המניה הישראלית שזינקה ב-24% ומה צפוי להמשך?
חברת ורינט (Verint) ורינט פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת הכספים 2024 (מדווחת על רבעון של פברואר עד אפריל). התוצאות היו טובות והובילו לזינוק של 24% במניית החברה. החברה דיווחה על רווח למניה של 0.59 דולר למניה, בהשוואה לתחזיות של 0.54 דולר, ועל הכנסות של 221.28 מיליון דולר, בהשוואה לתחזיות של 214.53 מיליון דולר. השיפור בעסקי החברה נבע בעיקר מהגדלת מאגר הלקוחות ושחרור מוצרים חדשים בתחום הבינה המלאכותית ושירותי ה-SaaS (תוכנה כשירות), שהם ליבת הפעילות של ורינט.
ורינט מתמחה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות ואוטומציה של תהליכים, המאפשרים לחברות לייעל את השירות ללקוחות ולשפר את חווית הלקוח. המוצרים של ורינט כוללים מערכות לניהול כוח אדם, אנליטיקה, בינה מלאכותית וכלי ניטור והאזנה.
התגובה החיובית של השוק לתוצאות החזקות התבטאה בעלייה חדה בערך המניה, ומשקפת את האמון של המשקיעים ביכולת החברה להמשיך ולהציג ביצועים חזקים. הנהלת החברה סיפקה תחזית לשנת הכספים 2024, וצופה רווח למניה (EPS) בטווח של 2.02 עד 2.07 דולר, והכנסות של כ-925 מיליון עד 940 מיליון דולר. בתחזית הקודמת, החברה צפתה רווח למניה של 1.72 עד 1.75 דולר והכנסות של 920 מיליון עד 935 מיליון דולר. בשנת 2025 האנליסטים מצפים לרווח של כ-2.85-2.9 דולר למניה. אחרי העלייה המניה נסחרת ב-34.7 דולר, כלומר מכפיל רווח עתידי של כ-12. יחסית לתחום מדובר במכפיל רווח צנוע. זה נובע מאכזבת המשקיעים בעבר, ורינט במשך השנים האחרונות התנדנדה בדוחות הכספיים ולא סיפקה רווחים בהתאם להערכות שלה. השאלה אם הפעם זה ישתנה?
דן בודנר, מנכ"ל ורינט, אמר בשיחת הוועידה: "אנחנו גאים בתוצאות שהשגנו ברבעון הראשון של שנת 2024. הגידול המשמעותי בהכנסות והגידול ברווחיות משקפים את הביקוש הגובר לשירותי SaaS ולמוצרי הבינה המלאכותית שלנו. אנו בטוחים ביכולתנו להמשיך ולהוביל את השוק ולהציע פתרונות מתקדמים ללקוחותינו."
שאלות ותשובות משיחת הוועידה
שאלה מג'ון סמית, אנליסט מ-Morgan Stanley: מהן הסיבות לגידול בהכנסות ברבעון הזה?
תשובה: הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בשירותי SaaS ומכירות חזקות בתחום הבינה המלאכותית. החברה רואה ביקוש הולך וגובר לפתרונות האוטומציה והאנליטיקה שלה, במיוחד לאור הצורך ההולך וגדל בשוק לייעול תהליכים ולשיפור השירות ללקוחות. [מנכ"ל החברה, דן בודנר, השיב]שאלה מאמילי ג'ונסון, אנליסטית מ-JP Morgan: מה התחזיות להמשך השנה?
תשובה: ורינט צופה המשך גידול בהכנסות וברווחיות, עם דגש מיוחד על שירותי SaaS ומוצרי בינה מלאכותית. החברה מצפה לראות המשך גידול בביקוש לפתרונותיה, ובכך להגדיל את נתח השוק שלה בשנים הקרובות. [מנכ"ל החברה, דן בודנר, השיב]שאלה ממארק דוידסון, אנליסט מ-Goldman Sachs: האם יש השפעות כלשהן על התפעול בשל המצב הכלכלי הגלובלי?
תשובה: החברה מציינת שהיא רואה גידול בביקוש לשירותי אוטומציה ובינה מלאכותית המפצים על האתגרים הכלכליים הקיימים. המשך ההתמקדות בפתרונות אלה מאפשר לחברה לשמור על יציבות ולהציג תוצאות חיוביות גם בתקופות של אי ודאות כלכלית. [מנכ"ל החברה, דן בודנר, השיב]שאלה מג'יין רוג'רס, אנליסטית מ-Citi: איך אתם מתכננים לנצל את הכספים שהצטברו בקופה לאחר הרבעון המוצלח הזה?
תשובה: אנחנו מתכננים להשקיע חלק מהכספים בפיתוח מוצרים חדשים והרחבת שירותי ה-SaaS שלנו, כמו גם במיזוגים ורכישות פוטנציאליות שיתאימו לאסטרטגיה שלנו לחיזוק הפורטפוליו של פתרונות הבינה המלאכותית שלנו. [סמנכ"ל הכספים, תום גרין, השיב]שאלה מאלכס קופר, אנליסט מ-Barclays: מה האתגרים המרכזיים שאתם רואים בשוק, ואיך אתם מתמודדים איתם?
תשובה: אחד האתגרים המרכזיים הוא התחרות הגוברת בשוק שירותי ה-SaaS והבינה המלאכותית. אנו מתמודדים עם זה באמצעות פיתוח מוצרים חדשניים ושיפור השירותים הקיימים שלנו, וכן על ידי התאמת פתרונות מותאמים אישית לצרכי הלקוחות שלנו. [מנכ"ל החברה, דן בודנר, השיב]- תומא בראבו קרובה להשלים את רכישת ורינט לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר
- שלטון המנהלים - הרוויח כ-250 מיליון דולר והפך לאחד מהשכירים העשירים במשק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בודנר - המנכ"ל כבר 24 שנים
בודנר הוא אחד מהמנכ"לים הוותיקים ביותר בקרב חברות ישראליות. הוא מנהל את ורינט זה 24 שנים. ורינט נחשבה עד לפני מספר שנים כמתחרה של נייס. היא עדיין מתחרה בה, אבל תחומי הפעילות של נייס התרחבו והחיכוך התחרותי ירד.
בעבר דיברו מספר פעמים מנהלי החברות על מיזוג בינהן, אבל מסיבות שונות, כנראה שבעיקר אגו, המיזוג לא יצא לפועל.
- 1.verint - veri-int-resting... (ל"ת)ג'ו דבולה 06/06/2024 11:00הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
