דוחות

סנאפ עקפה את התחזיות, אך לא סיפקה תחזית לרבעון השני; המניה נופלת

הכנסות שצמחו ב-14% והפסד קטן מהצפוי לא הספיקו כדי להרגיע את המשקיעים, לאחר שהחברה בחרה שלא לפרסם תחזית לרבעון השני והזהירה מפני "רוחות נגד" בתחילת הרבעון; המניה נופלת ב-13% במסחר המוקדם

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה סנאפצ'ט

רשת המדיה החברתית סנאפ Snap Inc. -1.23%  , המפעילה את אפליקציית סנאפצ'אט, פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון של 2025 עם תוצאות טובות מהצפוי: ההכנסות צמחו ב-14.1% והסתכמו ב-1.36 מיליארד דולר – מעט מעל תחזיות האנליסטים. ההפסד לפי כללי GAAP עמד על 0.08 דולר למניה, לעומת תחזית להפסד של 0.13 דולר. גם הרווח התפעולי המתואם (EBITDA) הפתיע לטובה והגיע ל-108.4 מיליון דולר – גבוה בכ-67% מהציפיות. במונחים שנתיים, מדובר בשיפור ניכר לעומת התקופה המקבילה ב-2024, אז דיווחה סנאפ על הפסד של 0.19 דולר למניה והכנסות של 1.19 מיליארד דולר בלבד. 


עם זאת, התחזיות להמשך השנה העיבו על ההתלהבות: לפי הערכות אנליסטים, סנאפ צפויה לרשום צמיחה של 10.6% בלבד ב-12 החודשים הקרובים, שיפור לעומת השנים האחרונות ואף מעל לממוצע בענף, אך לא בקצב שמעורר תחושת מומנטום מחודש. בנוסף, החברה בחרה לא לפרסם תחזית רשמית לרבעון השני, והסבירה כי אי-הוודאות הכלכלית הגבוהה מקשה עליה להעריך את קצב הצמיחה בחודשים הקרובים.




מספר המשתמשים ממשיכים לגדול - אבל הקצב נחלש


מספר המשתמשים הפעילים היומיים של סנאפ הגיע ל-460 מיליון  - עלייה של 38 מיליון משתמשים בתוך שנה, שהם גידול שנתי של 9%. אמנם מדובר במספר חיובי, אך הוא נמוך מקצב הצמיחה השנתי הממוצע בשנתיים האחרונות (10.4%). זהו סימן לכך שהיוזמות האחרונות של החברה עדיין לא האיצו את קצב ההתרחבות.


הכנסה ממוצעת למשתמש (ARPU) עמדה על 2.96 דולר - עלייה של 4.7% משנה שעברה. העלייה הזו נחשבת מתונה בהשוואה לגידול במספר המשתמשים, מה שמדגיש את הקושי של החברה למנף את בסיס המשתמשים שלה להכנסות פרסום גבוהות יותר. לצד זאת, החברה הצליחה לצמצם את ההפסד התפעולי שלה באופן משמעותי: שיעור ההפסד התפעולי עמד על 14.2% מההכנסות, לעומת 27.9% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, תזרים המזומנים החופשי נשחק וירד ל-8.4% בלבד מההכנסות, לעומת 11.7% ברבעון הקודם, דבר שהעיב על תחושת היציבות הפיננסית.



חוסר ודאות קדימה,  והמניה מגיבה בחדות



על אף השיפור ברווחיות ובהכנסות, סנאפ החליטה שלא לפרסם תחזית לרבעון השני של 2025, והסבירה כי "נוכח אי-הוודאות הכלכלית, אין ביכולתנו לספק צפי אמין להמשך". במקביל, החברה הזהירה כי כבר בתחילת הרבעון הנוכחי היא חווה "רוחות נגד", מה שמעיד על האטה פוטנציאלית בהכנסות. החברה גם הודתה כי ההכנסות מפרסום, שמהוות את עיקר הכנסותיה, אמנם ממשיכות לגדול, אך הן רגישות מאוד לשינויים מאקרו-כלכליים. על רקע מדיניות המכסים של ממשל טראמפ והחשש מהשפעתה על הצריכה, אנליסטים מזהירים כי מפרסמים עשויים לקצץ בתקציבים או להעביר אותם לשחקניות גדולות ויציבות יותר, כמו מטא.


האנליסט קאנטר, דיפאק מתיוונן, הוריד את מחיר היעד למניית סנאפ מ-8 ל-7 דולר והותיר המלצה ניטרלית, תוך שהוא מציין: "למרות הצמיחה בהכנסות בתחילת אפריל, יכולת התחזית מוגבלת, והביטחון בתחזית למחצית השנייה של השנה נותר נמוך". בתגובה לאווירה השלילית, המניה נפלה בכ-13% לאחר פרסום הדוחות, ונסחרה ברמה של 7.87 דולר במסחר המוקדם.


החברה הדגישה כי חצתה את רף 900 מיליון המשתמשים החודשיים, וציינה כי היא ממשיכה להשקיע בפלטפורמות ובמוצרים שצפויים לתמוך בצמיחה ארוכת טווח. עם זאת, בשוק ההון מצפים לתוצאות בפועל, ולא רק להצהרות. האתגר המרכזי של סנאפ כעת הוא להוכיח שהיא יכולה להגדיל את ההכנסות לכל משתמש מבלי לפגוע בצמיחה הכוללת, ובמקביל לשפר את תזרים המזומנים ולשמר את אמון המשקיעים.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

דן אייבסדן אייבס

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים

אדיר בן עמי |

דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco 3,008.97%  – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.


אייבס הוא מנהל  ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר, מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.


הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן.  גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .


Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.


סטנדרט עולמי

לדברי אייבס, Worldcoin הוא מועמד להפוך לסטנדרט עולמי לאימות זהות בעידן הבינה המלאכותית. אייבס מציג את ההשקעה לא כעוד מהלך ספקולטיבי בקריפטו, אלא כתגובה לחשש הגובר מזיופים דיגיטליים ובוטים המתחזים לבני אדם.