חמצן לנוחי דנקנר: אידיבי פיתוח חיסלה אחזקתה בכת"ש תמורת 223 מיליון שקל
נוחי דנקנר מקבל חמצן, אך מתפשר על פחות משווי השוק: אידיבי פיתוח דיווחה כי הבוקר (ד') מכרה את יתרת החזקותיה בחברת כלל תעשיות (10.64%) לגורמים המוסדיים אלטשולר ומנורה, בעסקה מחוץ לבורסה בתמורה ל-223 מיליון שקל, או לפי 13.3 שקל למניה, נמוך ב-11% ממחיר הבסיס של המניה הבוקר בת"א. כעת מניית כלל תעשיות מאבדת 5% ונסחרת ב-14.32 שקל.
בגין החזקותיה במניות כלל תעשיות צפויה אידיבי פיתוח לרשום ברבעון הרביעי של 2012 הפסד של כ-10 מיליון שקל, אך בגין המכירה הנוכחית צפויה החברה לרשום החברה ברבעון הראשון של 2013 רווח של כ-22 מיליון שקל.
המכירה צפויה לשמש את אידיבי פיתוח לחיזוק רמות הנזילות של החברה שנאבקת בימים אלו דרך האג"חים של החברה מול נושיה ובראשם קרן יורק. זאת לאחר שבימים הורדו הכפפות בין הצדדים ובעלי האג"ח אישרו לנציגות ולנאמנים לפעול בכל דרך כדי לגבות את החוב של החברה להם בסך של כ- 4.2 מיליארד שקל, גם אם מדובר יהיה בהגשת בקשה לפירוק החברה.
מאידיבי פיתוח נמסר כי "המכירה היא בהתאם לאסטרטגיה לשיפור תזרימי והיא משפרת את הנזילות של אידיבי פיתוח שבקופתה 1.1 מיליארד שקל אחרי המכירה, אידיבי פיתוח תרשום רווח בגין המכירה בסך 22 מיליון שקל. המכירה נעשתה בעיתוי טוב בשוק לאחר תקופה רציפה של עליות בשווי השוק של כת ש ובהשוואה למחיר הממוצע של מניית כת"ש בשלושים הימים האחרונים מדובר בדיסקאונט של 5% בלבד".
נזכיר כי ביולי האחרון רכש את השליטה בכלל תעשיות המיליארדר היהודי לן בלווטניק, שקנה 50% מהחברה בתמורה ל-1.27 מיליארד שקל, אך בתחילת השנה הוא ויתר על האופציה שהיתה לו לרכוש את יתרת ההחזקות של אידיבי פיתוח בכת"ש.
- 7.חוצפן שלם ריביות (ל"ת)קוזק 06/03/2013 14:20הגב לתגובה זו
- 6.רמי 06/03/2013 13:37הגב לתגובה זוהתם מעלים מה שנוח לכם אה??? למרות שאני לא מלכלך ומקלל עוד ספין עם כלל תעשיות הסיפורים שלא לא נגמרים להכניס את המשקעים למניות שלא ולהפיל אותם ...
- 5.רמי 06/03/2013 13:12הגב לתגובה זועוד ספין של החברה שלךה אידבי אחזקות אתה רוצה להמשיך לקבור את המשקעים ??? אני מאמין שהרבה משקעים כמוני וכמו משפחתי למדו לקח איתך לא מתעסקים אתה אחד הנוכלים הכי גדולים שהכרתי
- 4.משה 06/03/2013 12:10הגב לתגובה זוציוד לראית לילה
- 3.מדוע אתה צוחק על תמימים,שלם האגחים!!!! (ל"ת)שוקי 06/03/2013 11:07הגב לתגובה זו
- 2.ולא דובר אמת- שלם חובותיך......... (ל"ת)אדם רע מאד 06/03/2013 11:05הגב לתגובה זו
- 1.firesale 06/03/2013 11:04הגב לתגובה זומה זה אומר לגבי יכולת הפירעון של פיתוח? האם אין כאן נגוד עניינים של המוסדיים שקנו בזול אל מול החלטותיהם באסיפות האג"ח? מדוע בעלי האג"ח האחרים לא מתנגדים?
- אלון 06/03/2013 12:25הגב לתגובה זושגם ככה אקסס של בלווטניטק הייתה אמורה לקנות ובסוף לא קנתה. אין טעם להישאר עם האחזקה הזאת וטוב מאוד שנוחי מכר.

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
