כנס M2M
צילום: צילום: אבי דואק
TV

עליהן צריך להתחבב: אמהות קובעות בבית, מדברות עם חברות - וגולשות

גוגל, וגם פורומים ופייסבוק הם הכלים החזקים לקבל החלטות בקרב נשים ואמהות – ועל זה דיברו בכנס M2M של איגוד השיווק ותפוז. צפו בהרצאות
כתבי אייס | (2)

יותר מ-200 אנשי שיווק השתתפו בכנס שיווק לאמהות M2M בסינמטק בתל אביב, שדן באמהות כקונות וכצרכניות, במאפייני השיח הדיגיטלי שלהן ובדרך הנכונה של תחום השיווק, לפנות אליהן. את הכנס ארגנו איגוד השיווק הישראלי ואתר תפוז אנשים, והוא נערך בשיתוף אתר אייס.

במהלך הכנס הוצג סקר שנערך על ידי חברת zeta tools במיוחד לקראת הכנס והתבסס על מדגם של 300 אמהות. מהסקר עולה כי לאמהות יש השפעה אבסולוטית בהחלטות הקנייה בבית - 87% מול 12% לאבות ו-1% בלבד לילדים. בקרב אמהות אשר עובדות כעצמאיות ההשפעה של האמהות מגיעה ל- 96%.

חברות קרובות וחוות דעת של גולשות הם 2 המקורות המשפיעים ביותר (74% ו- 55% בהתאמה). על פי הסקר, עולה עוד כי האתרים בהם האמהות נעזרות על מנת לקבל מידע על מותגים ומצרים, הם גוגל (83%) ששולט בכיפה, ואחריו - קבוצות של אמהות וחברות בפייסבוק ופורומים/בלוגים. עמודי מותג בפייסבוק נמצאים הרבה מאחור מבחינה זו.

להלן הרצאתו של רמי יולזרי מחברת zeta tools, ומייד אחריה - המצגת שהציג יולזרי.

דן חן, מנכ"ל תפוז אנשים, דיבר על 3 דברים שמאפיינים אמהות באינטרנט ושמפרסמים צריכים להתייחס אליהם ולהשתמש בהם במאמצים השיווקיים שלהם. הראשון - הן מדברות ומשתפות יותר, גם בשיח על מותגים. השני - הן מושפעות יותר ממה שהן שומעות ברשת מגולשות אחרות ופועלות בהתאם, והשלישי - הן מחפשות יותר באופן אקטיבי, למשל חוות דעת, לפני שהן קונות או מבצעות פעולה כלשהי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נדב פרסמן, מנהל הקריאייטיב הראשי של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הציג כמה מהלכים קריאטיביים בולטים מן העולם.

קרן קרמר, מנהלת פורום הורים לפעוטות ב'תפוז אנשים', הציגה את ה"עשה ואל תעשה" כשאתה בא לשווק את המוצר שלך לאמהות, ובפרט - לנשות הפורום הורים לפעוטות. להלן ההרצאה שלה, והמצגת שהכינה.

יואב פרידור, המנכ"ל והמייסד של חברת הניטור buzzilla, הציג נתונים על השיחה של אימהות ברשתות החברתיות, בפורומים ובאתרים. הנה הרצאתו של פרידור, והמצגת שהציג.

בהרצאתו של נמרוד הלוי מפייסבוק ישראל, דיבר על אמהות בפייסבוק, עם נתונים מבריטניה, אוסטרליה ונתונים בינ"ל, וגם גילה כי נשים אמהות פעילות יותר בפייסבוק מנשים רגילות, והממוצע הכללי באוכלוסייה.

"אמא - המצפן של הבית?" הייתה הרצאתה של ענת גרוס שון, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בחברת תנובה. לדבריה, הדומיננטיות של האמהות בבית מתחילה מהבסיס - האכלה של הצאצאים עוד משחר ההיסטוריה. להלן הרצאתה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ההרצה של יואב פרידור מבאזילה היתה מעולה (ל"ת)
    ליאת 14/07/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רננה 14/07/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    הפקתי תועלת וידע כמעט מכל ההרצאות. מחכה לכנס המשך.... תודה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.