צילום: Getty images Israel

מקבץ היח"צ: שטחים, מלחמה בסמים ומרכז שחייה לפעוטות; וגם קצת תרבות

כתבי אייס | (3)

משרד הפרסום והיח"צ פרסומי ישראל בניהולו של ישראל גולדברג, קיבלה לאחרונה מספר תקציבים חדשים. מדובר על משרד פרסום בולט במגזר הדתי-לאומי.

הלקוחות החדשים הם בנק מסד מבית הבנק הבינלאומי; הרשות למלחמה בסמים; רשת החינוך נועם-צביה הכוללת כ-80 בתי ספר ברחבי הארץ; פרויקט הנדל"ן במעלה הזיתים, פרויקטים למגורים ברחבי יהודה ושומרון מבית 'אמנה'; וארגון OU ישראל. עד לאחרונה ניהל המשרד את הקמפיין של הרב יעקב אריאל במרוץ לרבנות הראשית לישראל.

ואילו משרד יחסי הציבור TR-PRקיבל בשבועות האחרונים מספר תקציבים חדשים. מדובר על תקציב 'מאיי בייבי ספא' - רשת ארצית לשחיית תינוקות ופעוטות; המופע 'מחוברת' של פז מושקוביץ גן זך; אביעד משאלי עם 'נגרות פיסולית'; הספר 'קרוקודילים מטיילים' של הסופר שניר אילן; המופע 'לה פלפולה' של מוזיקה מצרית; והמרכז הישראלי לתשומת לב - 'צומי'.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניב 20/06/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    סוכנות מדיה חברתית NEWPR ניסו בזמנו משהו דומה בסושיאל. די פתטי...
  • 1.
    כל הודעות תקציבי השמעטה הללו פשוט מגוחכים... (ל"ת)
    פאתטי... 16/06/2013 21:15
    הגב לתגובה זו
  • עולם הפרסום והיחצ משלב ידיים - הידד! (ל"ת)
    מופתעת 17/06/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.