אפליקציה גילי
צילום: יבואן

12 ש"ח לחודש עבור שימוש באפליקציה של ג'ילי לרכב

חברת ג'יאו מוביליטי בע"מ, יבואנית דגמי ג'ילי ג'יאומטרי דורשת מהלקוחות 12 ש"ח בחודש עבור שימוש באפליקציה לניהול הרכב, זאת כאשר יבואנים מתחרים לא דורשים תשלום עבור התחברות לאפליקציה. 
יואב פולס | (4)

תפעול כלי רכב חדשים באמצעות אפליקציה הפך נפוץ יותר ויותר ככל שכלי הרכב הופכים למתקדמים. על רגל אחת ניתן למנות את טסלה, BYD, MG אקספנג ואחרים.

למעשה, שימוש באפליקציה הפך כלי חיוני ובסיסי עד שיש צרכנים שפוסלים רכישת דגמים שלא מוצעת להם אפליקציה. השימוש באפליקציה ברכב מסייע רבות החל מהפעלת המזגן כמה דקות לפני כניסה לרכב, חיווי למצב הטעינה של הרכב, פתיחת הרכב מרחוק ועוד. (חבר ציין כי שליחים שמגיעים לביתו גם כאשר הוא בנסיעות עסקים בחו"ל, נענים כי הוא פותח להם את הטסלה, ומנחה אותם להניח את המשלוח בתא המטען הקדמי, ולאחר מכן נועל חזרה את הרכב, וזה כשהוא נמצא בעמק הסיליקון).  בחלק מכלי הרכב האפליקציה מאפשרת לבעלים הראשי של הרכב לתת הרשאות למשתמשים נוספים, דוגמת בני משפחה חלף שימוש במפתח פיזי.

חלק מהיצרנים ומהיבואנים רואים באפליקציה פונקציונליות הכרחית לטובת הצרכן, ובהתאם לא גובים שום תשלום עבור השימוש באפליקציה.

לאחרונה התקבלו במערכת 'ביזפורטל' פניות מלקוחות של ג'יאו מוביליטי יבואנית ג'ילי ג'יאומטרי C בהן הם מציינים כי על מנת להשתמש באפליקציה החדשה של הג'יאומטרי C ברכב הם נדרשים לשלם מעל 10 שקלים לחודש עבור השימוש. לאחר לא מעט ספקנות מצידנו לאמיתות המידע, במענה לפניית 'ביזפורטל' אישר היבואן כי הוא דורש מלקוחותיו 12 ₪ לחודש עבור שימוש באפליקציה.  

עוד נוסיף כי אין הכרח להשתמש באפליקציה, והלקוחות יכולים לבחור להמשיך להשתמש ברכב ללא האפליקציה וללא כל פגיעה בתפקוד הרכב, וכמובן ללא כל תשלום.

 

תגובת ג'יאו מוביליטי, יבואני דגמי ג'ילי לישראל:

אפליקציית My GEELY  פותחה בישראל במיוחד עבור לקוחותינו ואינה משויכת ליצרן. השימוש באפליקציה ללא שירותיCONNECT  הכוללים מגוון שירותים כמו איתור, מידע וניווט לעמדות טעינה, ניהול תורים, מידע על הרכב ועוד, אינו כרוך בתשלום.

לשירותיCONNECT  מותקנת ברכב חומרה ייעודית, הקוראת את הנתונים באופן מאובטח ומעבירה אותם לאפליקציה. כך ניתן לספק ללקוחותינו מידע בזמן אמת על מצב הרכב, מצב הטעינה, מיקום הרכב, התנהגות הנהג ועוד, לצד שירותים נוספים לשיפור חוויית השימוש והנהיגה.

התשלום החודשי עבור שירותיCONNECT  נועד לכיסוי עלויות העברת הדאטה לשרתים מאובטחים, אשר מנוהלים על ידי ספק חיצוני מקומי, כדי להבטיח פרטיות ובטיחות מקסימלית למידע האישי של המשתמשים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בעלים של ג׳ילי 05/11/2024 11:54
    הגב לתגובה זו
    אין אפליקציה נורמאלית(לראות את מצב הסוללה ומיקום הרכב זה לא אפליקציה לרכב חשמלי) למרות שבעת הרכישה הובטחה לי אפליקציה. לא סתם הרכב החשמלי השני שקניתי הוא טסלה.
  • 3.
    בן 04/11/2024 22:37
    הגב לתגובה זו
    להעניש את היבואן.
  • 2.
    חיים 04/11/2024 10:23
    הגב לתגובה זו
    מבקשים כאן כסף על אפליקציה מבקשים כסף על צבע רכב שהוא לא לבן מבקשים כאן כסף על מה שבחוץ לארץ נותנים כברירת מחדל מייבאים לכאן רכבים מסחריים ומתקינים בהם כיסאות ומזגן בכדי לעשות קומבינה על גב האזרחים ומוכרים להם אותם כרכבי לוקסוס
  • 1.
    בעלים של ג'ילי 04/11/2024 08:16
    הגב לתגובה זו
    לא פתיחת הרכב, לא הדלקת מזגן. רק שירותי מיקום רכב ומצב סוללה. לי אישית, לא שווה 12 ש"ח בחודש כי גם בשנה הראשונה לא באמת השתמשתי בזה. בהחלט היה עוזר אם הייתה אפליקציה תפעולית שנותנת ערך מוסף. אין. פרט לכך, רכב מעולה, אמין, נוח. מרוצה מאוד
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.