ביל אקמן הפסיד 9% בחודשיים - מה השינויים שעשה בתיק?
לחברת הניהול של המיליארדר היהודי ביל אקמן, Pershing Square PERSHING SQUARE HLDS LTD , אחזקות בשווי מצטבר של 10.4 מיליארד דולר
ובמהלך חודש וחצי שמאז סוף המחצית הראשונה איבד התיק של החברה 9%. החברה ביצעה מספר שינויים בתיק שעוררו את תשומת לבם של המשקיעים במהלך הרבעון כאשר בצד המכירות השינוי הבולט ביותר הוא מכירת מניות גוגל ובצד הרכישות קניית מניות נייקי.
ביל אקמן; קרדיט: מתוך עמוד הפייסבוק, סעיף 27א׳ לחוק זכות יוצרים
הביצועים של אקמן במחצית הראשונה של השנה
במחצית הראשונה של השנה תיק ההשקעות של Pershing הציג תשואה חיובית נטו של 7.5%. בהסתכלות על חברות הפורטפוליו, התורמת הגדולה ביותר לתשואה הייתה צ'יפוטלה CHIPOTLE MEXICAN GRILL שהייתה אחראית ל-5% מהתשואה של התיק במחצית (צ'יפוטלה היא גם ההשקעה המוצלחת ביותר של אקמן אי פעם).
- 1.27 מיליארד דולר באמזון - אקמן משנה כיוון: יותר טכנולוגיה פחות תשתיות
- קרן סל על אקמן: ETF חדשה תעקוב אחרי התיק של המשקיע המפורסם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשואת תיק ההשקעות של Pershing במחצית הראשונה של השנה
אלפבית, חברת האם של גוגל, תרמה 4.2% לתשואה במחצית, הילטון HILTON GRAND VACATIONS INC תרמה 2.4% ויוניברסל מיוזיק VIVENDI SE תרמה 1.7%.
מנגד, הגורעת הגדולה ביותר מהתשואה הייתה חברת הנדל"ן הווארד היוז HOWARD HUGHES HOLDINGS שגרעה 2.4% מהתשואה, נייקי NIKE שגרעה 2% (הפוזיציה בנייקי כאמור נפתחה רק ברבעון השני), ו-Restaurant Brands, חברת האם של בורגר קינג, פופאיי'ז ורשתות נוספות RESTAURANT BRANDS INTERNATIONAL שגרעה 1%.
עם זאת, רק חודש וחצי לאחר סיום המחצית השנייה, התשואה של התיק מתחילת השנה הפכה להפסד של 1.5%.
תשואת תיק ההשקעות של Pershing מתחילת השנה ועד ה-13.8
מעדכון התיק מיום ה-13.8 עולה כי התיק עבר מתשואה חיובית של 7.5% מתחילת השנה ועד סוף הרבעון השני, להפסד של 1.4% מתחילת השנה ועד ה-13.8, משמע שהתיק מחק 9% בתקופה של פחות מחודש וחצי.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
מבחינת השינויים בתרומה של האחזקות השונות לביצועי התיק, השינוי הבולט הוא באחזקה של יוניברסל מיוזיק שעברה מתרומה של 1.7% לתשואה במחצית הראשונה של השנה לגריעה של 3.8% מהתשואה בתקופה שמתחילת השנה ועד ל-13.8. התרומה של צ'יפוטלה לתשואה ירדה ב-5% ל-2.6% , ועוד שני שינויים שבוצעו בתיק השפיעו על התשואה - מכירת מניות גוגל וקניית מניות נייקי.
Pershing מכרה ברבעון 2.2 מיליון מניות אלפבית, חברת האם של גוגל GOOGLE , בהיקף שנאמד בכ-400 מיליון דולר כאשר בצד הקניות הרכישה הבולטת היא רכישת מניות נייקי NIKE שמוערכת בכ-250 מיליון דולר. מכירת המניות של גוגל הורידה את התרומה שלה לתשואה במחצית הראשונה של השנה, שעמדה על 4.2%, ל-2.7% מתחילת השנה ועד ה-13.8.
מה עומד מאחורי המהלכים של אקמן?
קשה לומר מה בדיוק הסיבות למהלכים של אקמן ברבעון, אבל כן ניתן לומר שברבעון השני הוא מכר יותר ממה שהוא קנה - בעוד הסכומים הכוללים של הקניות והמכירות לא ידועים לציבור, כן ידוע ש-Pershing מכרה מניות בהיקף של בערך חצי מיליארד דולר יותר מאשר שהיא קנתה במהלך הרבעון.
לגבי גוגל, יכול להיות שגם אקמן, בדומה להרבה משקיעים אחרים, התאכזב מהדוחות האחרונים של החברה ובעיקר מההוצאות התפעוליות הגבוהות שהציגה כחלק מהמשאבים שהיא משקיעה במחקר ופיתוח הקשור לבינה מלאכותית - החברה הוציאה על הוצאות מו"פ בסך 11.86 מיליארד דולר במהלך הרבעון, והמשקיעים שמחכים לראות תמורה להוצאות הגבוהות התאכזבו והורידו את המניה לאחר פרסום הדוחות.
בנוסף, גוגל היא אחת מהחברות בקבוצת 7 המופלאות, שלכולן (חוץ מטסלה) יש השקעות משמעותיות בפיתוח יכולות בינה מלאכותית. היעדר התמורה מהשקעות בבינה מלאכותית היא לא תופעה ייחודית רק לגוגל אך היא אחת מהחברות הבולטות בסכומים שהיא משקיעה.
- 2.לרון 20/08/2024 18:36הגב לתגובה זואחרי עליה של 135%מימשתי חצי לפני כחודשיים ועדיין לא קניתי,לא המלצה,משום מה אקמן קנה מניות של מה שאתם "לא אוהבים"= מניות הבורסה כאן
- 1.אם היה לו...היה משקיע באסיקס שקפצה ב 100 אחוז- טוקיו (ל"ת)אסי 20/08/2024 00:16הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
