נפל לקנאביס: אהוד ברק ימונה ליו"ר חברת אינטרקיור

ברק יהיה זכאי לתוכנית אופציות בהיקף של כ-5% מהחברה במחיר מימוש ממוצע של 3.2 שקל למניה
גיא עיני | (11)

אינטרקיור 2.54% תמנה את ראש ממשלת ישראל ושר הבטחון לשעבר, אהוד ברק לתפקיד יו"ר פעיל של דירקטוריון החברה. ברק יעבוד בהיקף משרה של 40 שעות חודשיות. 

לאחר אישור תנאי כהונתו כדין, ברק יקבל שכר בעלות של 10 אלף דולר לחודש ויהיה זכאי לתוכנית אופציות בהיקף של כ-5% מהחברה במחיר מימוש ממוצע של 3.2 שקל למניה המגלם פרמיה של כ-60% על מחיר המניה בבורסה.

"אני שמח להצטרף לצוות ההנהלה הבכיר של החברה. אני שמח להצטרף לצוות ההנהלה הבכיר של החברה מתוך מטרה להפוך את קנדוק פארמה למובילה עולמית בתחומה", אמר ברק בתגובה על המינוי החדש.

אינטרקיור (קנדוק פארמה) הינה החברה הנסחרת בבורסה בת"א המחזיקה בחברה בעלת רישיון פעיל וקבוע לכל שרשרת הערך הקיימת בקנאביס רפואי. החברה חתמה על הסכמים מחייבים לרכישת מלוא הבעלות והשליטה (100%) בחברת קנדוק.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    יואח 26/09/2018 19:37
    הגב לתגובה זו
    אהוד בלי כל ברק, שיש אומרים, שברח וחמק, מלבנון וצאלים, הוא איש קטן, מתוסכל ונרגן, הזוי עם זקן,בעינים כלות, הוא מביט בהצלחות, של נתניהו בנימין, וקשה לו להבין, בתוך תוכו, כי עבר זמנו...ולא נראה שיש כאן בלבול, היתכן שהוא גם מסטול...?!
  • 9.
    צבי 26/09/2018 10:11
    הגב לתגובה זו
    לפי השטויות שמר אהוד ברח פולט בתקוםה האחרונה , הוא כנראה משתמש קבוע של קנאביס. לאור החמרת מצבו פנה לקנאביס רפואי
  • 8.
    ירון פרוכזט 25/09/2018 16:44
    הגב לתגובה זו
    אולי לא שמתם לב אבל אינטרקיור היא כיום חוד החנית במניות הקנאביס בישראל יש לה את כל האישורים המחמירים ביותר והיא הכי מוכנה מכל חברות הקנאביס ליצא ברגע שיגיע האישור לכך בנוסף יש לה בארסנל חלקים בסטארטאפים רפואים שנמצאים בשלבים אחרונים לפני השקה כל זה ובנוסף החשיבה להנפיק את החברה בבורסה האמריקאית תגרום למניה לנסוק ולעלות לרמות הרבה יותר גבוהות
  • המריץ הלאומי. אמרת אותו דבר על טוגדר. שחרר (ל"ת)
    איתמר 30/09/2018 22:25
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ברוקר 25/09/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    כל מי ששונא את ברק מכל סיבה שהיא משחיז סכינים וקוטל......אבל המניה תמריא אף אחד לא מטיל ספק בכישורים האינטלקטואליים ןהמינהליים של ברק(שכחו שהוא החייל הכי מעוטר בצהל לתולדותיו) ומערבבים פוליטיקה בעסקים..מה הקשר?????? לברק יש קשרים בינלאוחיים טובים(אין נביא בעירו) ואינטרקיור בונה על חול וזה מה שחשוב
  • 6.
    הפסיכיטר המליץ לו על התרופה. (ל"ת)
    משה 25/09/2018 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דני 25/09/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
    אבל המניה עפה
  • 4.
    רוקר חדש 25/09/2018 12:56
    הגב לתגובה זו
    הוא ורמון היכן ששמים יד לא צומח דשא. ראו ערך מפלגת היעבוד ,ההסתדרות החדשה וקופת חולים כללית.
  • 3.
    עוד סוחר סמים (ל"ת)
    ME 25/09/2018 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ישראל ישראלי 25/09/2018 11:41
    הגב לתגובה זו
    די סיון עם הנדל"ן ובדיקות של הצעירים בתל אביב ועובר לעסקים בקנאביס. מה לו ותרופות טבעיות.הוא מסטול טבעי. ושלא יעבדו עליכם.
  • 1.
    דני 25/09/2018 10:48
    הגב לתגובה זו
    על פי הצהרותיו ההזויות בעת האחרונה, יש חשש כי הוא משתמש בחומרים אסורים. מינויו ליו"ר הדירקטוריון מצריך בקרה הדוקה (רפואית).
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.