
אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית, במחיר של 363.1 אש"ח
ה AUDI A5 מחזירה אותנו לעולם בו המונח 'פרימיום' לא צריך הסברים. היא מביאה חבילה מהירה ומאוזנת מאוד, במחיר אטרקטיבי מול המתחרות הישירות.
אהבנו: מנוע, התנהגות כביש, איכות, צריכת דלק
פחות אהבנו: תנוחת ישיבה נמוכה, מושב אמצעי מאחור
ציון מסכם 4.7 במדד פולס
ה AUDI A5 שהחלה את דרכה ב 2007, לפני כמעט 20 שנים היתה בתחילת הדרך עוד מענה אלגנטי של אודי לתחרות הגוברת מבית. היא נמכרה בדגמי קופה יפהפיים, קבריולט ועוד, וחייה את חייה בשלווה לצד האודי A4 שבתורה החליפה את האודי 80 המיתולוגית. הדור השלישי והעדכני של ה A5 שהוצג ב 2024 מצא את עצמו במשימה מורכבת. יצורה של ה A4 הופסק, ויחד עם ה A3 הקומפקטית יותר, נועדה ה A5 להיות המענה של אודי לסגמנט המשפחתיות פרימיום של היצרנית. לא משימה פשוטה.
תעודת חובה קטגוריה סדאן משפחתית פרימיום מימדים (מטר) אורך 4.829 /רוחב 1.86 /גובה 1.444 /בסיס גלגלים 2.892 מספר מושבים חמישה הנעה בנזין, 2.0 ליטר, קדמית הספק ומומנט 204
כ"ס, 34.6 קג"מ צריכת דלק 14.5 ק"מ לליטר, נתוני יצרן בטיחות ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap מחיר 363.1 אש"ח
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ה A5 הוא AUDI טיפוסי מצד אחד, ועדיין מרשים למדי. בחזית ה A5 גריל גדול עם סמל ארבע הטבעות המוכר, יחידות תאורה צרות משלובות לד, ומכסה מנוע ארוך ומרשים. הצללית נמוכה, עם שמשה אחורית שהיא חלק מדלת תא המטען (ונפתחת איתה). מסגרת כרום תוחמת את החלונות, כשהקורות עצמן שחורות. מאחור בולטים צמד מפלטים, ויחידות תאורה משולבות לד וחיבור ביניהן לרוחב כל הרכב עם אותה תצורת תאורה.
- אודי Q6 etron - כשפרימיום וחשמל נפגשים
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מצד אחד העיצוב סולידי מאוד, ומצד שני היא בהחלט מרשימה, והסביבה מעניקה כבוד, החל מאותו שומר בחניון כלשהו שפתח את המחסום כשהמנהל שלו לצידו תוך שהוא אומר "אני מכיר אותו", כשזו פעם ראשונה שלי באותו המקום, שלא לומר שאין לי היכרות עם אותו שומר, ועד נהגים בכביש שמבינים שרצוי לפנות את הכביש כשה A5 שסוגרת את המרחק במהירות מהבהבת עם האורות הגבוהים.
העיצוב הפנימי מרשים ואלגנטי, עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''11.9 ומולטימדיה בגודל ''14.5. חשוב לומר, התפריטים אינטואיטיביים, שימושיים וקלים להתמצאות. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. קונסולה רחבה בין הנהג לנוסע ובה גם משטח טעינה אלחוטי, בורר הילוכים, מתגי הפעלה שונים, לרבות מתג קיצור דרך למסך מערכות הבטיחות האקטיביות. כמה קל ונוח, ולא צריך לחפש בתפריטים. ההגה גדול במידה הנכונה, נאה למדי, ונוח לאחיזה. סה"כ סביבת נהג שימושית, איכותית ועוטפת את הנהג. לחובתה הרבה פלסטיק מבריק 'פיאנו שחור' עליו כל גרגיר אבק נראה היטב, ואתה עסוק בניגוב האבק ללא הפסק. עוד בתחום האיבזור יש לציין גג פנורמי גדול עם מנגנון החשכה מרשים מאוד ההופך את השקיפות של הגג לחלבית ומסנן את כל השמש (ללא וילון).
- מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
מושב הנהג חשמלי כמובן, עם מגוון אפשרויות כיוונון בין 'נמוך' ל 'עוד יותר נמוך'. מי שרגיל לשבת יחסית גבוה, לא כאן. אבל מתרגלים.
מאחור המרחב מצוין לשני מבוגרים. מבוגר שלישי או ילד שישב במושב האמצעי יהיה מאוד לא שמח. המושב גבוה מעט. במרכז הרצפה תעלה גבוה ורחבה שלמעשה הופכת את השימוש במושב האמצעי, לקצר טווח בלבד.
תא המטען שימושי עם נפח הטענה של 445 ליטר, אבל פתיחתו עם החלון האחורי מאפשרת שימוש בכל עומק תא המטען.
מנוע, תיבת הילוכים ונהיגה
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 204 כ"ס ו 34.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שבעה הילוכים. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, והמהירות המירבית 248 קמ"ש.
הנהיגה ב A5 נעימה ומלכותית משהו. אני נזהר מאוד על המרכב הגדול, ובעיקר כשלא ממש רואים איפה הרכב נגמר. ה A5 נוחה למדי והמתלים עושים עבודה מצוינת, ומספקים אחיזת כביש גבוהה. נהיגה מהירה בכביש 6 עוברת ללא כל קושי או מאמץ. לא בדקתי את המהירות המירבית, אפילו לא קרוב למהירות שמתחילה בספרה 2, אבל ה A5 היתה מהירה מאוד ויציבה. בנוסף שלפה ה A5 שני קלפים נוספים, הראשון שבהם היה העליות לרמת הגולן אותן עשתה האודי במהירות גבוה, כשהיא מספקת הרבה בטחון לעקיפות, והמון אחיזה בסיבובים. הנוסע שלצידי שאלה באמצע הדרך "אתה ממש נהנה ללחוץ אותה" והתשובה היתה אני ממש לא לוחץ. המנוע משובח, האחיזה נהדרת, ורק הגיר הרובוטי קצת מפריע להנאה. היא פשוט התנהגה למופת, ובכל רגע נתון היתה מוכנה לחזור לקצב מהיר מאוד. גם בתנועה עירונית התנהגה האודי היטב, תוך שהיא מתמודדת עם פסי האטה, ושלל התחלואים העירוניים הרגילים היטב.סה"כ בסעיף התנהגות כביש ה A5 מצוינת.
צריכת דלק ובטיחות
הקלף השני המפתיע מאוד היה בסעיף צריכת דלק. צריכת הדלק הרשמית של ה A5 עומדת על 14.5 ק"מ לליטר. סיבוב של כ – 400 ק"מ עם מגוון מקטעי נהיגה לרבות אגרסיביים מאוד, ומאידך גם רגילים ומתונים, הניב צריכה של 15.7 ק"מ לליטר, יש לציין שהם בין עירוניים. נהיגה רגועה ומתונה עם האודי הניבה צריכה של 19.2 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות מצוידת ה A5 בכל המערכות האקטיביות המתקדמות, ומקבל ציון מקסימלי, 8, עבור איבזור בטיחות. גם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ה A5 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחיר, תחרות וסיכום
ה A5 משווקת בגירסה יחידה ששמה המלא A5 Sedan 40 TFSI במחיר של 363,100 ₪. הלקוחות של האודי הזו לא מחפשים את הכי הרבה רכב לשקל, אלא דווקא את אותן איכויות אחרות שהיא מבטיחה ומקיימת.
התחרות של ה A5 מגיעה מהמתחרות מבית, המרצדס C300 שמחירה גבוה משמעותית ועומד על 480.0 אש"ח ( ה – C180 עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, עדיין יותר יקרה, וגם מרגישה לי שזה לא מה שמחפש הלקוח הפוטנציאלי לסגמנט), ומהב.מ.וו סדרה 4 (לא סדרה 3) בעלת מאפיינים דומים, ומחיר של 455.0 אש"ח, כך שפתאום המחיר של ה A5 נראה אטרקטיבי.
ציון מסכם:
AUDI A5 Sedan 40TFSi נוחות 4.5 דינמיות 4.7 צריכת דלק 5 אבזור 4.5 בטיחות 5 עיצוב 4.5 תמורה למחיר VFM - סיכום 4.7
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.