זעזוע בליכוד ביתנו: אביגדור ליברמן התפטר מתפקיד שר החוץ וסגן רוה"מ

"למרות שחוות הדעת המשפטית קבעה שאינני חייב". יסיר חסינותו, אבל יתמודד כרגיל בבחירות: "מקווה להכרעה משפטית עד ההליכה לקלפי"
יואב כהן | (7)

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, הודיע אחר הצהריים (יום ו') כי החליט להתפטר מתפקידיו אלו בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר בבלארוס. הוא הבהיר כי גם יסיר את חסינותו, בתקווה שהפרשה תסתיים עוד לפני הבחירות לכנסת ב-22 בינואר.

בהודעה שפרסם ליברמן אמר: "היום קיימתי ישיבות עם עורכי דיני ועם חברי מטה הבחירות. חוות הדעת המשפטית קובעת שאינני חייב, לאור נסיבות העניין ופרטי כתב האישום, להתפטר מתפקידי בממשלה".

שר החוץ המתפטר הוסיף: "על אף שאני יודע שלא עברתי כל עבירה, אך מתוך רצון שלאחר שנים כה רבות בהן מתנהלים נגדי הליכים משפטיים, חקירות והאזנות אוכל לשים גם את העניין שנותר, שגם משפטנים בכירים ביותר סבורים שאין בו כל היבט פלילי, מאחוריי, החלטתי להתפטר מתפקידי כשר החוץ וסגן רה"מ וכפי שהודעתי אתמול גם להסיר את חסינותי באופן מיידי. לאחר 16 שנים בהן מתנהלות נגדי חקירות אוכל לסיים את העניין במהרה וללא עיכובים ולנקות את שמי באופן מוחלט".

לסיום אמר: "אני עושה זאת גם משום שאני סבור שאזרחי ישראל זכאים ללכת אל הקלפי לאחר שהעניין כבר הוכרע, קרי שהכרעה משפטית תתקבל עוד לפני הבחירות ואוכל להמשיך ולשרת את מדינת ישראל ואת אזרחי ישראל כחלק מהנהגה חזקה ומאוחדת שתתמודד עם האתגרים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים הניצבים בפני מדינת ישראל".

ההתפטרות מגיעה לאחר שאתמול החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים כנגד ליברמן, שממוקם במקום השני ברשימת הליכוד ביתנו. ההחלטה נוגעת רק לתיק המשני הקשור למינוי השגריר בבלארוס, אך בפרשה המרכזית שנחקרה מאז שנת 2001 וקשורה בחברות הקש, החליט היועמ"ש לסגור את התיק. ההחלטה על הגשת כתב האישום הובילה לקריאות להתפטרותו של ליברמן שנענה לקריאות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    איש כוחני שמתכנן הכל רק לטובתו (ל"ת)
    אין מה לדאוג לליברמן 15/12/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קוץ 14/12/2012 22:33
    הגב לתגובה זו
    יש עוד מושחתים רבים, כמו כץ יו"ר ועד התעשיה האוירית, ישראל כץ שר התחבורה ששילם 160 מיליון ש"ח לעובדי הרכבת , ארדן השר להגנת הסביבה שמקבל כסף ממפעלים ומאפשר להם לזהם את הסביבה. ועוד רבים אחרים.
  • 5.
    בא 14/12/2012 18:19
    הגב לתגובה זו
    בכיס 10 מטבעות ,אים תגלי כמה מטבעות יש לי אתן לך אותן ,אז ציפי אומרת אים היו לך 3 מטבעות כמו בפעם הקודמת הייתי מנחשת .
  • 4.
    בא 14/12/2012 18:10
    הגב לתגובה זו
    בקמפיין אנילאביבי כרגיל .מה עשית בשבילינו שנצביע בשבילך ציפי.
  • 3.
    בא 14/12/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    ליברמן יוכל סוף סוף ....לנוח .
  • 2.
    גם אם הכתב חושב 14/12/2012 17:03
    הגב לתגובה זו
    גם אם יואב חושב שזה נכון אסור לא לכתוב את זה. זאת פרשנות
  • 1.
    שום זעזוע, תרגיל בחירות מבריק (ל"ת)
    אני 14/12/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?