פסימיות הכלכלנים התגלתה כמוגזמת, האם כך גם אצל מנהלי ההשקעות?
עונת הדו"חות לרבעון הראשון מתחילה כעת ותשפוך אור על רכבת ההרים שדרסה את השוק מתחילת השנה. סקר מנהלי קרנות שערך בנק אוף אמריקה מלמד על מספר שיא מאז מרץ 2020 של מנהלי השקעות שמעריך כי אנחנו הולכים להתאכזב.
אחד מהמצפים הבולטים לאכזבה הוא אסטרטג המניות הדובי של מורגן סטנלי, מייק וילסון, שטוען שהחגיגה של אינפלציה שמבריחה את כולם מהאג"ח למניות הגיעה לנקודת פיתול בה הנזק שלה לרווחיות הופך לגדול יותר לעניין התמחור. תמיכה לכך אולי קיבלנו אמש מנשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, בולארד, שאמר שגם העלאת ריבית משולשת בכל החלטה, של 75 נקודות בסיס (0.75 נקודות אחוז), היא אפשרית.
בנוסף נזכיר שמלבד זינוק מחירי הסחורות, שכולל מחיר נפט שוב ב-109 דולר, החברות מתמודדות לאחרונה גם עם מחסור קריטי בעובדים (שמגיע עם התייקרות שכר), ושיבושים בשרשראות האספקה, שנובעת גם מסין ההיפוכונדרית שממשיכה במדיניות האפס קורונה ההזויה שלה. להערכת וילסון האכזבה מעונת הדו"חות אולי לא תתבטא עדיין בתוצאות הרבעון אלא בתחזיות לרווחיות קדימה.
ועדיין יתכן שהחששות הגוברים לאכזבה מעונת הדו"חות נובעים משמרנות/פחדנות יתר, ומלמדים דווקא על סיכוי נמוך לכך שהשווקים נמצאים בתמחור יתר. בפועל נתוני המאקרו השוטפים מארצות הברית דווקא הפתיעו לטובה את תחזיות הכלכלנים, כך לפי 'מדד הפתעות המאקרו של סיטי'. בין הנתונים האחרונים שבלטו לטובה היו למשל: ביום שישי מדד סקר התעשייה של ניו-יורק (ה"אמפייר"), שעלה ל-24.6 נקודות לעומת צפי לנקודה אחת, מדד היצור התעשייתי האמריקאי שזינק במרץ ב-0.9%, לעומת צפי לעליה של 0.4% ובנוסף קיבל עדכון למעלה גם לפברואר.
- לאור מהלכי אופק+ מורגן סטנלי מעלה תחזית למחיר הנפט
- דוחות הבנקים בארה"ב: רווחים מזנקים ותחזיות מעודדות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביום חמישי בלטו בהפתעה לטובה סקר הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן החשוב, שעלה מ-59.4 ל-65.7, למרות שהצפי היה בכלל לירידה ל-59.0. מוקדם יותר בחמישי פורסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר שהנתון שלו לפברואר עודכן למעלה מ- 0.3% ל-0.8%.
האם הפסימיות של הכלכלנים שהתגלתה כמוגזמת משקפת גם סיכוי גבוה לפאסימיות יתר של מנהלי השקעות?
בינתיים אצלנו, למרות אקסודוס של ישראלים לחו"ל לביזבוזי מט"ח השקל ממשיך להפגין עוצמה מול סל המטבעות, עוצמה שבולטת במיוחד לאור הזינוק של הדולר בעולם. אולי בחג הבא בנק ישראל יעזר ביוצאים לחו"ל להחלשת השקל, יחלק להם סטפות של מט"ח בדלפקים בנתב"ג, צאו לעזור למדינה!
בדומה לשקל החזק גם שוק המניות המקומי ממשיך להיות כוכב עולמי, בכלל חגיגה. היום תפרסם קרן המטבע את התחזית הכלכלית הרבעונית שלה, לאחר שאתמול הבנק העולמי הוריד את התחזית שלו לצמיחה העולמית, אבל לנו יש חשד סביר שנהיה מופתעים לטובה מתחזית דירוג התמ"ג שלנו לנפש במונחי דולר נוכחי ל-2022. דירוג טוב של ישראל יוכל לשפר גם את מצב הרוח של ליברמן, שוודאי מסתובב מתוסכל כשהעליה במחיר הנפט שוטפת לו את הפחתת מס הבלו החגיגית.
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
- 2.כלכלן (ל"ת)הירידות תהיינה חדות ביותר לא רק בשוק המניות אלה גם 19/04/2022 12:01הגב לתגובה זו
- 1.הכוכב העולמי 19/04/2022 11:44הגב לתגובה זולא מצליחה לעלות. למרות הפחדים והמכירות ההסטריות המניה משקפת שוק קפוא . ולכן כל האגדה על השוק הישראלי היא הגדה לפסח . מכה ה 11 של המשקיעים הישראלים . המניות יום עולות ויומיים יורדות. לא ברור למה מניית אופקו למשל או גילת מתרסקות. כיל בקושי עולה למרות מחיר התירס שבשמיים ומחירי הסחורות והאשלג . בעבר ידיעה על מחיר התירס גרמה למניית כיל לעלות באחוזים ניכרים כעת מחכים לאישור מארה"ב ושם יש להם בעיות משלהם . מניות כמו מניף. מקס סטוק לא זזות שנים וכל השאר די מרוסק איזה להיט הבורסה יותר מתאים לה יום השואה
- תא 35 עלה25% בשנה האחרונה (ל"ת)8 20/04/2022 08:02הגב לתגובה זו
- לוין 19/04/2022 18:33הגב לתגובה זותוך שלושה חודשים גם ההייטק בדרך להפגע

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
