
הפרסום במגזר החרדי: שטראוס חוזרת לעניינים, גל אורן במקום ה-2 ולפמ מזנקת
תעשיית הפרסום במגזר החרדי מצליחה לבלום את הירידה שחוו 10 המשרדים המובילים בסיכום שנת 2014. על פי סיכום יפעת בקרת פרסום לשנה החולפת. 10 המשרדים המובילים במגזר החרדי והדתי לאומי ריכזו יחד היקף פעילות של 75.12 מיליון שקלים, לעומת 72.53 מיליון שקלים ב-2014. משרד הפרסום המוביל הוא עדיין בולטון פוטנציאל עם היקף פעילות של 19.55 מיליון כשהוא רושם עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד שבה רשם ירידה של 19%. מתוך 10 המשרדים המובילים ב-2015, שישה רשמו עלייה בהיקפי הפעילות לעומת ארבעה שרשמו ירידה. את העלייה הגדולה ביותר רשמה לשכת הפרסום הממשלתית עם זינוק של 45% בפרסום למגזר החרדי. לפמ חולקת עם תוצאות אפקטיביות את המקום החמישי. את העלייה ניתן לייחס בין היתר למשרד התחבורה שרשם עלייה של כ-129%, משרד הבריאות עם עלייה של כ-374%, משרד הפנים עם עלייה של כ-124%, ופיקוד העורף עם עלייה של כ-500% לעומת שנת 2014.
הנה משרדי הפרסום המובילים
כאמור, בולטון פוטנציאל מוביל את טבלת משרדי הפרסום עם היקף פעילות של כמעט 20 מיליון שקל. הלקוחות הבולטים שלו בשנת 2015 היו קבוצת שטראוס עם עלייה של כ-25%, מטרנה עם ירידה של כ-17%, מכבי שירותי בריאות עם עלייה של כ-63% וקבוצת בנק דיסקונט עם ירידה של כ-2%. לדברי אברהם בריסק, יו"ר בולטון פוטנציאל, "לפי נתוני הלמ"ס ובנק ישראל, שיעור הצמיחה של המגזר החרדי הוא הגבוה ביותר מבין הקהלים בישראל. מדובר במגזר שמכפיל את עצמו בכל 10-16 שנים. המגזר החרדי הוא בעל פוטנציאל עסקי משמעותי וגדל. ניתן לראות שקיימת בו התפתחות כלכלית ועלייה חדה בצריכה. המגזר החרדי מתרחב מעבר לגבולות הערים החרדיות הוותיקות כירושלים ובני ברק, כאשר גם היקפי הפרסום במגזר הולכים וגדלים. חברות בכל הענפים מתחרות על הצרכן החרדי ומתאימות לו כשרות מהודרת או שירות לפי ההלכה. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, חברות וגופים רבים נוספים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה". במקום ה-2 בדירוג נמצא משרד הפרסום גל אורן BSD כשהוא מדיח משם את אפיקים, עם השקעה של כ-9.97 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-9% לעומת שנת 2014. הלקוחות הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו קבוצת תנובה עם עלייה של כ-62%, חוגלה קימברלי עם עלייה של כ-2%, קופ"ח מאוחדת עם ירידה של כ-23%, אופטיקה הלפרין עם ירידה של כ-23% וקבוצת בנק הפועלים עם ירידה של כ-43%.
10 המפרסמים המובילים במגזר
לעומת המגזר הכללי שבו איבדה קבוצת שטראוס את הבכורה בטבלת המפרסמים לסופר-פארם, בשוק הפרסום החרדי היא המפרסם המוביל עם הוצאה של 6.49 מיליון שקלים המהווה עבורה עלייה של 25% בהוצאה לפרסום - באמצעות בולטון פוטנציאל. המותגים המובילים של הקבוצה בשנה החולפת היו דנונה שלאחר שנת היעדרות חוזר לפרסם ובגדול, עם קמפיין "היחיד שמסייע להסדרת פעילות העיכול האיטית" ו"כל הבריאות של דנונה בכשרות מהודרת במיוחד בשבילך".

מותגים: תנובה, מכבי ואיקאה מגדילים את ההשקעה במגזר
בטבלת המותגים המוביל הוא משרד התחבורה עם הוצאה של 3.31 מיליון שקל המהווה עבורו עלייה של 150% בהוצאה לפרסום. מחסני חשמל במקום ה-2 עם 2.36 מיליון שקלים - ירידה של 31%. במקום ה-3 בדירוג המותגים מכבי שירותי בריאות עם הוצאה של 1.99 מיליון שקלים - עלייה של 62%.
- 1.אבל העיקר ששמתם מודעה של יופלה מלפנים 10 שנים... (ל"ת)מני 01/02/2016 16:45הגב לתגובה זו