גידול של 52.2% בהכנסות צנורות המזרח התיכון ב-2004
חברת צנורות המזרח התיכון, בשליטת גאון אגרו תעשיות, הודיעה היום על גידול של 52.2%, בהכנסות ממכירות לשנת 2004 לעומת השנה הקודמת. ההכנסות הסתכמו ב-249.5 מיליון שקל, לעומת 163.8 מיליון שקל אשתקד. נתוני הרבעון הרביעי של השנה מצביעים על גידול בשיעור של 35.2% במכירות, 75.7 מיליון שקל לעומת 44.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 18 מיליון שקל, לעומת 18.3 מיליון שקל אשתקד (אשר כללו 7 מיליון שקל רווחי הון ממכירת נדל"ן). הרווח הגולמי לשנת 2004 עמד על 53.6 מיליון שקל, גידול של 30% לעומת אשתקד, אז עמד הרווח הגולמי על 41.2 מיליון שקל. עם זאת, חלה שחיקה בשיעור הרווחיות הגולמית – 21.5% השנה לעומת 25.2% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיעור הרווחיות הנמוך יחסית שהיה לחברה בפרויקט הולכת הגז.
החברה רשמה גידול גם ברווח התפעולי, וב-2004 הוא עמד על 37.5 מיליון שקל, גידול של 49% לעומת אשתקד, אז עמד הרווח התפעולי על 25.2 מיליון שקל .
בשנת 2004 חל גידול ניכר בפעילותה של החברה בתחום הצנרת להולכת דלק וגז. ברבעון השני של 2004 השתתפה החברה בפרויקט הולכת הגז, במסגרתו היא סיפקה עטיפת בטון כבד ל- 100 ק"מ צנורות פלדה לגז טבעי בהיקף של כ-11 מיליון דולר. הפרויקט הסתיים ברבעון הרביעי של 2004.
ב-23 בפברואר 2005 נחתם הסכם המימון לפרויקט ההתפלה שמבצעת דרך הים, בה יש לצנורות המזה"ת 21%. ההסכם להקמת מתקן ההתפלה נחתם בין דרך הים ומדינת ישראל באוקטובר 2002, והוא מיועד לתכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקן להתפלת מי ים בתפוקה שנתית של 30 מיליון מ"ק בשיטת BOO. סך הערבויות שהעמידה החברה לדרך הים עומד על כ-16.3 מיליון שקל, וסך הלוואת הבעלים שהעבירה החברה לדרך הים עומד על כ-5.5 מיליון שקל, בהתאם לחלקה היחסי של החברה במניות דרך הים.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
