22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הכלכלן הראשי באוצר: "הקיפאון בשוק הדיור מחריף" - הנה הנתונים לאפריל-מאי

באגף הכלכלן של משרד האוצר מפרסמים נתונים עדכניים - איפה יש התרסקות של ממש במכירות? 
 |  100
כיוון ברור
Share
הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם הבוקר נתונים עדכניים לגבי הפעילות בשוק הדיור. "בחודשים אפריל-מאי 2017 העמיק הקיפאון בשוק הנדל"ן", כך נפתחת הסקירה ממנה עולה כי בחודש אפריל נרכשו 6.5 אלף דירות בלבד, ירידה חדה של 27% בהשוואה לאפריל אשתקד ושיעור הירידה החד מאז אוקטובר אשתקד. בחודש מאי עמד מספר העסקאות על 8.5 אלף בלבד, ירידה של 7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.


באוצר מציינים כי למעט חודשים בהם חלים חגי תשרי או פסח, רמת העסקאות בחודש מאי האחרון הינה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2014, אשר עמד בצל ההמתנה לתכנית מע"מ אפס. ועוד מציינים באוצר כי הירידה החדה יותר במספר העסקאות באוקטובר 2016 נובעת בחלקה מהעובדה שחגי תשרי ב-2016 התרכזו באוקטובר בעוד שב-2015 הם נפרסו על פני ספטמבר-אוקטובר. מנגד, חג הפסח חל השנה בחודש אפריל, בדומה לאשתקד. בהסתכלות לחודש יוני נכתב בסקירה כי "נתונים ראשוניים מצביעים אף הם על רמה נמוכה יחסית של עסקאות".


קריסה במכירת דירות חדשות: מכירת דירות חדשות, בניכוי מכירות "מחיר למשתכן", הגיעה בחודשים אפריל-מאי לשפל של 1.5 אלף דירות בממוצע לחודש, ירידה חדה של 38 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2014. יש לציין כי גם בהכללת המכירות במסגרת "מחיר למשתכן" עומד סך העסקאות בדירות חדשות בחודשים אפריל-מאי על רמה נמוכה, של פחות מאלפיים דירות לחודש בממוצע.עוד נכתב בסקירה כי במקביל לירידה החדה ברכישת דירות חדשות מאז מרץ אשתקד, חל שינוי בתמהיל העסקאות, הן כתוצאה מהמכירות המוזלות במסגרת "מחיר למשתכן" והן כתוצאה מהירידה החדה ברכישות המשקיעים. עובדה זו מוצאת ביטוי ברמת שפל במחזור המכירות של הקבלנים, דהיינו בתזרים המזומנים הפוטנציאלי ממכירת דירות חדשות. 

רוכשי הדירות להשקעה נעלמים: לפי סקירת האוצר, בחודשים אפריל-מאי העמיקה הירידה ברכישות המשקיעים. כך, סך הדירות שרכשו המשקיעים בחודש אפריל עמד על 1.1 אלף דירות בלבד, ירידה חדה של 40% לעומת אפריל אשתקד. זוהי גם אחת הרמות הנמוכות ביותר שנרשמה ברכישות המשקיעים בהשוואה היסטורית. כמשקל מסך העסקאות עמד משקל המשקיעים בחודש אפריל על 16%, בדומה לחודשים הקודמים ונמוך בארבע נקודות אחוז בהשוואה לאפריל אשתקד.

באוצר מציינים כי שיעור זה אף מוטה כלפי מעלה עקב גידול ברכישות תושבי החוץ באזור נתניה (בעיקר בפלח השוק של דירות חדשות) ובאזור ירושלים (בעיקר בדירות יד שניה) בחודש אפריל האחרון. בניכוי שני אזורים אלו היה יורד משקל המשקיעים באפריל השנה ל- 12% בלבד, לעומת 19% אשתקד. בחודש מאי הסתכמו רכישות המשקיעים ב-1.3 אלף דירות, ירידה של 30% בהשוואה למאי אשתקד. כשיעור מסך העסקאות נותר משקל המשקיעים על 16%, נמוך בחמש נקודות אחוז בהשוואה למאי אשתקד. נציין כי רכישות של תושב חוץ נחשבת כרכישה של "דירה נוספת", גם אם זוהי דירתו היחידה בארץ של תושב החוץ. בטבלה הבאה ניתן לראות כדוגמה את פעילות המשקיעים בעיר חיפה: 



הזוגות הצעירים: לפי הסקירה, רכישת דירות ע"י מי שעבורם זוהי דירתם הראשונה הסתכמה בחודש אפריל ב-3.1 אלף דירות, ירידה של 17% בהשוואה לאפריל אשתקד. בחודש מאי עלה מספר הדירות שרכשו הזוגות הצעירים לארבעת אלפים דירות, אולם מזה כ-500 דירות במסגרת "מחיר למשתכן" (לעומת 290 באפריל). בניכוי רכישת הדירות המוזלות נרשם גידול של 7% ברכישות הזוגות הצעירים במאי השנה, בהשוואה למאי אשתקד. עיקר הגידול ברכישות הזוגות הצעירים במחירי שוק התרכז באזור ת"א (גידול של 20%) ובאזור חיפה (גידול של 50%) עם זאת, באוצר מציינים כי הגידול החריג ברכישות הזוגות הצעירים באזור חיפה התרכז בדירות שמכרו המשקיעים באזור זה. כך, למעלה ממחצית (55 אחוזים) מהדירות שמכרו המשקיעים בחיפה באזור חיפה בחודש מאי היה למי שעבורם זוהי דירתם הראשונה. יש לציין, כי שיעור זה גבוה משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (40 אחוזים) והינו גם הגבוה ביותר בהשוואה ארצית. אחד ההסברים האפשריים לכך הינו השיעור הגבוה של "מרובי נכסים" בקרב מוכרי הדירות להשקעה באזור חיפה, כאשר קבלת המענק בגין מס השבח ששולם מותנית בכך שהדירה לא נמכרה למשקיע אחר. 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

100 תגובות ב-50 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
50 אור 28/07/2017 10:46 השקעתי בדירה שיהיה משהו לפנסיה ופחלון הפך אותי לעבריין
לא גומר את החודש והאפשרות היחידה לפנסיה ומשהו לילדים זו דירה קטנה אבל פחלון גזל מאתנו את האפשרות והפך אותנו לסתם עובדים עבדים בלי שום אופק כלכלי מעודד. מדכא.
49 הגורס 11/07/2017 13:22 לא קונה דירה עד שהמחירים לא יורדים ב40 אחוזים
ובקרוב זה יגיע.איך אמר כחלון והפעם בצדק--מה שעולה אח"כ יורד. אפילו אחד שלא מבין כלום בכלכלה כמו כחלון יודע את זה.
48 איציק 10/07/2017 17:44 בחדרה המחירים כבר יורדים!! כל השוכרים עוברים לחריש!! (ל"ת)
47 חושף 10/07/2017 09:03 מחירים עולים. כנסו לאתר רשות המיסים
מחירים עולים. כנסו לאתר רשות המיסיםלא יודע מאיפה התגובות פה של אנשים ועל מה הם מדברים. אני נכנס פעם בשבוע ובודק עסקאות ולא חסר..והמחירים רק עולים. ראשלצ גוש 7373 דירת 5 חדרים מקבלן ב2.55 מיליון. אותו דבר בגוש 3925 מקבלן ב2.6 מיליון.רמת גן נוה יהושוע 5 חדרים 2.5 מיליון מקבלן.תבדקו תבדקו תבדקו! כנסו לאתר הנדלן של רשות המיסים ותראו עסקאות שבוצעו ולא סיסמאות מופרחות.
כנס ותשכיל 10/07/2017 13:38 בליל של מידע
מה אתה מביא לי פה נתון של איזה גוש שמצאת אותו בפינצטה ?!!! נותנים לך פה נתונים אובייקטיביים של הלמ״ס , מספרים יבשים שמשקפים קיפאון וירידה בביקוש של 38% מהתקופה המקבילה אשתקד, כאילו מה יותר מזה?!! ואל תדאג למחירים , הם יורדים אחרי שאין ביקוש זהו שיעור מס ׳1 בכלכלה וזה בדיוק מה שהכתבה הזאת מראה! ואל תביא לנו מידע מרחוב כזה או אחר שבו יש פראייר שקנה דירה במחיר מופקע, גם את הריח האינטרסנטי שלך אפשר להריח מקילומטרים !
46 דני גבאי 10/07/2017 08:52 הכל ברור, ציבור יושב על הגדר והמחירים לא יורדים
לפי הלמ"ס גם השנה נקבל עליה במחירי הדיור. אבל הקצב בעליות המחירים ירד. בזמן שאין אפיקי השקעה אחרים וגם ריבית 0 בבנק. הציבור ישקיע בדירות המניבות תשואה של 4-5 % בערים כמו: חיפה ובאר שבע. במהלך השנה הזאת אנחנו נראה מה הרעש השקשורתי עושה לשוק הדיור, נכון להיום יש מאות אלפים שממתינים לראות האם המחירים ירדו.
45 אורן 10/07/2017 06:30 כפר סבא
כחלון כנראה חכם יותר משורת המגיבים פה. הוא כבר הצליח לשנות את סנטימנט השוק. אם רק נתניהו לא יפרק את הממשלה אנו נראה בחודשים הבאים ירידות מחירים. הקבלנים ייאלצו להרוויח פחות מחצי מליון שקל לדירה...
44 Hguy 09/07/2017 23:22 ותודה לכחלון . לפחות משפחות יש דירות משלהן (ל"ת)
43 דוד(אשדוד) 09/07/2017 22:52 זכיתי בירוחם. מה עכשיו?
אז על הנייר יש לי דירת 4 חדרים בירוחם. ובאשדוד אני עדיין משלם 4,300 שכ"ד חודשי:(
42 רונן 09/07/2017 20:01 אין סיבה להשקיע בדירות, כל קופת גמל עושה תשואה של פי 5
מסלול מניות בקופת גמל להשקעה עושה תשואה של פי 5/6 מנדל"ן, ואפילו במסלול שמרני "כללי" התשואה היא של פי3-4, לכן אין שום סיבה להשקיע בנדל"ן לגבי דירה למגורים, עדיף לתת להון העצמי לתפוח עם הריביות בשוק ולרכוש במזומן מאשר לשלם כפי 2 מהמחיר על הריביות של המשכנתא לבנק
41 סוף כל סוף מישהו 09/07/2017 19:38 משהו במדינה הזאת
מי שקונה עכשיו דירה בשוק החופשי הולך להתרסק, חבל על הכסף, תבדקו בעצמכם, איזורי ביקוש ומבקשים 2.5 וכבר בטלפון אומרים יש גמישות, אני שואל כמה גמישות? עונים לי 2.25-2.3 זה 10 אחוזים בטלפון! אני עוד משפר דיור ואין סיכוי שאני אקנה במחיר כזה שהכל הולך ליפול כאן, כמו שזה נראה רק מחפשים את מה להאשים במשבר הנוכחי פשוט עדיין לא מצאו לזה שם...
40 ע 09/07/2017 18:41 קזינו למשתכן שיפסיד בכל מקרה המחירים בירידה מסחררת עצרו
עד שתכנסו לדירה המחיר ירד והריבית שתשלמו עצומה כך שזה מצב של לוז לוז ז ה י ר ו ת
39 ע 09/07/2017 18:38 פחלון הבריח משקיעים ופתח קזינו לצערים.שלא מבנים מה מצפה (ל"ת)
38 צ 09/07/2017 17:59 המצב הרבה הרבה יותר גרוע גם טיפש גדול מבין מס ד3 =ריסוק
ללא משקיעים אין כלכלה.... היא לא קיימת
איציק 10/07/2017 17:36 הברחת משקיעם?
בדיוק להפך הברחת משקיעים מהנדל'ן תביא פריחה בהשקעות אחרות למשל תעשיה
37 נ 09/07/2017 17:54 כחלון גמר תכלכלה מס דירה3הבריח משקיעים לחול.מהלך דפוק
אדון כחלון הטיפש אין הכנסות ממשקיעים משמעות הדבר הרסנית הנתונים הם הרבה הרבה יותר גרועים היכון לריסוק הכלכלה ....בסגנון הסאבפריים
36 ישראלי 09/07/2017 16:25 נשארו,לצערי מעט אנשים ערכיים, אמינים,ישרים וטובים בארץ. (ל"ת)
35 חסר על שוק הנדלן 09/07/2017 16:08 מי שמבין ירוויח מנפילה
ניתן להשקיע בבורסא גם נגד הנדל"ן שימו כסף איפה שהפה שלכם.
34 ש.מ 09/07/2017 15:58 אין יכולת קניה לציבור
זה לא שממתינים שאולי ירד ואולי יזכו במחיר למשתכן פשוט אין יכולת קניה
צ 09/07/2017 18:01 חיובי גם מיליון שקל לזוג צעיר זה הרבה הרבה כסף (ל"ת)
33 אדם 09/07/2017 15:47 יד 2:כ88,000 דירות למכירה 43,000 להשכרה לכניסה מידית!
בנוסף כ46,000 דירות חדשות לכניסה מיידית , כנגדם יש אשראי ו.או אגחים ועוד כ120,000 בבניה פעלה... PERFECT STORM!
32 מחיר למשתכם=חזירות 09/07/2017 15:25 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
31 תל אביבי 09/07/2017 15:06 חצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי
למשקיעים כדאי לשים לב להיצע הדירות הענק שמתחבא בת"א - חצי מהדירות בעיר עלולות לעוף לשוק! פחד אלוהים. ככל שיכבידו את המס על אספני הנדלן, ויעלו אותו מה 1% שלה היום ל 2%, 3% ואף 5% שנתי - יותר ויותר משקיעים עלולים להוציא את הדירה לשוק, ואז המחירים בקלות יכולים לרדת 20%. כאשר התשואה משכ"ד שדופה (2-3%) והסיכון גבוה עדיף להמנע מהשקעה בדירה בת"א ולהתחיל לממש, לפני שיגיע העדר של עשרות אלפי משקיעים שירסק את המחירים בעיר. יש דירות ביפו שעלו פי 3 ופי 4, כך שלמשקיעים בהן אין שום בעיה להעיף את הנכס גם בירידה של 30% ועדיין לצאת מאד מרווחים.
30 דירותא 09/07/2017 15:04 הונאת המידע והאמת
בפרסום נימוקי המדד האחרון הוכרז שמרכיב הנדלן במדד עלה
29 פיצוץץץץ 09/07/2017 14:34 לא קונים דערה במחיר בועה
הצטרפו למאבק בפייסבוק המחאה הגדולה יחד נוריד את מחירי הדיור
28 אבי 09/07/2017 14:24 ‏בדיחה
‏מחר יפרסם הכלכלן הראשי של הבנקים בדיוק ‏ההפך כל אחד והאינטרס שלו
27 איציק 09/07/2017 14:12 46 אלף דירות על המדף
זה המספר
דני גבאי 10/07/2017 08:56 אתה מגיב לכל הכתבות לגבי דיור- לא יעזור לך (ל"ת)
דן 09/07/2017 15:57 מאיפה לך? (ל"ת)
איזי 09/07/2017 15:35 מאיפה הנתון? (ל"ת)
שמטוב 10/07/2017 21:37 הוא מפנטז, שכח לקחת בבוקר את הכדור האדום. (ל"ת)
תל אביבי 09/07/2017 15:10 תתעורר, זה רק הקרחון מעל המים
מתחת למים יש לך היצע פוטנציאלי אדיר של דירות. אתה קולט שחצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי של משקיעים? YYY, פחד אלוהים. רק תאר לך שיעלו את מיסוי האספנים מה 1% המסכן של היום ל 3% או 5% לשנה? YYY, יגיע לכאן שטפון של אספנים שמתים להפטר מהנכס, בכל מחיר. חצי מהדירות בת"א עלולות להצטרף להיצע, ואז המחירים יכולים להתרסק. משוגע מי שמסכים להמשיך להחזיק דירה להשקעה בתשואה שדופה של 2-3%, כאשר הוא עלול להפסיד עשרות אחוזים מהשקעתו.
שמטוב 10/07/2017 21:37 תפסיק לספר מעשיות. אף אחד לא מציע כלום. (ל"ת)
26 שמאי לא כפוף לאוצר 09/07/2017 14:12 יותר אמין שהשמאי הממשלתי יתן הערכה לגבי שוק הדיור. (ל"ת)
guy 09/07/2017 14:45 היום נתן ויש ירידה ברבעון הראשון של 0.6% (ל"ת)
יובל 10/07/2017 08:56 שקר
הלמ"ס פרסם שמתחילת השנה יש עליה של 4.4%
25 דן 09/07/2017 13:53 תרוצי המשקיעים - מביך
תרוצי המשקיעים פשוט מביכים לעתים ....בחורף אמרו חורף עכשיו .....אז יש ירידה בביקוש ..... באוקטובר היו חגים, בנובמבר היה הנגאובר מהחגים, דצמבר זה סוף שנה ולא עושים עסקאות בסוף שנה, בינואר היה גשם, פברואר זה חודש קצר, במרץ יש את פורים, באפריל את פסח ובמאי את יום העצמאות, ביוני מתחיל החופש הגדול, ביולי-אוגוסט גם חם וגם כולם בחופש וספטמבר מתחילים שוב החגים. ברגע שיגמרו כל האירועים החד-פעמיים האלה השוק יחזור להתחמם..
המתרץ 09/07/2017 14:40 הירידה בביקוש בגלל עיד אל פיטאר שהשפיע על המכירות בכפר
טובא זאנגאריה.
24 מה פה לא ברור? 09/07/2017 13:50 משקיעים בדירות דרך הילדים בהנחה של מחיר למשתכן (ל"ת)
23 עידן 09/07/2017 13:41 שמתם לב שכל יומיים אתם מכריזים על שינוי מגמה בדוק הדיור
חוסר מקצועיות, אמינות .... אתר חרטא
22 פוף 09/07/2017 13:41 תנו לקבלנים וחברות הנדל"ן לפשוט רגל
שנים עקצו אותנו ושתו את דמנו , עכשיו תורם לשלם את המחיר
שמטוב 10/07/2017 21:39 קנה קרטונים לגור ברחוב, כי לא ימכרו לך דירות. (ל"ת)
21 ישראלה 09/07/2017 13:19 כישלון פחלון
עוד לא נולד שר אוצר שמתהדר במילים קיפאון, התרסקות וכו .שר אוצר שמוביל למיתון וקריסה אתה כישלון
אני 09/07/2017 13:38 כחלון היחיד שעושה משהו לטובת הזוגות הצעירים
אז בבקשה אל תכתבי שטויות בדברים שאת לא מבינה בהם
שמטוב 10/07/2017 21:40 השר משה כשלון עושה רק בלגאן ואנחנו נשלם על הבלגן הזה. (ל"ת)
20 joe 09/07/2017 13:18 מי שקונה היום דירה במחירים המטורפים האלה הוא פראייר
מי שקונה היום דירה במחירים המטורפים האלה הוא פראייר שזורק את כל החיים שלו על בלוקים. משפחות מתפרקות כי לא עומדים בהחזר הוצאות ואז הולכים לשכירות ועוני. זוגות צעירים לוקחים משכנתאות של מיליון ש"ח ויותר... על מה?? על מה?? אם לפני 8-9 שנים המחירים היו חצי ממה שהם היום, איזו הצדקה יש לקנות כל כך ביוקר ? אתם נורמליים? מנצלים את התמימות שלכם פראיירים. כל הכסף שלכם הולך לבנקים ולקבלנים שמתעשרים בצורה מטורפת על חשבונכם... צריך ועד חקירה שתבדוק איך נתנו משכנתאות מטורפות ודפקו חיים של צעירים הגונים !! ניפחו פה בועה מופקרת וחסרת אחריות. הבנקים שנתנו יד וגם שהפקירו את כספנו לטייקונים ואיבדו מיליאדרים על תספורות צריכים לתת את הדין !!!
גו'גו' 09/07/2017 13:36 תחליף עבודה, ותתחיל להרוויח כמו שצריך במגזר הציבורי
בהנחה שאתה משכיל, ואז תראה איך משכורתך עלתה וממשיכה לעלות וזאת בנוסף לתחנת לאופק תעסוקתי יציב.
19 הסינים באים 09/07/2017 13:11 ב1 באוגוסט יתחילו להגיע 40 אלף עובדים סיניים
הסינים עם קבלנים סיניים בונים שכונה שלמה כולל מבנה ציבור כבישים דירות חבילה אחת כניסה תוך 1-2 שניםיעשו בית ספר לקבלנים הישראלים...כחלון תמשיך בכל הכח...הזוגות צעירים אתך היחיד שדואג באמת לצעירים
שמטוב 10/07/2017 21:40 עוד מעשיות. (ל"ת)
שכונת התקווה 09/07/2017 15:16 איפה הם יגורו? אתה מוכן שלידך?
40 אלף פועלים סינים צריכים מקום לגור. האם אתה מוכן שיבואו לגור בשכונה ובעיר שלך? אתה מוכן שגברים סינים יטרידו את הבת שלך? אתה מוכן ששיכורים סינים ישתינו ויקיאו בלובי של הבית שלך? זה מה שקורה היום בדרום ת"א, אז מי שרוצה פועלים סינים שיהיה מוכן גם לשכן אותם ליד הבית שלו. אנחנו לא רוצים את הפועלים האלה כאן.
נורמלי 09/07/2017 22:00 איזה פוץ ! (ל"ת)
אריק 09/07/2017 16:05 תגובה יותר מפגרת מזה לא יכלת לתת
לא יודע אם אתה אינטרסנט מפגר או סתם טיפש
חחחח 09/07/2017 15:48 וואו
שמע, אתה אידיוט. השוואה כזאת מטומטמת לא ראיתי בחיי.
18 אדי 09/07/2017 13:06 לא אכפת לי אםקונים או לא אני לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
17 דין 09/07/2017 12:47 אם המחירים ירדו חדות?
אז יהיה משבר בבנקים ומיתון
איל 09/07/2017 13:45 ככה זה . בועה מתנפחת , בועה מתפוצצת (ל"ת)
דניאל 09/07/2017 13:05 הפוך גוטה הפוך
אם המחירים ימשיכו לעלות זה ייגרום למיתון
יחעחח 09/07/2017 13:01 אם המחירים לא ירדו יהיה באמת מיתון אמיתי (ל"ת)
סמי 09/07/2017 13:00 להיפך, ההכנסה הפנויה תעלה ואנשים יצרכו יותר. (ל"ת)
16 רפי 09/07/2017 12:43 ידוע שאפריל מאי
יש את עיד אל פיטר.. גשמים עזים 10 ימי עסקים וכו...
יחחחח 09/07/2017 13:04 חחחחחחח
קרעת אותנו מצחוק. תראה בפייסבוק " מחאת הדיור- לא קונים דירה במחיר בועה "
15 א א א 09/07/2017 12:41 כולם על הגדר וכולם יירדו ביחד מהגדר ואז מחירים יעופו למעלה (ל"ת)
מישהו 09/07/2017 13:47 תמשיך לחלום.
חוק ראשון במסחר- לא קונים בירידת מחירים. הגדר הזאת תישאר עוד 5 שנים פלוס מינוס עד שהמחירים יסיימו לרדת
ק 09/07/2017 12:56 אף אחד לא על הגדר, אין כסף. אפילו למשתכן ניגשו רק 36
אלף איש שזה פחות מכל ההיצע המוכן למסירה בשוק הפרטי!!!!
14 לא קונים!! 09/07/2017 12:34 ההתרסקות בדרך
לא לקנות ההתרסקות של שוק הנדלן קרבה, לא לקנות במחירי שיא. פראייר מי שקונה דירה במחיר בועה!!
13 גבי 09/07/2017 12:27 נגמר הכסף (ל"ת)
12 יוסי פינק 09/07/2017 12:23 כנראה שטעיתי בכתבה שלי מהשבוע שעבר
סליחה מציבור הקוראים.
11 עדיין מחפש דירה 09/07/2017 12:20 מכבסת נתונים, בשורה התחתונה המחירים עדיין עולים... (ל"ת)
10 מאיר פ 09/07/2017 12:00 קבלנים החליפו את המרצדס ל- כיפי יוקרה מעל 2 מיליון
קבלנים מוכרים היום דירה 4 חדרים מעל 2 מיליון שקלנו זוג מעיר צריך משכנתא של 1-1.5 מיליון שקל תעשו חשבון זוג נשלם 5-8 אלף שקל משכנתאמה קורה מחר עם נפרדים, איד מובטל...כך נראה בחוף הדיור קונים בכל מחיר הבנקים והקבלנים חוגגים ובנק ישראל דוחף את המחירים למעלה על מנת ליצר מספיק ביטחון לבנקיםמרוב שהיהודים חכמים יצרו מדינה הרוצחת את ילדיה
9 אלדו 09/07/2017 12:00 גם ירידה של 90 אחוז במכירות לא תשכנע קבלנים להוריד מחיר
לפני 10 שנים רווח על דירה היה מאה אלף והיום יותר ממיליון. במרכז גם יותר מ2 מיליון. זאת אומרת שקבלן מרוויח על דירה אחת שצרפתי קונה כמו שהרוויח על 10-20 דירות שישראלי קנה לפני עשר שנים. לכן מבחינתו להמשיך למכור רק לצרפתים דירה בחודש ולא להוריד מחיר.
קבלן 09/07/2017 16:58 איך הגעת לחישוב הזה אני מוכר ב 2 מיליון
ומרוויח 3 מיליון על כל דירה , אני עכשיו מחפש מרצדס 4X4 לעוזרת
משקיע 09/07/2017 15:20 יש חברות נדלן ציבוריות
תוכל בבקשה להראות לכולנו היכן מתחבא מיליון השקל רווח הזה שאתה כותב עליו? לפי הדוחות הכספיים, שלשקר בהם עלול להכניס את הנהלת החברה לכלא!, החברות מרוויחות מעט מאד על כל דירה. בטח לא מיליון. אולי 100 אלף. בקושי. זה לא הרבה בהתחשב בעלות הגבוהה של הפרוייקט ובכך שלוקח להרים אותו עשור.
ממי 09/07/2017 13:06 כן? אז הבנק יקח להם את הדירות והם ימכרו בכינוס
הרי הכסף הוא של הבנקים, שמחכה לו בחזרה. הקבלנים הם לא סופרמנים, גם הם משעובדים לבנק.
שמטוב 10/07/2017 21:47 הבנקים לא יקחו כסף כי הם מתפרנסים ממכירת דירות
חצי מהכנסות הבנק הם עיסקי דיור. לקבלנים שיתקשו יציעו פריסת חובות למספר שנים עד שהשר משה כשלון יעוף הביתה ויפסק הבלגן שהוא עושה.
סמי 09/07/2017 13:01 שוב שכחת לקחת את הכדורים? (ל"ת)
אריק 09/07/2017 12:56 קבלן יקר, שלא תעיז להוריד מחירים, אפילו לא בשקל!!! כנסו
אני לא רוצה שתוריד מחירים, שלא תעיז, אני רוצה ומייחל שתפשוט את הרגל ואז הבנקים יקחו לך הכל וימכרו בחצי מחיר. נביא את הסינים מי צריך אתכם עושקי דור שלם!!
שמטוב 10/07/2017 21:50 הקבלנים והבנקים נימצאים באותה סירה, ואיתם גם הממשלה
הם יספגוהאטה למספר מספר שנים תוך פרישת חובות.
8 מייס 09/07/2017 11:54 את כל העתיד שלכם קברתם בבלוקים של בטון..זרקתם את עתידכם
הכלכלי לטובת בלוקים של בטון....
7 לא פראייר 09/07/2017 11:53 אחרוני הפראיירים
אחרוני הפראיירים רוכשים דירות. הישראלי המצוי שחושב שהמחיר ינסוק לעד. לרוב אנשים חסרי השכלה שהחליטו להקשיב למתווך ולקנות דירה במחיר לא הגיוני תוך חוסר מחשבה בסיסית וספקולציה מושתלת בראשם... תחזיקו חזק.
6 ג 09/07/2017 11:52 הביקושים לדירות ממשיכים לקרוס והיזמים בלחץ אדיר.ירידת
מחירים בפתח , הקבלנים הממונפים לא יוכלו להחזיק עוד זמן רב במצב הזה. הקבלנים שיבנו את מחיר למשתכן ברמת הודיעו שהרווח יעמוד על 100 מילון מה שמשקף רווח של 250 אלף לדירה אחת , מה שאומר שיזם רגיל מרוויח בשוק הרגיל על אותה דירה 750 אלף שקל...רק שתבינו כמה כסף גוזלים מעתידכם....את כל העתיד שלכם קברתם בבלוקים של בטון...את כל העתיד... מחיר למשתכן תביא דירות לשוק מהר יותר מהשוק הרגיל מהסיבה שכל הדירות מכורות מראש וגם כי המדינה עומדת מאחורי התוכנית ולכן הבירוקרטיה תקוצר מהותית. במצב כזה אם כבר שמים כסף עדיף שהוא יהיה בגיבוי המדינה ולא בשוק הפרטי שמתחיל להיות רעוע ונטול חמצן.
משקיע 09/07/2017 15:22 חברות הבנייה דווקא מגייסות בקלות
אם מה שהיית כותב היה נכון אז חברות בנייה היו מתקשות לגייס כאן עשרות ומאות מיליוני שקלים, והריבית הנדרשת מהם היתה עולה. עובדה שלא. אתה מנסה להתווכח עם עובדות?
5 שמטוב 09/07/2017 11:52 השר משה כשלון לפני התרסקות. עושה מהומות ולא פותר כלום.
מסכנים ה"זוכים" בהגרלות -- לא יראו את הדירה בה זכו לפחות 5 שנים מיום ההגרלה.
ממי 09/07/2017 13:09 זה השר שעשה הכי הרבה בתחום מאז דור הנפילים של אריק
רבין ובגין. שאחריהם באו רק תאבי בצע שרק ראו את כיסם הפרטי. אחד היה בכלא והשני בדרך.
שמטוב 10/07/2017 21:51 משה כשלון עושה רק מהומות (ל"ת)
4 איציק 09/07/2017 11:49 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
חבל לכולם על הזמן המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור
ראש העין 09/07/2017 15:23 בוא תציל את ראש העין
יש פה סטוקים של דירות ריקות, ואתה יכול לשכור 5 חדרים חדשה ב 3500 שקל, רק תבוא, ותחלץ את הבעלים מלשלם ארנונה כל חודש.
שמטוב 10/07/2017 21:53 זה מפני שמשה כשלון הטמבל מעודד בניה בראש העין ובחורים
אחרים בארץ. במקום שמשה כשלון ישחרר אדמה במרכז הארץ הוא משחרר אדמה לבניה במקומות בהם הביקוש למגורים חלוש.
אחד 09/07/2017 12:29 לא קונים ולא שוכרים וגרים ברחוב...הגיוני (ל"ת)
סמי 09/07/2017 13:01 אתה רואה מישהו ברחוב? יש עודף דירות. (ל"ת)
מה אגיד לך 09/07/2017 12:20 יחד! רק יחד! כמו שעשינו בקיץ 2011! (ל"ת)
3 זיו 09/07/2017 11:47 בחיים לא אקנה במחירי שיא
כמה צפוי שאנחנו בבועה מטורפת
כותב את זה? 09/07/2017 12:22 עדיין לא הגענו לשיא... אגב, כמה שנים אתה כבר (ל"ת)
סמי 09/07/2017 13:02 איך להיות משקיע שוקע? (ל"ת)
2 אבי 09/07/2017 11:46 חח כלכלן של האוצר ממש כתבה אמינה (ל"ת)
מאיר פ 09/07/2017 12:03 מי אמין
הקבלנים ? השמאים ? מתוחי הדירות ? בנק ישראל ? אהההה השמאל התל אביבי
1 שוקה 09/07/2017 11:32 משוגע מי
שקונה עכשיו דירה... בשיא המחיר... לפני התרסקות מוחלטת
שקשוקה 09/07/2017 11:53 איזו התרסקות? כמו זו אחרי מע"מ 0 ?
שבמקרה, או שלא.. משווים את התקופה הנוכחית לתקופה ההיא.
משה 09/07/2017 11:47 תמשיך לשלם שכירות... (ל"ת)
סמי 09/07/2017 13:02 אני אמשיך, ואתה תמשיך להפסיד אלפי שקלים ביום (ל"ת)
שמטוב 10/07/2017 21:55 בעלי דירות ממשיכים להרוויח, ואילו אתה ממשיך לשלם שכירות (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש