הפרסום במגזר החרדי: שטראוס חוזרת לעניינים, גל אורן במקום ה-2 ולפמ מזנקת
תעשיית הפרסום במגזר החרדי מצליחה לבלום את הירידה שחוו 10 המשרדים המובילים בסיכום שנת 2014. על פי סיכום יפעת בקרת פרסום לשנה החולפת. 10 המשרדים המובילים במגזר החרדי והדתי לאומי ריכזו יחד היקף פעילות של 75.12 מיליון שקלים, לעומת 72.53 מיליון שקלים ב-2014.
משרד הפרסום המוביל הוא עדיין בולטון פוטנציאל עם היקף פעילות של 19.55 מיליון כשהוא רושם עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד שבה רשם ירידה של 19%. מתוך 10 המשרדים המובילים ב-2015, שישה רשמו עלייה בהיקפי הפעילות לעומת ארבעה שרשמו ירידה.
את העלייה הגדולה ביותר רשמה לשכת הפרסום הממשלתית עם זינוק של 45% בפרסום למגזר החרדי. לפמ חולקת עם תוצאות אפקטיביות את המקום החמישי. את העלייה ניתן לייחס בין היתר למשרד התחבורה שרשם עלייה של כ-129%, משרד הבריאות עם עלייה של כ-374%, משרד הפנים עם עלייה של כ-124%, ופיקוד העורף עם עלייה של כ-500% לעומת שנת 2014.
הנה משרדי הפרסום המובילים
כאמור, בולטון פוטנציאל מוביל את טבלת משרדי הפרסום עם היקף פעילות של כמעט 20 מיליון שקל. הלקוחות הבולטים שלו בשנת 2015 היו קבוצת שטראוס עם עלייה של כ-25%, מטרנה עם ירידה של כ-17%, מכבי שירותי בריאות עם עלייה של כ-63% וקבוצת בנק דיסקונט עם ירידה של כ-2%.
- אלקטרה קונה את אגד תעבורה; תחום התעבורה יכניס לחברה מיליארד ש'
- חרם המודעות: הפלס מאיים לתבוע משרדי פרסום דתיים וחרדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי אברהם בריסק, יו"ר בולטון פוטנציאל, "לפי נתוני הלמ"ס ובנק ישראל, שיעור הצמיחה של המגזר החרדי הוא הגבוה ביותר מבין הקהלים בישראל. מדובר במגזר שמכפיל את עצמו בכל 10-16 שנים. המגזר החרדי הוא בעל פוטנציאל עסקי משמעותי וגדל. ניתן לראות שקיימת בו התפתחות כלכלית ועלייה חדה בצריכה. המגזר החרדי מתרחב מעבר לגבולות הערים החרדיות הוותיקות כירושלים ובני ברק, כאשר גם היקפי הפרסום במגזר הולכים וגדלים. חברות בכל הענפים מתחרות על הצרכן החרדי ומתאימות לו כשרות מהודרת או שירות לפי ההלכה. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, חברות וגופים רבים נוספים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה".
במקום ה-2 בדירוג נמצא משרד הפרסום גל אורן BSD כשהוא מדיח משם את אפיקים, עם השקעה של כ-9.97 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-9% לעומת שנת 2014. הלקוחות הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו קבוצת תנובה עם עלייה של כ-62%, חוגלה קימברלי עם עלייה של כ-2%, קופ"ח מאוחדת עם ירידה של כ-23%, אופטיקה הלפרין עם ירידה של כ-23% וקבוצת בנק הפועלים עם ירידה של כ-43%.
את המקום ה-3 בטבלה חולקים משרדי הפרסום אפיקים ומימד עם השקעה של כ-9.41 מיליון שקלים כל אחד. 'אפיקים' רושם השנה ירידה של כ-18% ובין לקוחותיו ניתן למצוא את שירותי בריאות כללית עם ירידה של כ-8%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-28%, אסם עם עלייה של כ-8%, ומפעל הפיס עם עלייה של כ-18%. העתיד של אפיקים נראה ורוד לקראת 2016 לאחר שזכה באמון מחודש ובמכרז של 3 מלקוחות העוגן שלו: כללית, פיס ועיריית ירושלים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
'מימד' רשם השנה ירידה של כ-7% ובין לקוחותיו ניתן למנות את החברה המרכזית למשקאות עם עלייה של כ-65%, קבוצת יוניליוור ישראל עם ירידה של כ-55%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-3%, וחברת אבוט עם ירידה של כ-35%.
10 המפרסמים המובילים במגזר
לעומת המגזר הכללי שבו איבדה קבוצת שטראוס את הבכורה בטבלת המפרסמים לסופר-פארם, בשוק הפרסום החרדי היא המפרסם המוביל עם הוצאה של 6.49 מיליון שקלים המהווה עבורה עלייה של 25% בהוצאה לפרסום - באמצעות בולטון פוטנציאל. המותגים המובילים של הקבוצה בשנה החולפת היו דנונה שלאחר שנת היעדרות חוזר לפרסם ובגדול, עם קמפיין "היחיד שמסייע להסדרת פעילות העיכול האיטית" ו"כל הבריאות של דנונה בכשרות מהודרת במיוחד בשבילך".
יופלה במגזר החרדי. גל אורן BSD
במקום השני בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים השומרת על היקף הפרסום שלה משנת 2014. מחסני חשמל היא המפרסמת הגדולה בקבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-2.36 מיליון שקלים, כשהקמפיין המוביל של החברה ב-2015 היה קמפיין תדמיתי שהדגיש את העובדה שגם בשנת 2015 זכתה הרשת במקום הראשון בשביעות רצון בשירות, לצד הקמפיינים המכירתיים הרגילים של שלם וקח, ומכירות מיוחדות.
קבוצת תנובה נמצאת במקום השני ביחד עם אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים בעזרת משרד הפרסום גל אורן BSD ועלייה של כ-64% לעומת שנת 2014. תנובה השקיעה השנה כחצי מיליון שקלים על קמפיין עגלת הכסף, בה ניתן היה לזכות ב-100 שקלים על כל מוצר תנובה שקונים.
מותגים: תנובה, מכבי ואיקאה מגדילים את ההשקעה במגזר
בטבלת המותגים המוביל הוא משרד התחבורה עם הוצאה של 3.31 מיליון שקל המהווה עבורו עלייה של 150% בהוצאה לפרסום. מחסני חשמל במקום ה-2 עם 2.36 מיליון שקלים - ירידה של 31%. במקום ה-3 בדירוג המותגים מכבי שירותי בריאות עם הוצאה של 1.99 מיליון שקלים - עלייה של 62%.
לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "2015 בפרסום במגזר הדתי, הייתה שנה שבה משרדי הממשלה פרסמו בשיא של 5 השנים האחרונות. בנוסף, זו היתה ללא ספק שנה של מלחמת פרסום בין המחלבות ושנה שבה הרפואה הפרטית בלטה עם הצעת ערך של שלל שירותים". עוד מוסיף יעקובי כי "העובדה שלמגזר החרדי אין ערוצי טלוויזיה מסחריים, והדיגיטל עדיין בחיתוליו, לצד אורח החיים החרדי השונה מאד מזה החילוני בכל האמור לבילויים, הרגלי קניות וכשרות, יוצרים מצב שבו ההוצאה לפרסום למגזר החרדי קטנה משמעותית מחלקו היחסי באוכלוסיה. יחד עם זאת, מפרסמים שיידעו ליצור דיאלוג עם הקהילה, ולהבליט בפרסום נכון את יתרונותיהם לאופי המיוחד של המגזר, יוכלו להנות מכח הקניה הלא מבוטל שלו, ומהנאמנות שלו. מניתוח הפרסום במגזר הכללי והחרדי עולה כי למרות השוני המהותי ביניהם, נרשמת עליה ניכרת בשניהם בפרסום פרוייקטים למגורים ומשרדי ממשלה".
- 1.אבל העיקר ששמתם מודעה של יופלה מלפנים 10 שנים... (ל"ת)מני 01/02/2016 16:45הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
