וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: טבע איבדה 4.2%, וולס פארגו השילה 3%

הנפילה בטבע נמשכה הערב, כאשר העלייה במרווחי האשראי מעיבה גם היא על המניה. סקטור הבנקאות עמד במוקד הערב ברקע לדו"חות. פריגו איבדה 2.2%, טאואר ירדה 3.2%, צ'ק פוינט השילה 1.2%, אמזון איבדה 0.5% ברקע ל"פריים דיי"
עמית נעם טל | (9)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים מתונות, כאשר המדדים המובילים התרחקו במעט מרמות השיא. נציין כי מחזורי המסחר בשוק שוברים שיאים שליליים בימים האחרונים. ברקע למסחר, עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר הבנקים הגדולים בארה"ב הם הראשונים לדווח על התוצאות לרבעון האחרון. בנוסף, טראמפ החזיר הערב את סוגיית הסחר עם סין למרכז, כאשר הוא טוען כי "הוא עשוי להטיל מכסים נוספים".

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%   
דאו ג'ונס 0.16%   
נאסד"ק -0.21%

מאקרו

מדד התנאים הנוכחיים בגרמניה של ZEW ירד בחודש יולי לרמה של 1.1- נק', לעומת צפי לקריאה של 5 נק'. מדובר בקריאה הנמוכה ביותר ב-10 השנים האחרונות. מדד הסנטימנט הכלכלי בכלכלה הגדולה באיחוד האירופאי ירד בחודש האחרון לרמה של 24.5- נק', לעומת צפי לקריאה של 22.1- נק'. 

מדד התנאים הנוכחיים בגרמניה: שפל של 10, ואיתות כי הכלכלה הגרמנית מתכווצת

בארה"ב, נתון המכירות הקמעונאיות (ליבה) עלה בחודש יוני ב-0.4%, גבוה מהצפי המוקדם שעמד על עלייה של 0.1% בלבד. מדד מחירי הייצוא ירד בחודש האחרון ב-0.7%, לעומת צפי לירידה מתונה של 0.2% בלבד. נתון הייצור התעשייתי לחודש יוני נותר ללא שינוי, לעומת צפי לעלייה קלה.

שוק המט"ח ושוק האג"ח

הדולר מתחזק כעת מול רוב המטבעות בשווקים. הלי"שט הבריטית בלטה הערב עם ירידה של 0.8% מול המטבע האמריקני, וזאת ברקע לחששות מחודשים סביב ההיפרדות מאירופה ללא הסכם. האירו מאבד כעת 0.4% מול הדולר, ונסחר ברמה של 1.12 דולר לאירו.

תשואות האג"חים של ארה"ב טיפסו הערב ברקע לנתוני המכירות בחודש האחרון. התשואה על אגרות החוב לתקופה של 10 שנים עלתה לרמה של 2.13%, והתשואה לשנתיים עומדת כעת על 1.86% בלבד.

במרכז

עונת הדו"חות בוול סטריט נכנסת להילוך גבוה, וצפויה להשפיע על החברות המדווחות. הפוקוס בימים הקרובים צפוי להיות על סקטור הבנקאות. מניית ג'יי פי מורגן (סימול:JPM) הבנק הגדול בארה"ב,  נסגרה בעליות של 1% לאחר שהבנק דיווח על הכנסות של 29.56 מיליארד דולר ברבעון האחרון, לעומת הכנסות של 28.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת מדובר בירידה של 1% ביחס לרבעון הראשון של 2019. בשורה התחתונה, הבנק רושם רווח נקי של 9.6 מיליארד דולר, או 2.82 דולרים למניה. מדובר עלייה של 16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה). 

מניית גולדמן זאקס (סימול:GS) עלתה הערב ב-1.8% לאחר שהבנק דיווח על הכנסות של 9.4 מיליארד דולר, לעומת 8.83 מיליארד דולר שהאנליסטים צפו. בשורה התחתונה, הבנק מדווח על רווח של 2.42 מיליארד דולר, או 5.8 דולר למניה. 

מניית וולס פארגו (סימול:WFC) ירדה ב-3% לאחר שהבנק דיווח על הכנסות של 21.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית להכנסות של 20.9 מיליארד דולר. הבנק רשם רווח של 6.2 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול:JNJ) איבדה 1.7% לאחר שהחברה דיווחה על מכירות של 20.5 מיליארד דולר, ירידה של 1.3% ביחס לרבעון אשתקד. בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח נקי של 5.6 מיליארד דולר, או 2.08 דולרים למניה (לכתבה המלאה). 

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) ירדה הערב ב-4.2% וריכזה עניין לאחר שירדה אמש ב-7.5%. ברקע לירידה החדה, בנק ההשקעות מורגן סטנלי עדכן  אמש את המלצתו למניה כלפי מטה ודירג אותה ב'תשואת חסר' עם מחיר יעד של 6 דולר המשקף דאונסייד של כ-35% על מחיר המניה בסגירת המסחר אמש (לכתבה המלאה). טאואר (סימול:TSEM) השילה 3.2% צ'ק פוינט (סימול:CHKP) ירדה ב-1.2%, ופריגו (סימול:PRGO) איבדה 2.2%.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דןלר 17/07/2019 01:20
    הגב לתגובה זו
    הדולר אינדקס טס חצי אחוז. לדעתי מחר הדולר בארץ יעלה לפחות חצי אחוז
  • 6.
    הנביא 16/07/2019 23:43
    הגב לתגובה זו
    דוחות בנקים טובים מובילים לעליות. כשהתקרה נשברת היא הופכת לנקודת תמיכה הורדת הריבית תעיב קצת על הבנקים - לא בטוח. יש גם עניין של עליה בלקיחת הלוואות ובמתן הלוואות. בהרפרשים לא משמעותיים הבנקים יזכו לנזילות וכך בכלל כל השוק. לכן הורדת הריבית תגרום לעליה של בורסה. ייתכן תיקון מהיר וחד - אך זה לפני ראלי אדיר.... כששיאים נשברים וביחוד שיא של שנים רבות המומנטום חיובי. הכל דבש!!!
  • 5.
    זהב ומטח (ל"ת)
    חוף מבטחים 16/07/2019 21:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אז מה 16/07/2019 21:09
    הגב לתגובה זו
    בקרוב תיראו את הבנקים והאמריקאים שביינהם בגדול קורסים ואז הגרינברגים וחברייהם יבינו מהיכן משתין הדג .
  • 3.
    DXY 16/07/2019 20:59
    הגב לתגובה זו
    מראה שהדולר עדיין המטבע הכי חשוב בעולם למרות הורדת הריבית הצפוייה. השקל עומד להתפרק מול הדולר בימים הקרובים
  • אמן!! (ל"ת)
    המאמין לך 16/07/2019 23:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחניבעל א חניבעל 16/07/2019 16:18
    הגב לתגובה זו
    ממש לא!!! ישמקום ניכר לרגרסיה כללית וסוחפת עד לנקודה הנמוכה ביותר ש D.B תהייה בה...כרגע היא 95% רחוקה משיאה ועוד היד נטוייה..והיא ממש לא טעות סטטיסטית או כל תקלה אחרת..היא מייצגת(אמנם קצת בגדול)את הכיווץ שהשווקים לאור כל סך המצבים בעולם חייבים להגיע לשם ויגיעו..וגם טראמפ דוחף לשם אם רוצה או לא!! למעשה אינו מבין/יודע מה רצונו וזה לא רק בגלל הזפטה שחתף וחוטף מהסינים ואז אינו מרוכז..טוב..אין ממש עוד הרבה זמן לסבול משטויותיו!!!!!!
  • פרופ'איציק100 16/07/2019 19:46
    הגב לתגובה זו
    D. BANK מתנדנד קשות ואנשים רצים למשוך הכסף..אז מתברר כמו שכתבנו שהריצה 95אחוז מטה עוד לא הייתה סוף הדרך. האולטימטיבית S&S לא איכזבה מעולם בכל מצב שוק...
  • 1.
    הדולר 16/07/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
    מתי יגיע אלינו?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: