פרוטקול הפד': הריבית צפויה להישאר ללא שינוי, הבנק דן בהרחבה של תוכנית הרכישות
וועדת השוק הפתוח של הפד' (FOMC) פרסמה הערב את פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה, שנערכה בסוף אוקטובר האחרון. כזכור, הפד' בחר להוריד בפגישה זו את הריבית ב-25 נק' לרמה של 1.5%-1.75% (לכתבה המלאה).
כפי שנרמז במסיבת העיתונאים שלאחר פרסום ההחלטה, נראה כי הפד' רוצה כעת להותיר את הריבית ללא שינוים בחודשים הקרובים, ולראות כיצד 3 הורדות הריבית האחרונות משפיעות על הפעילות הכלכלית בארה"ב. מהפרוטוקול עולה שמספר חברים ביקשו להדגיש לציבור כי "לא תיהיה הורדת ריבית נוספת ללא הרעה משמעותית בנתונים".
מספר חברים בוועדה טענו כי 3 הורדות הריבית האחרונות מצודקות לנוכח החולשה הכלכלית בעולם וחוסר הוודאות בנוגע למדיניות הסחר של ארה"ב. לטענתם, הסיכון לכלכלה האמריקנית נוטה למטה.
בנוגע להתערבות החסרת תקדים שמבצע הבנק בחודשים האחרונים (לכתבה המלאה), חברי הוועדה דנה באופציות נוספות לשליטה על הריביות. מספר חברים בוועדה העריכו כי השקה של standing repo facility, או בפשטות מה שהבנק עושה היום רק בצורה מסודרת, הוא כלי יעיל בשליטה על הריביות. בפד' טוענים היום כי התפרצות של הריביות בשוק הריפו עשויה להתרחש שוב באפריל 2020, בתקופת תשלומי המס (ותאריך סיום תוכנית הרכישות בהיקף של 60 מיליארד דולר שהשיק הבנק בחודש שעבר).
- הפד חותך, טראמפ בוחר - השוק כבר מתמחר את יו"ר הפד הבא
- האינפלציה בארה"ב עלתה ל־2.7% ביוני בצל המכסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד בנושא, מספר חברים בוועדה טענו כי הבנקים הורידו את "כריות הביטחון" שלהם, למרות שהם היו צריכים לעלות אותם. חלק מהחברים בוועדה רוצים לשמור על רזרבות הבנקים מעל לרמה של תחילת ספטמבר האחרון, וחלק אף רוצים לעלות לרמות רזרבה גדולות יותר (נזכיר כי הדרך היחידה לעלות את רזרבות הבנקים היא ע"י תוכנית רכישות).
בפגישה האחרונה דן הפד' באפשרויות "לא קובנציונאליות" נוספות ברקע לעבודה כי הריביות בארה"ב קרובות ל-0. הפרוקטול מצביע כי יש תמיכה גורפת של חברי הוועדה בשימו ב" large-scale asset purchases" או במילים פשוטות תוכנית רכישות.
נציין כי הבנק מתעקש לא לקרוא לרכישות האחרונות שביצע "תוכנית רכישות", מהסיבה כי הוא רוכש רק אגרות חוב קצרות מועד. בפועל, מדובר באותו אפקט.
- 1.אלי 21/11/2019 00:05הגב לתגובה זוהדיווחים בעולם A third election in a year is on the cards for Israel Israel has been run by a series of caretaker governments with limited ability to fix urgent problems such as the budget deficit and bursting hospitals סוכרים את ההסברה של מודיס? אז מזה היא בדיוק הזהירה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
