אלביט מערכות טסה 4.8%: רשמה עלייה של 5% ברווח ל-50.4 מיליון ד'

ענקית התעשייה הביטחונית רשמה גידול של 3.8% בהכנסות ועלייה של 4.5% ברווח הנקי, ועקפו את תחזיות בית ההשקעות פסגות
חן דרסינובר | (1)

ענקית התעשייה הביטחונית אלביט מערכות פירסמה היום (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2013. אלביט מערכות מסכמת רבעון שמשקף גידול בהכנסות וברווח הנקי, כמו גם עלייה בצבר ההזמנות.

החברה בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס רשמה הכנסות של 702.9 מיליון דולר, גידול של 3.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה הכנסות של 676.4 מיליון שקל. במקביל, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה לפי Non-GAAP הסתכם ב-50.4 מיליון דולר, או 1.19 דולר למניה, עלייה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

נציין כי תוצאות אלביט עקפו את התחזיות המוקדמות של האנליסטית אילנית שרף מבית ההשקעות פסגות. שרף צפתה הכנסות בסך של 670 מיליון דולר ברבעון השני של השנה על רווח נקי למנייה של 0.92 סנט.

התחומים העיקריים שתרמו לגידול בהכנסות - תחום מערכות התקשו"ב ותחום המערכות המוטסות

אלביט מערכות מציינת כי התחומים העיקריים שתרמו לגידול בהכנסות החברה היו תחום מערכות התקשו"ב ותחום המערכות המוטסות. הוצאות המימון ברבעון השני של 2013 הסתכמו ב-12.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה את הוצאות המימון הגבוהות כפועל יוצא מתנודתיות רבה בשערי המטבע ברבעון, כאשר ברבעון המקביל אשתקד ההוצאות היו נמוכות כפועל יוצא מפיחות השקל.

צבר ההזמנות של החברה נכון ל-30 ביוני היה 5.8 מיליארד דולר, זאת לעומת צבר הזמנות של 5.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. כ-67% מצבר ההזמנות של החברה מיועד למכירה ללקוחות מחוץ לישראל. כ- 59% מצבר ההזמנות מיועד לביצוע עד סוף 2013 ובמהלך 2014.

דירקטוריון אלביט מערכות הכריז על חלוקת דיבידנד בסך 30 סנט למניה, שישולם ב-9 בספטמבר 2013.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמר בתגובה לדוחות כי "אני שמח לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה, המבטאות שיפור במדדים הפיננסיים. אנו מעודדים מהגידול במכירות, הנתמך בגידול בצבר ההזמנות שלנו רבעון חמישי ברציפות. הישגים אלו, המצטרפים לשיפור ברווח הגולמי והתפעולי, הינם פרי מאמץ התייעלות מתמשך".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חוליו 13/08/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    עם כל כך הרבה הזמנות הייתי מצפה לזינוק במניה לאורך השנה ולא לדריכה במקום. צריכה להיות לאחת המניות המובילות בארץ.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןעמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטן

בוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור

הרווחיות בענף הרכב טיפסה לרמות מפלצתיות: יחס משולב שנע סביב 75%-85% אצל חלק מהחברות, עליות פרמיה של עשרות אחוזים, ותשואות הון שהושפעו גם מתמחור-יתר וגם מסביבת שוק נוחה. אל תאשימו אותן - המטרה שלהן היא להרוויח; סוף-סוף הרגולטור הרדום התעורר

תמיר חכמוף |

עסק צריך להרוויח. המטרה המוצהרת של חברות היא למקסם את הרווח. זה נהדר למשקיעים, לצרכנים זה ממש לא נהדר. כשחברת ביטוח מרוויחה מעבר לרווח נורמלי זה אומר שהיא גובה יותר על ביטוחים ועל דמי ניהול וכו'. כשבנק מדווח על רווח לא נורמלי הוא לוקח לכם ריבית גבוהה על הלוואה ונותן ריבית נמוכה על פיקדון. לא הוגן, אבל מה אתם רוצים שיעשה מנכ"ל? יגיד אני לא במשחק וייקח ריבית נמוכה על הלוואה? תוך 4 חודשים יעיפו אותו.

הבעיה היא אולי קצת בחברות ובבנקים שהפכו לתאווי בצע ברמה מופרזת. הבעיה אצל הרגולטור - בנק ישראל בהקשר של הבנקים, ורשות שוק ההון על חברות הביטוח. חברות הביטוח מרוויחות פי 3-4 מאשר רק לפני 3 שנים ונסחרות בשווי גבוה פי 3-4 מאשר אז. כשהן מרוויחות כך, ובעיקר כשהן מגדילות כך את הרווח, זה על חשבונכם. רשות שוק ההון כבר סיפרה לנו בדוח השנתי ל-2024 שהתחרות בשוק הביטוח חלשה. עכשיו, באיחור היא מתחילה לפעול.  


רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות עמית גל, בוחנת הפעם את התמחור בענף ביטוח הרכב, ומסקנותיה הובילו לאולטימטום חריג: חברות שיגבו פרמיות מופרזות על מקיף וצד ג' יצטרכו לתקן במחירים, בתוך שלושה חודשים, או לאבד את זכותן לשווק פוליסות רכב חדשות. הסיבה? הבדיקה מצאה פערים "מהותיים" בין רמת הסיכון הביטוחי בפועל לבין המחירים שגובה השוק. במילים פשוטות, חברות נהנו מהכנסות והפרמיות עלו הרבה מעבר למה שהצדיק הסיכון.

מגדל: ה"מוצלחת" לעת עתה

בין החברות שנדרשו לעדכן במסמך המקורי הייתה גם מגדל מגדל ביטוח -1.51%  , אך בעדכון רשמי שפרסמה החברה ‏הבוקר הובהר כי הרשות בחרה בשלב זה לא להורות למגדל לעדכן תעריפים בביטוח רכב רכוש. לעת עתה היא רשאית להמשיך לשווק ביטוח רכב תחת התעריפים הקיימים שלה. מבחינת מגדל, זו "חותמת טובה", בחירה רגולטורית תומכת, שעשויה לשמש כמקרה בוחן לרווחיות המתחרות. אם מגדל שומרת על רווחיות "מאוזנת" יחסית, בלי רווחיות יתר קיצונית, היא עשויה למשוך לקוחות רכב שתהיו מודעים לריכוז רגולטורי בתמחור. במבט על הדוחות, ניתן לראות כי יחס התביעות מול ההוצאות עומד באזור 90%, יחס חיובי אם כי לא קיצוני כמו שמציגות חלק מהחברות האחרות. להרחבה על דוחות מגדל מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8% 

הפניקס: הדוגמא הנגדית

ובינתיים, הפניקס פרסמה היום דוחות חזקים במיוחד: רווח כולל של 803 מיליון שקל ברבעון, 2.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, ותשואה להון של 29.2%. רווח הליבה (לפני השקעות ושוק ההון) גם הוא גבוה, וכפי שצוין בדוח, חלק ניכר מהשורה התחתונה הגיע מרווחיות בענפי הביטוח הכללי והרחבת פעילות בניהול נכסים.