הפרסומת של  Lays
צילום: צילום מסך
TV

את זה אסור לכם לפספס: צפו בפרסומות שישודרו בסופרבול

גמר ליגת הפוטבול ישודר בישראל, אבל את מקבצי הפרסומות בכיכובם של מילה קוניס, דמי מור, סת' רוגן והאבא מאמריקן פאי - חלק לא פחות חשוב באירוע - לא תוכלו לראות על המסך הקטן. בשביל זה אנחנו פה + כמה פרטים מעניינים על האירוע הענק
אלכסנדר כץ | (1)

פוטבול הוא לא בדיוק הספורט הכי פופולרי מחוץ לגבולות ארה"ב, אבל ההתרגשות סביב משחק הגמר שלו - הסופרבול שיתקיים בלילה שבין 13 ל-14 בפברואר (שעון ישראל) - מתקרבת לשיא ולאו דווקא בשל המשחק עצמו. לצד ההתמודדות הספורטיבית (הפעם בין הלוס אנג'לס רמס לסינסינטי בנגלס) ובמיוחד לנוכח משבר הקורונה, גמר ליגת ה-NFL כולל עוד שני מרכיבים חשובים לא פחות: מופע המחצית והפרסומות שמופקות במיוחד עבור האירוע.

 

אז מה יהיה בצד האומנותי? אם תצליחו להחזיק מעמד עד אחרי 2:00 לפנות בוקר, תוכלו לצפות השנה במחצית המשחק את אמינם, ד"ר דרה, סנופי דוג, קנדניק לאמא ומרי ג'יי בלייג'.

90 פרסומות בסופרבול, 6.5 מ' ד' לפרסומת

 

אבל כאמור, למשולש הזה יש צלע חשובה לא פחות: סרטוני הפרסומת המושקעים שחלק מהחברות חושפות בימים ובשבועות שלפני האירוע כדי ליצור באזז למותגים שלהן. השנה ישלמו חברות לרשת NBC לא פחות מ-6.5 מיליון דולר עבור ספוט פרסומת 30 שניות בשידור ארצי, זינוק של כמעט 20% ביחס לשנה שעברה, אז שילמו 5.6 מיליון דולר ל-30 שניות. פרסומות בטריטוריות מקומיות יעלו הרבה פחות. הסכומים לא כוללים כמובן עלויות הפקה.

  

כ-90 פרסומות ישודרו במהלך משדר הסופרבול הקרוב. לפני מספר ימים אמר סגן נשיא רשת NBC למכירות ופרסום, דן לובינגר, כי מרבית יחידות הפרסום נשארו. הפרסומות ברשימת המפרסמים בסופרבול כוללות חברות מזון, משקאות וחטיפים, מותגי מכוניות והמון חברות טכנולוגיה, כולל גם קריפטו - הלהיט החדש באירוע הנוכחי.

בין המפרסמות אפשר למצוא את פייסבוק, אמזון פריים וידאו, הולו, פרינגלס, AT&T, אמריקן איירליינס, טורקיש איירליינס, יונייטד איירליינס, אאודי, ניסאן, טויוטה, יגואר, יונדאי, פפסיקו, קוקה קולה, WeatherTech, אתר בוקינג, טאקו בל, חברת הסחר האלקטרוני היפנית Rakuten , וחברות הקריפטו Crypto.com ו-FTX.

שורפים מיליונים? נהנים מחשיפה ושיח מטורפים

הפרסום בסופרבול לא רק שנותן חשיפה של כ-100 מיליון צופים אמריקאים, אלא גם דיבור על הפרסומות שחלקן כאמור נחשף לפני כן על ידי החברות עצמן. כך יוצא שמאות מיליונים בארה"ב ובעולם כולו נהנים מפרסומות יצירתיות (לרוב) ומשעשעות (לעיתים), ואילו המפרסמים ששופכים כמה מיליוני דולרים טובים כדי לזכות בחתיכת נדל"ן במקבצי הפרסומות בסופרבול, נהנים מהשקעה שהיא הכי וליו-פור-מאני עבורם, בזכות שיח ערב ברשתות החברתיות ובתקשורת העולמית.

 

הבעיה מבחינתו הישראלים, שהשידור שמועבר באמצעות ערוץ הספורט, לא יכלול את מקבצי הפרסומות, ומה שנזכה לראות הוא את המשחק עצמו, ההופעות במחצית, שירת ההמנון בתחילת האירוע, ואת אולפן ערוץ הספורט. ולכן, קיבצנו עבורכם כמה פרסומות שיופיעו בסופרבול הקרוב, עם מספר לא מבוטל של סלבריטאים. תהנו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

חטיפים ומשקאות

 

מותג Lay's גייס את סת' רוגן ופול רוד לסרטון. בשלב הראשון החברה שחררה שני טיזר>>>

 

 

 

 

ואתמול חשפה את סרטון הפרסומת המלא>>>

 

 

 

הזמר והמפיק היהודי צ'ארלי פות' מככב בפרסומת של דוריטוס, אחת החברות הכי יצירתיות בכל הנוגע לפרסום בסופרבול. פות' מגלה שמישהו חדר לקרוואן שלו על סט ההפקה>>>

 

 

פפסיקו, יצרנית פפסי ומגוון מותגי חטיפים חוזרת שוב לאחים פייטון ואיילי מאנינג, כוכבי פוטבול לשעבר ואחים במציאות, שממשיכים לריב, ובסוף נקלעים למסע מטורף לעבר האצטדיון בלוס אנג'לס בו יתקיים הסופרבול>>>

 

 

חברת המשקאות Michelob ULTRA גייסה אף היא את פייטון מאנינג, לסרטון משעשע>>>

 

 

חברת החטיפים פרינגלס עם טיזר של שש שניות שמציג ציוץ בו נכתב: "שמישהו יעזור לי. היד שלי נתקעה בקופסת הפרינגלס">>>

 

 

באד לייט גייסה את השף הכוכב גאי פיירי לפרסומת למשקה שלה Bud Light Seltzer Hard Soda שמופיע לראשונה בסופרבול. בסרטון משמש פריירי כראש עיריית פלבורטאון שמקבל מכמה חברים שמגיעים לעיר דרך מעבר מתוך מקרר, את המשקה>>>

 

 

 

הימורים

 

ענקית הימורי הספורט DraftKings, שרכשה לפני פחות משנה את בלו ריבן הישראלית, מציגה את אלת המזל שלהם>>>

 

 

וסרטון נוסף של DraftKings שישודר בסופרבול>>>

 

 

 

טכנולוגיה ותקשורת

 

חברת המסחר האלקטרוני היפנית Rakuten עם אחת מכוכבות משחקי הכס האנה וודינגהם, בטיזר בו היא צוחקת ברשעות, ומשתעלת בסוף>>>

 

 

עבור שירות הפייבר שלו, גייסה חברת AT&T שתי כוכבות ענק, מילה קוניס ודמי מור, שלשתיהן משהו משותף: קוניס נשואה לאשטון קוצ'ר, מור הייתה נשואה לו בעבר. התוצאה נהדרת>>>

 

 

מטא (פייסבוק) תשדר פרסומת של 60 שניות במהלך הסופרבול. החברה שחררה טיזר על מקום מפגש שנוצר מחדש באמצעות מציאות מדומה כרשת מסעדות בשם Questy's >>>

 

 

רכב

 

הטיזר לפרסומת האקשן של ניסאן בכיכובו של יוג'ין לוי, הזכור כאבא מסדרת סרטי אמריקן פאי, הניב כבר יותר משמונה מיליון צפיות>>>

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הפרסומות של החטיפים מעולות!!!! (ל"ת)
    משקיע 03/02/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.