A5 / S5 - הספורט פרימיום סדאן החדשה של AUDI

AUDI עושה סדר בסדרות הדגמים, ומשיקה את ה A5 החדשה - פרימיום סדאן שמחליפה את ה A4 הותיקה. 
יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה AUDI AUDI A5 AUDI S5

צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי AUDI לישראל הודיעה על תחילת שיווק של ה AUDI A5 החדשה. ה A5 החדשה מביאה עימה בשורה גדולה למותג בכך שהיא מתחילה ליישם את החלטת החברה כי סדרות הדגמים בעלות מספר אי זוגי יציינו כלי רכב מונעי בנזין (היברידי קל, וגם פלאג אין) ואילו הסדרות בעלות המספרים הזוגיים יצביעו על דגמים חשמליים.

ה A5 החדשה מחליפה את הסדאן המשפחתית של הקונצרן שהיתה עד היום ה A4 שהחליפה את ה 80 המיתולוגית. עכשיו נושאת ה A5 את הבשורה המשפחתית פרימיומית של AUDI.

עיצוב

העיצוב של ה A5 החדשה הוא AUDI במיטבה, עם גריל גדול בחזית, יחידות תאורה משולבות מטריקס לד עם איתות דינאמי, ומכסה מנוע מפוסל. בתי הגלגלים עם תפיחה מרומזת לטובת איכלוס צמיגים רחבים במידה 235/45 על חישוק בגודל 18''. ה A5 החדשה רחבה ונמוכה יחסית (אם אתם רוצים רכב גבוה, עברו לסדרה Q של AUDI), ומתקבל מראה של רכב שרירי ואגרסיבי.

מאחור יחידות תאורה נאות משולבות לד גם הן ודיפיוזר אחורי נמוך עם שתי יציאות מפלטים.

המימדים נדיבים עם אורך כולל של 4.829 מטר לדגם ה A5, ( ועוד שישה מ"מ לדגם ה S5 הספורטיבי), עם בסיס גלגלים של 2.892 מטר לטובת מרווח פנימי משודרג, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.44 מטר.

מנוע ותיבת הילוכים

על ההנעה בדגם ה A5 Sedan אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר המפיק 204 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים S-Tronic. השילוב הזה מביא את ה A5 Sedan  למהירות מירבית של 248 קמ"ש וזינוק מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.8 שניות.

ה A5 תשווק גם בגירסת S5 ספורטיבית עם מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר עם הספק של 367 כ"ס ומומנט של 56.1 קג"מ מרשימים. גם כאן תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית S-Tronic. בהתאם, הביצועים כאן ספורטיביים לחלוטין עם זינוק מעמידה ל 100 קמ"ש ב 4.5 שניות, ומהירות מירבית של 250 קמ"ש, מוגבל מחשב.

איבזור פנימי מפנק

ב AUDI השקיעו הרבה גם בתא הנוסעים כאשר ה A5 מציגה את העיצוב החדש של תאי הנוסעים של AUDI עם לוח מחוונים דיגיטלי בתצורת Virtual cockpit בגודל 11.9'', ומסך מולטימדיה בגודל 14.5'' לרבות מערכת ניווט מקורית. ל A5 מערכת סאונד מקורית של AUDI עם 10 רמקולים והספק של 180W. עוד באיבזור הגה קטן, קטום בחלקו התחתון, עם תפירת עור, מושבים קדמיים חשמליים, גג פנורמי, ריפודי עור ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות ה AUDI מצויידת בכל מערכות הבטיחות המודרניות כמו בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, שבע כריות אוויר, מצלמות היקפיות ועוד.

מחיר

ה A5 סדאן תשווק במחיר של 349,500 ₪ עד סוף השנה, והחל מ 2025 עם העלאת המע"מ במחיר של 352,500 ₪. דגם ה S5 ישווק במחיר של 634,900 ₪ (והחל מ 2025 במחיר של 640,350 ₪).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איך לוקחים שקל אחד ומכפילים רווח ???? (ל"ת)
    חיים 28/11/2024 05:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 26/11/2024 08:24
    הגב לתגובה זו
    כסף בעת מלחמה של שנה ועסקים מתמוטטים?לא להזכיר דירות ועוד "יוקרה" והוצאות לא מובנות אחרות
זיקר 7X. צילום יואב פולסזיקר 7X. צילום יואב פולס

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת

הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר. 

אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות

פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני

יואב פולס |
נושאים בכתבה זיקר זיקר 7X

הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.

          

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90
מספר מושבים        חמישה
הנעה                חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range  /  חשמלית כפולה בדגם Krypton
הספק ומומנט        422 כ"ס / 44.9 קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton
סוללה וטעינה            75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw
טווח ותקן                 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP.
בטיחות                 ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap
מחיר                       234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה.  יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.

פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.

גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.


צ'רי FV EV - ביום אחד דווחו למשרד הרישוי 1884 יחידות. צילום יצרןצ'רי FV EV - ביום אחד דווחו למשרד הרישוי 1884 יחידות. צילום יצרן

צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט

ביום האחרון של חודש אוגוסט שידרו יבואני הרכב 8044 כלי רכב חדשים למחשבי משרד הרישוי. נתון אחד קפץ לנו לעין והוא שביום אחד שודרו 1884 כלי רכב מדגם אחד ויחיד - צ'רי FX חשמלי, שחלקם נרשם על שם 'פרטי', וחלקם על שם 'חברה'. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה פריסבי FX EV

ענף הרכב ממשיך למסור מכוניות חדשות, כ– 220,000 כאלה נרשמו עד הבוקר על ידי היבואנים. הרישום בנתוני משרד הרישוי אורך מספר ימים, כך שמספר זה יגדל בימים הקרובים ויעבור בקלות את ה 225,000 כלי רכב, ואף למעלה מזה.

תקנות התעבורה בישראל מחייבות את יבואני הרכב לרשום בעלים כלשהם לכל רכב עד שנה מיום ייצור הרכב. זה יכול להיות לקוח פרטי, חברת ליסינג או היבואן עצמו. אם הרכב לא נמכר במהלך השנה מיום ייצורו, הוא עובר תהליך שנקרא 'גיול' (מלשון גיל) ונרשם במשרדי הרישוי.

נתוני חודש אוגוסט עדיין מתגבשים, וכאמור ממשיכים להירשם, אבל יום אחד ספציפי, ה – 31 באוגוסט גרם לנו להרמת גבה, שמיד אחריה נכנסנו לעומק הנתונים.

גם בגלל תופעת ה'גיול', ביום האחרון של אוגוסט נרשמו במאגרי המידע של משרד הרישוי 8044 כלי רכב בסה"כ. התפלגות כלי הרכב שנרשמו רק ביום אחד ויחיד, ה 31.8.25 הם 3067 כלי רכב חשמליים (38.1%), 3580 כלי רכב עם מנוע בנזין ( 44.5%), 958 כלי רכב בתצורת הנעה של פלאג אין הייבריד (11.9%) ויתר ה- 439 עם מנוע דיזל (מתוכם 309 לנדקרוזרים).

אבל הנתון שתפס לנו את העין הוא כמות הרישומים של הצ'רי FX EV עם 1884 יחידות שנרשמו ביום אחד כאמור. נתון זה לא בהכרח מייצג רק מכירה ללקוחות, אלא ככל הנראה גיול בהיקף משמעותי של כלי רכב, ובכמות חריגה בשוק.