אושר פינוי שדה התעופה באילת - מה צפוי להיבנות במתחם הענק?

הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה תוכנית ענק להקמת בתי מלון, דירות, מסילת ברזל ואטרקציות נופש במקום שדה התעופה באילת
לירן סהר | (1)
נושאים בכתבה אילת שדה תעופה

החלטה היסטורית: הוועדה המחוזית דרום אישרה השבוע כי שדה התעופה באילת יפונה, ובמקומו יוקמו מתחם מלונאות, נופש ואטרקציות תיירותיות משולבים במסחר עירוני ומגורים. בחלק מהשטח שיפונה תעבור מסילת הברזל החדשה לאילת ותוקם תחנת הרכבת.

על פי התוכנית, בשטח של 700 דונם תבנה רצועת מלונות חדשים לאורך דרך מספר 90 בהיקף של כ- 2,070 חדרים. כמו כן, תוקם רצועת מבני מגורים לאורך דרך מספר 2 בהיקף של כ-1,000 יחידות דיור למגורים באילת.

התוכנית של רשות מקרקעי ישראל תאפשר הסדרת רצועה למעבר מסילת הברזל ותחנת הרכבת המתוכננת מבאר שבע לאילת לתושבי ותיירי האזור.

מנהל רשות מקרקע ישראל בנצי ליברמן אמר כי: "אני מברך על החלטת הועדה, המקדמת משמעותית את פינוי השדה, עליו דובר במשך שנים רבות, אשר תביא למימוש תכנית רמ"י למגורים, תיירות ומלונאות שיתרמו במידה רבה לפיתוח העיר אילת".

המתחם שיוקם על שטח שדה התעופה כולל אטרקציות תיירותיות, מדרחוב תיירותי- מסחרי באורך 1,700 מ'. מתחם זה יחבר את שני חלקי העיר באילת, החלק הצפוני התיירותי לחלק המערבי של העיר. כך יתאפשר רצף אורבני רציף ושקט למשפחות ותיירים המבקרים באילת. בנוסף, מיועדים תאי שטח למבני ציבור על שטח של 24 דונם ושטחים ציבוריים פתוחים בשטח של כ- 275 דונם, בעיקר בחלק הדרומי של התכנית בקרבת חוף הים.

נציין שלא הרחק משם, צפון מזרחית לאזור המלונות, עתיד לקום נמל חדש ומרכז לוגיסטי שיתחבר בקו רכבת מטענים למרכז. פינוי הנמל הנוכחי יאפשר פיתוח אתרי תיירות בדרום העיר, צפו בסרטון:

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא הבנתי בסרטוןמדובר על העתקת הנמליםהימיים ולא האווירי (ל"ת)
    אלעד 16/07/2014 20:43
    הגב לתגובה זו
אספת דיירים (X)אספת דיירים (X)

כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?

כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים 



עמית בר |
נושאים בכתבה ועד בית

דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה. 

טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין

במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש. 

בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.

בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש.  זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה,  הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.     


בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה. 


מה מייקר את דמי הוועד

הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.

הדמיה פרויקט יצחק אלחנני, קרית יערים רמת השרון. קרדיט:  3Divisionהדמיה פרויקט יצחק אלחנני, קרית יערים רמת השרון. קרדיט: 3Division

אזורים קיבלה היתר בנייה ל-220 יח"ד ברמת השרון

חברת אזורים הודיעה על קבלת היתר בנייה ברחוב יצחק אלחנן 4-10 ברמת השרון. במסגרת הפרויקט המתוכנן ייהרסו ארבעה בנייני רכבת ישנים, בני 3 קומות הכוללים 108 יח"ד, ובמקומם ייבנו חמישה בניינים חדישים ומודרניים, בני 6 ו-7 קומות, שיכללו 220 יח"ד חדשות.

רן קידר |
נושאים בכתבה אזורים רמת השרון

חברת אזורים אזורים 1.28%   הודיעה על קבלת היתר בנייה ברחוב יצחק אלחנן 4-10 ברמת השרון. במסגרת הפרויקט המתוכנן ייהרסו ארבעה בנייני רכבת ישנים, בני 3 קומות הכוללים 108 יח"ד, ובמקומם ייבנו חמישה בניינים חדישים ומודרניים, בני 6 ו-7 קומות, שיכללו 220 יח"ד חדשות. 

מיקומו של הפרויקט, בשכונת יערים ברמת השרון המערבית, הינו בסמוך לצירי תנועה מרכזיים וליציאה מהעיר, וכן במרחק קצר ממוקדים עירוניים משמעותיים. הפרויקט יכלול דירות 3-7 חדרים, מיני פנטהאוזים, פנטהאוזים, ודירות גן עם תכנון אדריכלי מוקפד. התכנון האדריכלי של הפרויקט, בוצע על ידי משרד קיקה ברא"ז אדריכלים, המתמחה בתכנון אורבני והתחדשות עירונית. הלובי והחללים הציבוריים עוצבו על ידי דניאל חסון. אזורים מיוצגת בעסקה זו ע"י עו"ד רמי מנוח ממשרד ברוך י. מנוח ושות', משרד עורכי-דין ונוטריון. דיירי הפרויקט מיוצגים על ידי עו"ד קרן פרשקר בעלים משותף במשרד רז-כהן פרשקר ושות'.

הפרויקט הוא חלק מפעילות ההתחדשות העירונית של חברת אזורים באזור השרון, הכוללת קידום של למעלה מ-5,000 יחידות דיור חדשות. במסגרת הפעילות, אזורים מקימה את פרויקט "הרצליה VILLE" בשכונת ויצמן, שבמסגרתו ייבנו למעלה מ-1,800 יחידות דיור חדשות. בנוסף, החברה מקדמת למעלה מ-3,000 יחידות דיור בעיר נתניה הנמצאות בשלבי תכנון וביצוע. ביניהם שני פרויקטים הנמצאים בביצוע פעיל בשטח (פרויקט N ויצמן, ופרויקט N סוקולוב). פרויקט נוסף אשר נמצא בשלבי רישוי מתקדמים (פרויקט N ההסתדרות), וחמישה פרויקטים בשלבי תב"ע (זומרשטיין, רמת הרצל, הרב קוק, הלסינקי ונחום יחזקאל). 

ברמת השרון, בנוסף לפרויקט יצחק אלחנן 4-10, אזורים מקדמת את התחדשות מתחם בן חיים. פעילות ענפה זו מעידה על יכולת החברה להוביל בהצלחה פרויקטים מורכבים בקנה מידה רחב, תוך יצירת ערך משמעותי לתושבים ולסביבה העירונית.

עדי דנה, מנכ"ל אזורים: "קבלת היתר הבנייה ברחוב יצחק אלחנן ברמת השרון מהווה אבן דרך משמעותית במימוש חזון ההתחדשות העירונית של שכונת יערים. עבורנו, התחדשות עירונית אינה רק הריסה ובנייה מחדש - זו הזדמנות להשקיע בקהילה, לחדש את פני השכונה ולשפר את איכות החיים של תושביה. אנו שמחים לשתף פעולה עם דיירי המתחם והעירייה לאורך כל התהליך, ולראות איך החזון המשותף הופך למציאות."