קטרפילר
צילום: istock

קטרפילר מציגה דו"חות חלשים, אך המניה עולה ב-1%

ענקית הציוד המכני הכבד מציגה ירידה של 6% בשורת ההכנסת בחישוב שנתי, כאשר כל תחומי הפעילות של החברה הציגו נתונים חלשים. בנוסף, חותכת את התחזיות ל-2019 
עמית נעם טל | (1)

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה גם היום בהילוך גבוה, כאשר אחת החברות הבולטות שדיווחה היום היא חברת קטרפילר (סימול:CAT). החברה מאכזבת בדו"חותיה, אך מניית החברה מגיבה כעליות של 1%. 

מכירות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-12.8 מיליארד דולר, ירידה של 6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ונתון הנמוך משמעותית מהצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 13.4 מיליארד דולר. כל תחומי הפעילות של החברה רשמו ירידה בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד: ההכנסות מתחום האנרגיה ירד ב-12%, מכירות הציוד לתחום הבניה ירד ב-7%, ומכירות בתחום התחבורה ירדו ב-2% בחישוב שנתי.

מכירות החברה לפי תחומים ואזורים גיאוגרפים. מקור – דו"חות החברה

בחברה מסבירים כי הירידה החדה בהכנסות קשורה לירידה במלאי של הדילרים. לטענתם, הדילרים האחראים על שיווק המוצרים הורידו את המלאים ברבעון האחרון ב-400 מיליון דולר, לאחר עלייה של כ-800 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2018.

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח של 1.49 מיליארד דולר או 2.66 דולרים למניה, נמוך משמעותי מהרווח בתקופה המקבילה אשתקד שעמד על 1.72 מיליארד דולר, ונמוך מהצפי המוקדם בשוק על רווח של 2.87 דולרים למניה. 

במהלך הרבעון האחרון ביצעה החברה רכישות חוזרות של מניות בהיקף של 1.2 מיליארד דולר, וחילקה כ-0.6 מיליארד דולר כדיבידנד למשקיעים. כמות המזומנים של החברה בסוף הרבעון האחרון עומדת על 7.9 מיליארד דולר. 

בתוך כך, החברה מנמיכה היום את התחזיות להמשך השנה: החברה צופה כי הרווח לשנת 2019 כולה יסתכם ב-10.9-11.4 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת שדיברה על רווח של 12.06-13.06 דולרים למניה. 

נכון לסגירה אמש, מניית החברה נסחרת במחיר הנמוך בכ-22% מהשיא שקבעה בתחילת 2018. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קורא 23/10/2019 21:16
    הגב לתגובה זו
    נתונים כמו כמה רווח החברה צופה לרבעון הבא, למה המניה עולה (קל להסביר בגלל ציפיות משקיעים להתאוששות וסוף מלחמת הסחר וכו'. סיקור מאוד נחמד אבל כדאי לפרט יותר.
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים ומצטיירת כמתחרה אמינה. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.