אחרי שניפצה את 600 הדולרים למניה: האם השמיים הם הגבול בשביל גוגל?
מנית GOOGLE נסקה ממחיר של 500 דולר ל-600 דולר למניה בתוך 11 חודשים בלבד. מהלך העליות שיוסיף עוד 100 דולרים לכל אחת ממניותיה של חברת מנועי החיפוש הגדולה בעולם עלול לקחת מעט יותר זמן. כך סבורים מרבית האנליסטים המסקרים את המניה.
גוגל הפכה להיות מנוע החיפוש הנפוץ ביותר ברשת האינטרנט תוך כדי שהיא מוסיפה עוד מוצרים חדשים, שתידלקו את מהלך העליות האחרון. כדי ליצור את פרץ הצמיחה הבא, החברה מתכננת להישען על הרכישה המדוברת של ענקית הפירסום המקוון DoubleClick. זאת תעניק לה גישה לתחום הפרסום באמצעות הבאנרים ומודעות תצוגה אחרות, אומר Doug Anmuth, אנליסט מליהמן ברדרס.
"יש עדיין אפשרויות מרחיקות לכת במנועי החיפוש, אבל בכדי למקסם את האפשרות להצפת ערך משמעותית גם בעתיד עליה לרכוש את DoubleClick", אומר האנליסט של ליהמן מניו יורק. בעוד הוא מדרג את המניה ב"תשואת יתר", הוא מצפה ממניות החברה להגיע למחיר יעד של 610 דולר בלבד בשנה, והוא אינו חושב שיעלה את מחיר היעד שהציב באומרו: "אנו זקוקים למספר סימנים לעסקים נוספים".
34 מתוך 37 האנליסטים מסקר שערך האתר בלומברג העניקו המלצת קנייה למניות החברה, מחירי היעד שלהם מספקים מעט סקפטיות. מתוך 28 האנליסטים שהציבו מחיר יעד ל-12 חודשים, 19 מתוכם העניקו מחיר יעד הנמוך מ-625 דולר למניה ורק שניים מהם שיגרו "מחיר חלומי" של 700 דולר למניה.
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףלמרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק
בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה 0.28% נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.
שווי הנכסים
החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.
לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.
הנכס שלא במאזן
אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
ההכנסות ברבעון עלו לכ-707.3 מיליון שקל, גידול של כ-10%, אך הרווח התפעולי ירד לכ-40.1 מיליון שקל והרווח הנקי לכ-14.2 מיליון שקל; מכירות נייקי ופוט לוקר עלו, אך ירידה במכירות בחנויות זהות ושחיקה ברווחיות פוט לוקר העיבו על השורה התפעולית. החברה מציינת
הרחבת פעילות באוסטרליה, קולקציית Nike Skims ב-2026 ופתיחת חנויות חדשות בצרפת.
ריטיילורס ריטיילורס -4.22% מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2025, בהן נרשמה צמיחה בהכנסות אך ירידה ברווח התפעולי והנקי. הכנסות החברה הסתכמו בכ-707.3 מיליון שקל, לעומת כ-641.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-10.2%. עיקר הגידול נבע מהתרחבות שטחי המסחר ומהכניסה לטריטוריות חדשות, בעוד הירידה במכירות בחנויות זהות בפעילויות נייקי ופוט לוקר קיזזה חלק מהצמיחה.
מכירות נייקי ברבעון גדלו בכ-11.2% והגיעו לכ-498.9 מיליון שקל, ומכירות פוט לוקר עלו בכ-11.4% לכ-173.5 מיליון שקל. בתקופת הדוח הכוללת (שלושת הרבעונים), הסתכמו ההכנסות בכ-1.835 מיליארד שקל לעומת כ-1.707 מיליארד שקל אשתקד, גידול של כ-7.5%.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-367.3 מיליון שקל (51.9% מהמחזור), לעומת כ-333.7 מיליון שקל (52%) אשתקד, גידול של כ-10.1%. הגידול נבע משיפור ברווחיות בפעילות נייקי, שקוזז בחלקו משחיקה ברווחיות פוט לוקר עקב עלייה בשיעור ההנחה הממוצע. בתקופה המצטברת הסתכם הרווח הגולמי בכ-944.4 מיליון שקל לעומת כ-876.6 מיליון שקל, עלייה של כ-7.7%.
הרווח התפעולי ברבעון ירד לכ-40.1 מיליון שקל (5.7% מהמחזור), לעומת 56.6 מיליון שקל (8.8%) ברבעון המקביל, ירידה של כ-29%. הירידה משקפת ירידה של כ-26% ברווח התפעולי בפעילות נייקי, לצד ירידה דומה בפוט לוקר. בתקופה המצטברת הסתכם הרווח התפעולי בכ-88.9 מיליון שקל לעומת כ-138.8 מיליון שקל אשתקד, ירידה של כ-35.9%.
- ריטיילורס עם הוצאות מימון ששחקו את השורה התחתונה
- עובר למתחרה - מייסד ריטיילורס (נייקי) יהיה שותף בזכיון של אדידס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי בנטרול IFRS16 הסתכם ברבעון בכ-28.7 מיליון שקל, לעומת 47.9 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון ירד ל-14.2 מיליון שקל, לעומת 38 מיליון שקל בשנה שעברה. בתקופה המצטברת הסתכם הרווח הנקי בכ-23 מיליון שקל, לעומת 79.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
