עליהן צריך להתחבב: אמהות קובעות בבית, מדברות עם חברות - וגולשות
יותר מ-200 אנשי שיווק השתתפו בכנס שיווק לאמהות M2M בסינמטק בתל אביב, שדן באמהות כקונות וכצרכניות, במאפייני השיח הדיגיטלי שלהן ובדרך הנכונה של תחום השיווק, לפנות אליהן. את הכנס ארגנו איגוד השיווק הישראלי ואתר תפוז אנשים, והוא נערך בשיתוף אתר אייס.
במהלך הכנס הוצג סקר שנערך על ידי חברת zeta tools במיוחד לקראת הכנס והתבסס על מדגם של 300 אמהות. מהסקר עולה כי לאמהות יש השפעה אבסולוטית בהחלטות הקנייה בבית - 87% מול 12% לאבות ו-1% בלבד לילדים. בקרב אמהות אשר עובדות כעצמאיות ההשפעה של האמהות מגיעה ל- 96%.
חברות קרובות וחוות דעת של גולשות הם 2 המקורות המשפיעים ביותר (74% ו- 55% בהתאמה). על פי הסקר, עולה עוד כי האתרים בהם האמהות נעזרות על מנת לקבל מידע על מותגים ומצרים, הם גוגל (83%) ששולט בכיפה, ואחריו - קבוצות של אמהות וחברות בפייסבוק ופורומים/בלוגים. עמודי מותג בפייסבוק נמצאים הרבה מאחור מבחינה זו.
להלן הרצאתו של רמי יולזרי מחברת zeta tools, ומייד אחריה - המצגת שהציג יולזרי.
- מנהלי מדיה חברתית אתם כאן? נמרוד הלוי מציג את פרופיל האמא בפייסבוק
- סקר: אמהות קובעות בצורה מוחלטת על הקניות לבית - וממה הן הכי מושפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דן חן, מנכ"ל תפוז אנשים, דיבר על 3 דברים שמאפיינים אמהות באינטרנט ושמפרסמים צריכים להתייחס אליהם ולהשתמש בהם במאמצים השיווקיים שלהם. הראשון - הן מדברות ומשתפות יותר, גם בשיח על מותגים. השני - הן מושפעות יותר ממה שהן שומעות ברשת מגולשות אחרות ופועלות בהתאם, והשלישי - הן מחפשות יותר באופן אקטיבי, למשל חוות דעת, לפני שהן קונות או מבצעות פעולה כלשהי.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
נדב פרסמן, מנהל הקריאייטיב הראשי של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הציג כמה מהלכים קריאטיביים בולטים מן העולם.
קרן קרמר, מנהלת פורום הורים לפעוטות ב'תפוז אנשים', הציגה את ה"עשה ואל תעשה" כשאתה בא לשווק את המוצר שלך לאמהות, ובפרט - לנשות הפורום הורים לפעוטות. להלן ההרצאה שלה, והמצגת שהכינה.
יואב פרידור, המנכ"ל והמייסד של חברת הניטור buzzilla, הציג נתונים על השיחה של אימהות ברשתות החברתיות, בפורומים ובאתרים. הנה הרצאתו של פרידור, והמצגת שהציג.
בהרצאתו של נמרוד הלוי מפייסבוק ישראל, דיבר על אמהות בפייסבוק, עם נתונים מבריטניה, אוסטרליה ונתונים בינ"ל, וגם גילה כי נשים אמהות פעילות יותר בפייסבוק מנשים רגילות, והממוצע הכללי באוכלוסייה.
"אמא - המצפן של הבית?" הייתה הרצאתה של ענת גרוס שון, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בחברת תנובה. לדבריה, הדומיננטיות של האמהות בבית מתחילה מהבסיס - האכלה של הצאצאים עוד משחר ההיסטוריה. להלן הרצאתה.
- 2.ההרצה של יואב פרידור מבאזילה היתה מעולה (ל"ת)ליאת 14/07/2014 15:55הגב לתגובה זו
- 1.רננה 14/07/2014 14:24הגב לתגובה זוהפקתי תועלת וידע כמעט מכל ההרצאות. מחכה לכנס המשך.... תודה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
