
אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית, במחיר של 363.1 אש"ח
ה AUDI A5 מחזירה אותנו לעולם בו המונח 'פרימיום' לא צריך הסברים. היא מביאה חבילה מהירה ומאוזנת מאוד, במחיר אטרקטיבי מול המתחרות הישירות.
אהבנו: מנוע, התנהגות כביש, איכות, צריכת דלק
פחות אהבנו: תנוחת ישיבה נמוכה, מושב אמצעי מאחור
ציון מסכם 4.7 במדד פולס
ה AUDI A5 שהחלה את דרכה ב 2007, לפני כמעט 20 שנים היתה בתחילת הדרך עוד מענה אלגנטי של אודי לתחרות הגוברת מבית. היא נמכרה בדגמי קופה יפהפיים, קבריולט ועוד, וחייה את חייה בשלווה לצד האודי A4 שבתורה החליפה את האודי 80 המיתולוגית. הדור השלישי והעדכני של ה A5 שהוצג ב 2024 מצא את עצמו במשימה מורכבת. יצורה של ה A4 הופסק, ויחד עם ה A3 הקומפקטית יותר, נועדה ה A5 להיות המענה של אודי לסגמנט המשפחתיות פרימיום של היצרנית. לא משימה פשוטה.
תעודת חובה קטגוריה סדאן משפחתית פרימיום מימדים (מטר) אורך 4.829 /רוחב 1.86 /גובה 1.444 /בסיס גלגלים 2.892 מספר מושבים חמישה הנעה בנזין, 2.0 ליטר, קדמית הספק ומומנט 204
כ"ס, 34.6 קג"מ צריכת דלק 14.5 ק"מ לליטר, נתוני יצרן בטיחות ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap מחיר 363.1 אש"ח
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ה A5 הוא AUDI טיפוסי מצד אחד, ועדיין מרשים למדי. בחזית ה A5 גריל גדול עם סמל ארבע הטבעות המוכר, יחידות תאורה צרות משלובות לד, ומכסה מנוע ארוך ומרשים. הצללית נמוכה, עם שמשה אחורית שהיא חלק מדלת תא המטען (ונפתחת איתה). מסגרת כרום תוחמת את החלונות, כשהקורות עצמן שחורות. מאחור בולטים צמד מפלטים, ויחידות תאורה משולבות לד וחיבור ביניהן לרוחב כל הרכב עם אותה תצורת תאורה.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- אאודי מקצצת תחזיות: הרווחיות נשחקת והרכבים החשמליים מתעכבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מצד אחד העיצוב סולידי מאוד, ומצד שני היא בהחלט מרשימה, והסביבה מעניקה כבוד, החל מאותו שומר בחניון כלשהו שפתח את המחסום כשהמנהל שלו לצידו תוך שהוא אומר "אני מכיר אותו", כשזו פעם ראשונה שלי באותו המקום, שלא לומר שאין לי היכרות עם אותו שומר, ועד נהגים בכביש שמבינים שרצוי לפנות את הכביש כשה A5 שסוגרת את המרחק במהירות מהבהבת עם האורות הגבוהים.
העיצוב הפנימי מרשים ואלגנטי, עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''11.9 ומולטימדיה בגודל ''14.5. חשוב לומר, התפריטים אינטואיטיביים, שימושיים וקלים להתמצאות. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. קונסולה רחבה בין הנהג לנוסע ובה גם משטח טעינה אלחוטי, בורר הילוכים, מתגי הפעלה שונים, לרבות מתג קיצור דרך למסך מערכות הבטיחות האקטיביות. כמה קל ונוח, ולא צריך לחפש בתפריטים. ההגה גדול במידה הנכונה, נאה למדי, ונוח לאחיזה. סה"כ סביבת נהג שימושית, איכותית ועוטפת את הנהג. לחובתה הרבה פלסטיק מבריק 'פיאנו שחור' עליו כל גרגיר אבק נראה היטב, ואתה עסוק בניגוב האבק ללא הפסק. עוד בתחום האיבזור יש לציין גג פנורמי גדול עם מנגנון החשכה מרשים מאוד ההופך את השקיפות של הגג לחלבית ומסנן את כל השמש (ללא וילון).
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
מושב הנהג חשמלי כמובן, עם מגוון אפשרויות כיוונון בין 'נמוך' ל 'עוד יותר נמוך'. מי שרגיל לשבת יחסית גבוה, לא כאן. אבל מתרגלים.
מאחור המרחב מצוין לשני מבוגרים. מבוגר שלישי או ילד שישב במושב האמצעי יהיה מאוד לא שמח. המושב גבוה מעט. במרכז הרצפה תעלה גבוה ורחבה שלמעשה הופכת את השימוש במושב האמצעי, לקצר טווח בלבד.
תא המטען שימושי עם נפח הטענה של 445 ליטר, אבל פתיחתו עם החלון האחורי מאפשרת שימוש בכל עומק תא המטען.
מנוע, תיבת הילוכים ונהיגה
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 204 כ"ס ו 34.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שבעה הילוכים. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, והמהירות המירבית 248 קמ"ש.
הנהיגה ב A5 נעימה ומלכותית משהו. אני נזהר מאוד על המרכב הגדול, ובעיקר כשלא ממש רואים איפה הרכב נגמר. ה A5 נוחה למדי והמתלים עושים עבודה מצוינת, ומספקים אחיזת כביש גבוהה. נהיגה מהירה בכביש 6 עוברת ללא כל קושי או מאמץ. לא בדקתי את המהירות המירבית, אפילו לא קרוב למהירות שמתחילה בספרה 2, אבל ה A5 היתה מהירה מאוד ויציבה. בנוסף שלפה ה A5 שני קלפים נוספים, הראשון שבהם היה העליות לרמת הגולן אותן עשתה האודי במהירות גבוה, כשהיא מספקת הרבה בטחון לעקיפות, והמון אחיזה בסיבובים. הנוסע שלצידי שאלה באמצע הדרך "אתה ממש נהנה ללחוץ אותה" והתשובה היתה אני ממש לא לוחץ. המנוע משובח, האחיזה נהדרת, ורק הגיר הרובוטי קצת מפריע להנאה. היא פשוט התנהגה למופת, ובכל רגע נתון היתה מוכנה לחזור לקצב מהיר מאוד. גם בתנועה עירונית התנהגה האודי היטב, תוך שהיא מתמודדת עם פסי האטה, ושלל התחלואים העירוניים הרגילים היטב.סה"כ בסעיף התנהגות כביש ה A5 מצוינת.
צריכת דלק ובטיחות
הקלף השני המפתיע מאוד היה בסעיף צריכת דלק. צריכת הדלק הרשמית של ה A5 עומדת על 14.5 ק"מ לליטר. סיבוב של כ – 400 ק"מ עם מגוון מקטעי נהיגה לרבות אגרסיביים מאוד, ומאידך גם רגילים ומתונים, הניב צריכה של 15.7 ק"מ לליטר, יש לציין שהם בין עירוניים. נהיגה רגועה ומתונה עם האודי הניבה צריכה של 19.2 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות מצוידת ה A5 בכל המערכות האקטיביות המתקדמות, ומקבל ציון מקסימלי, 8, עבור איבזור בטיחות. גם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ה A5 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחיר, תחרות וסיכום
ה A5 משווקת בגירסה יחידה ששמה המלא A5 Sedan 40 TFSI במחיר של 363,100 ₪. הלקוחות של האודי הזו לא מחפשים את הכי הרבה רכב לשקל, אלא דווקא את אותן איכויות אחרות שהיא מבטיחה ומקיימת.
התחרות של ה A5 מגיעה מהמתחרות מבית, המרצדס C300 שמחירה גבוה משמעותית ועומד על 480.0 אש"ח ( ה – C180 עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, עדיין יותר יקרה, וגם מרגישה לי שזה לא מה שמחפש הלקוח הפוטנציאלי לסגמנט), ומהב.מ.וו סדרה 4 (לא סדרה 3) בעלת מאפיינים דומים, ומחיר של 455.0 אש"ח, כך שפתאום המחיר של ה A5 נראה אטרקטיבי.
ציון מסכם:
AUDI A5 Sedan 40TFSi נוחות 4.5 דינמיות 4.7 צריכת דלק 5 אבזור 4.5 בטיחות 5 עיצוב 4.5 תמורה למחיר VFM - סיכום 4.7
- 1.אנונימי 22/08/2025 23:19הגב לתגובה זוברשותי אוודי a6 רכב יוקרה שהלך מנוע ב 24000 קמ . בנוסף ים תקלות בגיר ותקלות בטיחות שהחברה לא יודעת להתמודדמילים מכובסות ללא פתרונות . לפני שאתל רוכשים אוודי תחשבו שוב.
- אנונימי 23/08/2025 10:10הגב לתגובה זוההמלצה לגבי טיפול ברכבי המותג ולא משנה איזה חברה. פולקסווגן סקודהסיאט קופרה.להחליף שמן מנוע ופילטר שמן כבר אחרי 6000 קמ. נכון אתה אמור להחליף כל 15000 קמ או שנה מה שבא קודם.נכון זה לא צריך להיות ככה בפרט רכב יקרה אבל מונע את כל עוגמת הנפש ועדיין אתה נוסע ברכב מעולה. יש כאלה שמביאים למוסך שמן מנוע ברמה מעולה. קצת מוזר קצת יותר יקר באחזקה אך שווה את זה.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
