אחרי שניפצה את 600 הדולרים למניה: האם השמיים הם הגבול בשביל גוגל?
מנית GOOGLE נסקה ממחיר של 500 דולר ל-600 דולר למניה בתוך 11 חודשים בלבד. מהלך העליות שיוסיף עוד 100 דולרים לכל אחת ממניותיה של חברת מנועי החיפוש הגדולה בעולם עלול לקחת מעט יותר זמן. כך סבורים מרבית האנליסטים המסקרים את המניה. גוגל הפכה להיות מנוע החיפוש הנפוץ ביותר ברשת האינטרנט תוך כדי שהיא מוסיפה עוד מוצרים חדשים, שתידלקו את מהלך העליות האחרון. כדי ליצור את פרץ הצמיחה הבא, החברה מתכננת להישען על הרכישה המדוברת של ענקית הפירסום המקוון DoubleClick. זאת תעניק לה גישה לתחום הפרסום באמצעות הבאנרים ומודעות תצוגה אחרות, אומר Doug Anmuth, אנליסט מליהמן ברדרס. "יש עדיין אפשרויות מרחיקות לכת במנועי החיפוש, אבל בכדי למקסם את האפשרות להצפת ערך משמעותית גם בעתיד עליה לרכוש את DoubleClick", אומר האנליסט של ליהמן מניו יורק. בעוד הוא מדרג את המניה ב"תשואת יתר", הוא מצפה ממניות החברה להגיע למחיר יעד של 610 דולר בלבד בשנה, והוא אינו חושב שיעלה את מחיר היעד שהציב באומרו: "אנו זקוקים למספר סימנים לעסקים נוספים". 34 מתוך 37 האנליסטים מסקר שערך האתר בלומברג העניקו המלצת קנייה למניות החברה, מחירי היעד שלהם מספקים מעט סקפטיות. מתוך 28 האנליסטים שהציבו מחיר יעד ל-12 חודשים, 19 מתוכם העניקו מחיר יעד הנמוך מ-625 דולר למניה ורק שניים מהם שיגרו "מחיר חלומי" של 700 דולר למניה. גוגל, הממוקמת ב- Mountain View שבקליפורניה, ניפצה היום מחיר של 600 דולר למניה בפעם הראשונה בתולדותיה. מניות החברה הספיקו מוקדם יותר לרשום שיא פנימי של 601.45 דולר לפני שנסוגו. מאז ההנפקה באוגוסט 2004 הכפילו מניות החברה את ערכן פי 7.