וריזון Verizon
צילום: צילום מסך, אתר החברה

וריזון הכתה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה

דיווחה על ירידה בהכנסות לרמה של כ-30.4 מיליארד דולר, ועל ירידה ברווח המתואם ל-1.18 דולר למניה, אבל השוק ציפה לפגיעה קשה יותר; למרות המומנטום השלילי היום בשוק, המניה עולה כעת ב-1% 

ערן סוקול |
נושאים בכתבה וריזון

חברת התקשורת וריזון (סימול: VZ) הכתה את חזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. למרות המומנטום השלילי היום בשוק, המניה עולה כעת ב-1%.

הכנסות החברה ירדו ביחס לרבעון המקביל והסתכמו בכ-30.4 מיליארד דולר, לעומת כ-32.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, אולם מעל לצפי האנליסטים להכנסות של כ-29.9 מיליארד דולר. החברה הניבה הכנסות של 21.1 מיליארד דולר ממגזר הצריכה שלה וכ-7.5 מיליארד דולר מהמגזר העסקי שלה, יחד עם הכנסות מדיה של כ-1.4 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 4.7 מיליארד דולר, או 1.13 דולר למניה, לעומת 3.9 מיליארד דולר, או 95 סנט למניה, ברבעון המקביל. החברה רשמה רווח מתואם למניה (Non-GAAP) של 1.18 דולר, ירידה לעומת 1.23 דולר שנה קודם לכן, אך מעל לקונצנזוס האנליסטים אשר צפו רווח מתואם של 1.15 דולר למניה.

במפעילת הרשת האלחוטית העריכו כי גם הרווח הנקי GAAP וגם הרווח המותאם למניה ספגו השפעה שלילית של כ-14 סנט כתוצאה מפגיעה בהכנסות משירותים אלחוטיים ובהכנסות מפרסום וחיפוש בפעילות המדיה של החברה. מנגד, וריזון דיווחה על הטבת מס מצטברת של 156 מיליון דולר ברבעון, הקשורה לארגון מחדש פנימי, אשר תרם כ-4 סנט לרווח למניה.

ענקית התקשורת רשמה ברבעון תוספת נטו של 72,000 מנויים קמעונאיים, תוספת של 97,000 מנויים לרשת הטלפונית ותוספת של 199,000 מנויי סמארטפון.

בעסקי המדיה נרשמה ירידה של 24.5% בהשוואה לשנה הקודמת, אולם בחברה ציינו כי החלה "מעורבות לקוחות מוגברת" בעסקי המדיה שלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים ומצטיירת כמתחרה אמינה. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.