כנס M2M
צילום: צילום: אבי דואק
TV

עליהן צריך להתחבב: אמהות קובעות בבית, מדברות עם חברות - וגולשות

גוגל, וגם פורומים ופייסבוק הם הכלים החזקים לקבל החלטות בקרב נשים ואמהות – ועל זה דיברו בכנס M2M של איגוד השיווק ותפוז. צפו בהרצאות
כתבי אייס | (2)

יותר מ-200 אנשי שיווק השתתפו בכנס שיווק לאמהות M2M בסינמטק בתל אביב, שדן באמהות כקונות וכצרכניות, במאפייני השיח הדיגיטלי שלהן ובדרך הנכונה של תחום השיווק, לפנות אליהן. את הכנס ארגנו איגוד השיווק הישראלי ואתר תפוז אנשים, והוא נערך בשיתוף אתר אייס.

במהלך הכנס הוצג סקר שנערך על ידי חברת zeta tools במיוחד לקראת הכנס והתבסס על מדגם של 300 אמהות. מהסקר עולה כי לאמהות יש השפעה אבסולוטית בהחלטות הקנייה בבית - 87% מול 12% לאבות ו-1% בלבד לילדים. בקרב אמהות אשר עובדות כעצמאיות ההשפעה של האמהות מגיעה ל- 96%.

חברות קרובות וחוות דעת של גולשות הם 2 המקורות המשפיעים ביותר (74% ו- 55% בהתאמה). על פי הסקר, עולה עוד כי האתרים בהם האמהות נעזרות על מנת לקבל מידע על מותגים ומצרים, הם גוגל (83%) ששולט בכיפה, ואחריו - קבוצות של אמהות וחברות בפייסבוק ופורומים/בלוגים. עמודי מותג בפייסבוק נמצאים הרבה מאחור מבחינה זו.

להלן הרצאתו של רמי יולזרי מחברת zeta tools, ומייד אחריה - המצגת שהציג יולזרי.

דן חן, מנכ"ל תפוז אנשים, דיבר על 3 דברים שמאפיינים אמהות באינטרנט ושמפרסמים צריכים להתייחס אליהם ולהשתמש בהם במאמצים השיווקיים שלהם. הראשון - הן מדברות ומשתפות יותר, גם בשיח על מותגים. השני - הן מושפעות יותר ממה שהן שומעות ברשת מגולשות אחרות ופועלות בהתאם, והשלישי - הן מחפשות יותר באופן אקטיבי, למשל חוות דעת, לפני שהן קונות או מבצעות פעולה כלשהי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נדב פרסמן, מנהל הקריאייטיב הראשי של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הציג כמה מהלכים קריאטיביים בולטים מן העולם.

קרן קרמר, מנהלת פורום הורים לפעוטות ב'תפוז אנשים', הציגה את ה"עשה ואל תעשה" כשאתה בא לשווק את המוצר שלך לאמהות, ובפרט - לנשות הפורום הורים לפעוטות. להלן ההרצאה שלה, והמצגת שהכינה.

יואב פרידור, המנכ"ל והמייסד של חברת הניטור buzzilla, הציג נתונים על השיחה של אימהות ברשתות החברתיות, בפורומים ובאתרים. הנה הרצאתו של פרידור, והמצגת שהציג.

בהרצאתו של נמרוד הלוי מפייסבוק ישראל, דיבר על אמהות בפייסבוק, עם נתונים מבריטניה, אוסטרליה ונתונים בינ"ל, וגם גילה כי נשים אמהות פעילות יותר בפייסבוק מנשים רגילות, והממוצע הכללי באוכלוסייה.

"אמא - המצפן של הבית?" הייתה הרצאתה של ענת גרוס שון, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בחברת תנובה. לדבריה, הדומיננטיות של האמהות בבית מתחילה מהבסיס - האכלה של הצאצאים עוד משחר ההיסטוריה. להלן הרצאתה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ההרצה של יואב פרידור מבאזילה היתה מעולה (ל"ת)
    ליאת 14/07/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רננה 14/07/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    הפקתי תועלת וידע כמעט מכל ההרצאות. מחכה לכנס המשך.... תודה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.