גידול של 52.2% בהכנסות צנורות המזרח התיכון ב-2004
חברת צנורות המזרח התיכון, בשליטת גאון אגרו תעשיות, הודיעה היום על גידול של 52.2%, בהכנסות ממכירות לשנת 2004 לעומת השנה הקודמת. ההכנסות הסתכמו ב-249.5 מיליון שקל, לעומת 163.8 מיליון שקל אשתקד. נתוני הרבעון הרביעי של השנה מצביעים על גידול בשיעור של 35.2% במכירות, 75.7 מיליון שקל לעומת 44.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 18 מיליון שקל, לעומת 18.3 מיליון שקל אשתקד (אשר כללו 7 מיליון שקל רווחי הון ממכירת נדל"ן). הרווח הגולמי לשנת 2004 עמד על 53.6 מיליון שקל, גידול של 30% לעומת אשתקד, אז עמד הרווח הגולמי על 41.2 מיליון שקל. עם זאת, חלה שחיקה בשיעור הרווחיות הגולמית – 21.5% השנה לעומת 25.2% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיעור הרווחיות הנמוך יחסית שהיה לחברה בפרויקט הולכת הגז.
החברה רשמה גידול גם ברווח התפעולי, וב-2004 הוא עמד על 37.5 מיליון שקל, גידול של 49% לעומת אשתקד, אז עמד הרווח התפעולי על 25.2 מיליון שקל .
בשנת 2004 חל גידול ניכר בפעילותה של החברה בתחום הצנרת להולכת דלק וגז. ברבעון השני של 2004 השתתפה החברה בפרויקט הולכת הגז, במסגרתו היא סיפקה עטיפת בטון כבד ל- 100 ק"מ צנורות פלדה לגז טבעי בהיקף של כ-11 מיליון דולר. הפרויקט הסתיים ברבעון הרביעי של 2004.
ב-23 בפברואר 2005 נחתם הסכם המימון לפרויקט ההתפלה שמבצעת דרך הים, בה יש לצנורות המזה"ת 21%. ההסכם להקמת מתקן ההתפלה נחתם בין דרך הים ומדינת ישראל באוקטובר 2002, והוא מיועד לתכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקן להתפלת מי ים בתפוקה שנתית של 30 מיליון מ"ק בשיטת BOO. סך הערבויות שהעמידה החברה לדרך הים עומד על כ-16.3 מיליון שקל, וסך הלוואת הבעלים שהעבירה החברה לדרך הים עומד על כ-5.5 מיליון שקל, בהתאם לחלקה היחסי של החברה במניות דרך הים.
מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD
מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.
בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!
המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD
www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם
כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

