חמצן לנוחי דנקנר: אידיבי פיתוח חיסלה אחזקתה בכת"ש תמורת 223 מיליון שקל

אידיבי פיתוח מכרה את יתרת החזקותיה בחב' כלל תעשיות (10.64%) לאלטשולר ולמנורה ב-13.3 שקל למניה, נמוך ב-11% מהבסיס
יעל גרונטמן | (8)

נוחי דנקנר מקבל חמצן, אך מתפשר על פחות משווי השוק: אידיבי פיתוח דיווחה כי הבוקר (ד') מכרה את יתרת החזקותיה בחברת כלל תעשיות (10.64%) לגורמים המוסדיים אלטשולר ומנורה, בעסקה מחוץ לבורסה בתמורה ל-223 מיליון שקל, או לפי 13.3 שקל למניה, נמוך ב-11% ממחיר הבסיס של המניה הבוקר בת"א. כעת מניית כלל תעשיות מאבדת 5% ונסחרת ב-14.32 שקל.

בגין החזקותיה במניות כלל תעשיות צפויה אידיבי פיתוח לרשום ברבעון הרביעי של 2012 הפסד של כ-10 מיליון שקל, אך בגין המכירה הנוכחית צפויה החברה לרשום החברה ברבעון הראשון של 2013 רווח של כ-22 מיליון שקל.

המכירה צפויה לשמש את אידיבי פיתוח לחיזוק רמות הנזילות של החברה שנאבקת בימים אלו דרך האג"חים של החברה מול נושיה ובראשם קרן יורק. זאת לאחר שבימים הורדו הכפפות בין הצדדים ובעלי האג"ח אישרו לנציגות ולנאמנים לפעול בכל דרך כדי לגבות את החוב של החברה להם בסך של כ- 4.2 מיליארד שקל, גם אם מדובר יהיה בהגשת בקשה לפירוק החברה.

מאידיבי פיתוח נמסר כי "המכירה היא בהתאם לאסטרטגיה לשיפור תזרימי והיא משפרת את הנזילות של אידיבי פיתוח שבקופתה 1.1 מיליארד שקל אחרי המכירה, אידיבי פיתוח תרשום רווח בגין המכירה בסך 22 מיליון שקל. המכירה נעשתה בעיתוי טוב בשוק לאחר תקופה רציפה של עליות בשווי השוק של כת ש ובהשוואה למחיר הממוצע של מניית כת"ש בשלושים הימים האחרונים מדובר בדיסקאונט של 5% בלבד".

נזכיר כי ביולי האחרון רכש את השליטה בכלל תעשיות המיליארדר היהודי לן בלווטניק, שקנה 50% מהחברה בתמורה ל-1.27 מיליארד שקל, אך בתחילת השנה הוא ויתר על האופציה שהיתה לו לרכוש את יתרת ההחזקות של אידיבי פיתוח בכת"ש.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    חוצפן שלם ריביות (ל"ת)
    קוזק 06/03/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רמי 06/03/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    התם מעלים מה שנוח לכם אה??? למרות שאני לא מלכלך ומקלל עוד ספין עם כלל תעשיות הסיפורים שלא לא נגמרים להכניס את המשקעים למניות שלא ולהפיל אותם ...
  • 5.
    רמי 06/03/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    עוד ספין של החברה שלךה אידבי אחזקות אתה רוצה להמשיך לקבור את המשקעים ??? אני מאמין שהרבה משקעים כמוני וכמו משפחתי למדו לקח איתך לא מתעסקים אתה אחד הנוכלים הכי גדולים שהכרתי
  • 4.
    משה 06/03/2013 12:10
    הגב לתגובה זו
    ציוד לראית לילה
  • 3.
    מדוע אתה צוחק על תמימים,שלם האגחים!!!! (ל"ת)
    שוקי 06/03/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ולא דובר אמת- שלם חובותיך......... (ל"ת)
    אדם רע מאד 06/03/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    firesale 06/03/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    מה זה אומר לגבי יכולת הפירעון של פיתוח? האם אין כאן נגוד עניינים של המוסדיים שקנו בזול אל מול החלטותיהם באסיפות האג"ח? מדוע בעלי האג"ח האחרים לא מתנגדים?
  • אלון 06/03/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    שגם ככה אקסס של בלווטניטק הייתה אמורה לקנות ובסוף לא קנתה. אין טעם להישאר עם האחזקה הזאת וטוב מאוד שנוחי מכר.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.