
סנאפ עקפה את התחזיות, אך לא סיפקה תחזית לרבעון השני; המניה נופלת
הכנסות שצמחו ב-14% והפסד קטן מהצפוי לא הספיקו כדי להרגיע את המשקיעים, לאחר שהחברה בחרה שלא לפרסם תחזית לרבעון השני והזהירה מפני "רוחות נגד" בתחילת הרבעון; המניה נופלת ב-13% במסחר המוקדם
רשת המדיה החברתית סנאפ Snap Inc. -12.53% , המפעילה את אפליקציית סנאפצ'אט, פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון של 2025 עם תוצאות טובות מהצפוי: ההכנסות צמחו ב-14.1% והסתכמו ב-1.36 מיליארד דולר – מעט מעל תחזיות האנליסטים. ההפסד לפי כללי GAAP עמד על 0.08 דולר למניה, לעומת תחזית להפסד של 0.13 דולר. גם הרווח התפעולי המתואם (EBITDA) הפתיע לטובה והגיע ל-108.4 מיליון דולר – גבוה בכ-67% מהציפיות. במונחים שנתיים, מדובר בשיפור ניכר לעומת התקופה המקבילה ב-2024, אז דיווחה סנאפ על הפסד של 0.19 דולר למניה והכנסות של 1.19 מיליארד דולר בלבד.
עם זאת, התחזיות להמשך השנה העיבו על ההתלהבות: לפי הערכות אנליסטים, סנאפ צפויה לרשום צמיחה של 10.6% בלבד ב-12 החודשים הקרובים, שיפור לעומת השנים האחרונות ואף מעל לממוצע בענף, אך לא בקצב שמעורר
תחושת מומנטום מחודש. בנוסף, החברה בחרה לא לפרסם תחזית רשמית לרבעון השני, והסבירה כי אי-הוודאות הכלכלית הגבוהה מקשה עליה להעריך את קצב הצמיחה בחודשים הקרובים.
מספר המשתמשים ממשיכים לגדול - אבל הקצב נחלש
מספר המשתמשים הפעילים היומיים של סנאפ הגיע ל-460 מיליון - עלייה של 38 מיליון משתמשים בתוך שנה, שהם גידול שנתי של 9%. אמנם מדובר במספר חיובי, אך הוא נמוך מקצב הצמיחה השנתי הממוצע בשנתיים האחרונות (10.4%). זהו סימן לכך שהיוזמות האחרונות של
החברה עדיין לא האיצו את קצב ההתרחבות.
הכנסה ממוצעת למשתמש (ARPU) עמדה על 2.96 דולר - עלייה של 4.7% משנה שעברה. העלייה הזו נחשבת מתונה בהשוואה לגידול במספר המשתמשים, מה שמדגיש את הקושי של החברה למנף את בסיס המשתמשים שלה להכנסות פרסום
גבוהות יותר. לצד זאת, החברה הצליחה לצמצם את ההפסד התפעולי שלה באופן משמעותי: שיעור ההפסד התפעולי עמד על 14.2% מההכנסות, לעומת 27.9% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, תזרים המזומנים החופשי נשחק וירד ל-8.4% בלבד מההכנסות, לעומת 11.7% ברבעון הקודם, דבר שהעיב על תחושת
היציבות הפיננסית.
חוסר ודאות קדימה, והמניה מגיבה בחדות
על אף השיפור ברווחיות ובהכנסות, סנאפ החליטה שלא לפרסם תחזית לרבעון השני של 2025, והסבירה כי "נוכח אי-הוודאות הכלכלית, אין ביכולתנו
לספק צפי אמין להמשך". במקביל, החברה הזהירה כי כבר בתחילת הרבעון הנוכחי היא חווה "רוחות נגד", מה שמעיד על האטה פוטנציאלית בהכנסות. החברה גם הודתה כי ההכנסות מפרסום, שמהוות את עיקר הכנסותיה, אמנם ממשיכות לגדול, אך הן רגישות מאוד לשינויים מאקרו-כלכליים. על רקע
מדיניות המכסים של ממשל טראמפ והחשש מהשפעתה על הצריכה, אנליסטים מזהירים כי מפרסמים עשויים לקצץ בתקציבים או להעביר אותם לשחקניות גדולות ויציבות יותר, כמו מטא.
האנליסט קאנטר, דיפאק מתיוונן, הוריד את מחיר היעד למניית סנאפ מ-8 ל-7 דולר
והותיר המלצה ניטרלית, תוך שהוא מציין: "למרות הצמיחה בהכנסות בתחילת אפריל, יכולת התחזית מוגבלת, והביטחון בתחזית למחצית השנייה של השנה נותר נמוך". בתגובה לאווירה השלילית, המניה נפלה בכ-13% לאחר פרסום הדוחות, ונסחרה ברמה של 7.87 דולר במסחר המוקדם.
החברה הדגישה כי חצתה את רף 900 מיליון המשתמשים החודשיים, וציינה כי היא ממשיכה להשקיע בפלטפורמות ובמוצרים שצפויים לתמוך בצמיחה ארוכת טווח. עם זאת, בשוק ההון מצפים לתוצאות בפועל, ולא רק להצהרות. האתגר המרכזי של סנאפ כעת הוא להוכיח שהיא יכולה
להגדיל את ההכנסות לכל משתמש מבלי לפגוע בצמיחה הכוללת, ובמקביל לשפר את תזרים המזומנים ולשמר את אמון המשקיעים.