנסות של 676.4 מיליון שקל. במקביל, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה לפי Non-GAAP הסתכם ב-50.4 מיליון דולר, או 1.19 דולר למניה, עלייה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

נציין כי תוצאות אלביט עקפו את התחזיות המוקדמות של האנליסטית אילנית שרף מבית ההשקעות פסגות. שרף צפתה הכנסות בסך של 670 מיליון דולר ברבעון השני של השנה על רווח נקי למנייה של 0.92 סנט.

התחומים העיקריים שתרמו לגידול בהכנסות - תחום מערכות התקשו"ב ותחום המערכות המוטסות

אלביט מערכות מציינת כי התחומים העיקריים שתרמו לגידול בהכנסות החברה היו תחום מערכות התקשו"ב ותחום המערכות המוטסות. הוצאות המימון ברבעון השני של 2013 הסתכמו ב-12.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה את הוצאות המימון הגבוהות כפועל יוצא מתנודתיות רבה בשערי המטבע ברבעון, כאשר ברבעון המקביל אשתקד ההוצאות היו נמוכות כפועל יוצא מפיחות השקל.

צבר ההזמנות של החברה נכון ל-30 ביוני היה 5.8 מיליארד דולר, זאת לעומת צבר הזמנות של 5.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. כ-67% מצבר ההזמנות של החברה מיועד למכירה ללקוחות מחוץ לישראל. כ- 59% מצבר ההזמנות מיועד לביצוע עד סוף 2013 ובמהלך 2014.

דירקטוריון אלביט מערכות הכריז על חלוקת דיבידנד בסך 30 סנט למניה, שישולם ב-9 בספטמבר 2013.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמר בתגובה לדוחות כי "אני שמח לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה, המבטאות שיפור במדדים הפיננסיים. אנו מעודדים מהגידול במכירות, הנתמך בגידול בצבר ההזמנות שלנו רבעון חמישי ברציפות. הישגים אלו, המצטרפים לשיפור ברווח הגולמי והתפעולי, הינם פרי מאמץ התייעלות מתמשך".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חוליו 13/08/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    עם כל כך הרבה הזמנות הייתי מצפה לזינוק במניה לאורך השנה ולא לדריכה במקום. צריכה להיות לאחת המניות המובילות בארץ.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.