מנכ"ל אקספון 018: "בזק המונופוליסטית מונעת תחרות הוגנת"

באקספון מוסרים שבזק דרשה מהם לשלם סכום של מאות אלפי שקלים בעד שימוש בתשתיות שלה וכך מערימה קשיים מכוונים בפני מפעילים חדשים. "הדבר מביא לפגיעה משמעותית בצרכני התקשורת ומונע מהם אפשרות של הוזלה בעלויות".
משה בנימין |

מנכ"ל אקספון 018, רוני חליבה, פנה במכתב למנכ"ל משרד התקשורת, מר מרדכי מרדכי, בטענה כי בזק מונעת מאקספון לממש את רישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) שניתן לה לפני מעל חודש.

מדובר ברישיון מיוחד לעריכת ניסוי שיווקי ללקוחות פנים ארציים, תוך שימוש בתשתית הקיימת כיום. לצורך אספקת השרות, פנתה אקספון לכל ספקי התקשורת, על מנת לפתוח את טווחי המספור במערכות שלהם.

מאקספון נמסר, כי הם נדהמו לקבל דרישה מחברת בזק לשלם סכום של מאות אלפי שקלים, על מנת לבצע את הפעילות. בנוסף, דרשה בזק מאקספון לשלם לה בעד השלמת שיחה לרשת "בזק", זאת בזמן שהיא עצמה לא מוכנה לשלם תמורת תנועה הנכנסת ממנה לרשת אקספון.

לטענת חליבה, בזק מונעת תחרות הוגנת ודורשת סכומי כסף מופרזים בעד שימוש בתשתיות שלה. "התנהלותה של בזק הינה מונופוליסטית", טוען חליבה במכתבו למשרד התקשורת. "בזק מערימה קשיים מכוונים בפני מפעילים חדשים ובכך גורמת לפגיעה משמעותית בצרכני התקשורת במדינת ישראל ומונעת מהם ליהנות מהוזלה משמעותית בעלויות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריטיש אירוויס מחלקה ראשונה עסקית טיסה מחלקת עסקים
צילום: British Airways

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית

חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון

עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס


כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?". 

דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס. 

Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.

ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.

מי מזמין ומדוע?

קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.