סנאפ מגדילה השקעות - בוול סטריט מאבדים סבלנות
האנליסטים מורידים המלצה ואומרים כי "הצורך בהשקעות נוספות בתחרות מול טיקטוק ומטא מעיב על סיכויי הרווחיות"; המניה צנחה 8.4% מתחילת החודש
בנק ההשקעות גוגנהיים הוריד היום המלצה למניית סנאפ Snap Inc. -0.12% מ"קנייה" ל"ניטרלי" והפחית את מחיר היעד מ-13 ל-11 דולר. ההורדה הגיעה על רקע הודעת החברה על כוונתה להגדיל את ההשקעות ב-2025, מה שעלול לדחות את הרווחיות.
מייקל מוריס, האנליסט שפרסם את הדוח, מציין כי על אף שהגדלת ההשקעות אינה בהכרח אסטרטגיה שגויה, קצב צמיחת ההכנסות של החברה נותר איטי יחסית למרות ניסיונות ההנהלה להאיץ אותו בעבר. לדבריו, הצורך בהשקעות נוספות כדי להישאר תחרותיים יוצר לחץ נוסף על הרווחיות.
במכתב לבעלי המניות, הודיעה הנהלת סנאפ כי היא צופה גידול של 11% עד 12% בהוצאות התפעוליות המתואמות ברבעון הראשון של 2025. החברה מצביעה על הזדמנויות להשקעה בהרחבת העסק, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים.
המשקיעים עוקבים אחר יכולתה של סנאפצ'אט להתחרות מול ענקיות כמו פייסבוק ואינסטגרם של מטא, ובמיוחד מול טיקטוק. האחרונה, עם כ-170 מיליון משתמשים בארה"ב, נמצאת תחת בחינה
מחודשת של הממשל. טראמפ חתם ב-20 בינואר על צו נשיאותי שהעניק לביידאנס, חברת האם של טיקטוק, 75 ימים למכור את פעילותה בארה"ב. המהלך ביטל למעשה את האיסור שהוטל על האפליקציה יום קודם לכן. משקיעי סנאפ מקווים שהסרה אפשרית של טיקטוק מהשוק האמריקאי תוביל משתמשים לסנאפצ'אט.
- סנאפ עקפה את התחזיות, אך לא סיפקה תחזית לרבעון השני; המניה נופלת
- סנאפ מטפסת ב-6% לאחר דוחות טובים, AMD צונחת ב-9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אוון שפיגל, מנכ"ל סנאפ, התייחס לנושא בשיחת הועידה האחרונה ואמר כי החברה נמנעת מלהסיק מסקנות נחרצות מהעלייה בפעילות שנרשמה כשטיקטוק הושבתה לזמן קצר. עם זאת, ציין כי "אווירת אי-הוודאות הכללית מיטיבה עם העסק שלנו".
האנליסט מוריס מציין כי למרות נקודות חיוביות כמו בסיס משתמשים גדול ונאמן, הלחץ על הרווחיות משקף את התחרות העזה ואת מסלול הצמיחה המאתגר. לדעתו, המניה מתומחרת כעת באופן הוגן ביחס למחיר היעד של 11 דולר ל-12 החודשים הקרובים.
התחרות בשוק הרשתות החברתיות נעשית אגרסיבית יותר, כאשר כל שחקן מנסה לשמר את המשתמשים שלו ולמשוך חדשים. סנאפ, שהייתה חלוצה בתחום התכנים הזמניים, מתמודדת כעת עם אתגר משמעותי מצד פלטפורמות שאימצו ושיכללו את הקונספט. החברה הדגישה את השיפורים שביצעה בפלטפורמת הפרסום שלה ואת התנופה ביוזמות השיווק, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים. עם זאת, המשקיעים מודאגים מהעלויות הגבוהות הכרוכות בהתרחבות זו ומהשפעתן על הרווחיות העתידית.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
פייפאלאחרי נפילה של 26% - בכירים בפייפאל מוכרים מניות
על רקע ירידות חדות במניה ותחרות גוברת, גל מכירות של בכירי פייפאל חושף את הפער בין נתוני הרבעון החזקים למציאות שממשיכה להערים ספקות על עתיד החברה
שלושה בכירים בפייפאל PayPal Holdings -3.86% מכרו יחד מניות בשווי של יותר ממיליון וחצי דולר. זה לא נראה כמו אירוע נקודתי, אלא כמו דפוס שמופיע בחברות טכנולוגיה בתקופות של לחץ כבד מצד המשקיעים. המכירות מגיעות בדיוק כשהחברה מנסה להתמודד עם ציפיות גבוהות מדי.
כריס נטאלי, סמנכ"ל הכספים האחראי על הדיווח החשבונאי, היה הראשון למכור. ב-30 באוקטובר הוא מכר 1,374 מניות במחיר של 69.13 דולר למניה, כמעט תשעים וחמש אלף דולר בסך הכל. אחרי המכירה לא נותרה בבעלותו אפילו מניה אחת. סוזן קיריר, נשיאת השווקים הגלובליים, המשיכה את הרצף רק שלושה ימים אחריו. היא ביצעה שתי מכירות, עשרת אלפים מניות במחיר ממוצע של 68.85 דולר, ועוד אלפיים וחמש מאות מניות ב-68.96 דולר. בסך הכל, יותר משמונה מאות שישים אלף דולר. למרות המכירה הגדולה, היא עדיין מחזיקה כשלושים ואחת אלף מניות בשווי של כמעט שני מיליון דולר, כך שהיא לא פרשה לחלוטין, אבל בהחלט מצמצמת חשיפה.
אהרן וובסטר, מנהל הסיכונים הגלובלי, חתם את גל המכירות ב-10 בנובמבר. שלוש עסקאות, סך של 9,282 מניות, תמורה של כ-615 אלף דולר. מי שאמון על ניהול הסיכונים החליט להקטין את הסיכון האישי שלו. אצלו נותרו לאחר מכן מעל שלושים וחמש אלף מניות בשווי של יותר משני מיליון דולר.
מ-300 דולר ל-62 דולר
המכירות האלה הגיעו זמן קצר אחרי הדוח הרבעוני של החברה שפורסם ב-28 באוקטובר. הדוח היה אמור להרגיע את השוק, אבל התגובה הייתה הפוכה. המניה ירדה 14% מאז. רמז לחשש רחב יותר לגבי היכולת של פייפאל לעמוד בתחרות העזה בענף התשלומים. השנה הנוכחית הייתה קשה במיוחד למניה, כאשר פייפאל איבדה 26% מערכה מתחילת השנה, בעוד שהסנופי עלה ב-14%. כשנזכרים שהמניה נסחרה מעל 300 דולר בימי השיא של 2021, המחיר הנוכחי נראה כמו עולם אחר לגמרי.
- פייפאל נכנסת ל-ChatGPT ומזנקת 14% במסחר המוקדם
- מי הנפיקה בטעות 300 טריליון דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלכס כריס, שנכנס לתפקיד המנכ"ל ב-2023, מנסה לשנות כיוון. הוא בוחר לוותר על תחומים לא רווחיים ולהתמקד בעסקי הליבה שמביאים ערך ברור למותג. הרעיון פשוט: פחות נפח, יותר איכות. אבל בינתיים השוק לא בטוח שזה מספיק כדי לבדל את פייפאל מהמתחרות. המשקיעים רוצים לראות צמיחה אמיתית במדדים המרכזיים. בעיקר בפעילות הממותגת שהייתה במשך שנים יתרון משמעותי של החברה. הם לא מסתפקים בהצהרות על שינוי אסטרטגי. הם מחפשים מספרים שמשקפים התקדמות. כל עוד הם לא רואים את זה, הסנטימנט כלפי המניה נשאר שלילי.
