אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית. צילום יואב פולס.אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית. צילום יואב פולס.

אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית, במחיר של 363.1 אש"ח

ה AUDI A5 מחזירה אותנו לעולם בו המונח 'פרימיום' לא צריך הסברים. היא מביאה חבילה מהירה ומאוזנת מאוד, במחיר אטרקטיבי מול המתחרות הישירות.

אהבנו: מנוע, התנהגות כביש, איכות, צריכת דלק

פחות אהבנו: תנוחת ישיבה נמוכה, מושב אמצעי מאחור

ציון מסכם 4.7 במדד פולס

יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה AUDI AUDI A5

ה AUDI A5 שהחלה את דרכה ב 2007, לפני כמעט 20 שנים היתה בתחילת הדרך עוד מענה אלגנטי של אודי לתחרות הגוברת מבית. היא נמכרה בדגמי קופה יפהפיים, קבריולט ועוד, וחייה את חייה בשלווה לצד האודי A4 שבתורה החליפה את האודי 80 המיתולוגית. הדור השלישי והעדכני של ה A5 שהוצג ב 2024 מצא את עצמו במשימה מורכבת. יצורה של ה A4 הופסק, ויחד עם ה A3 הקומפקטית יותר, נועדה ה A5 להיות המענה של אודי לסגמנט המשפחתיות פרימיום של היצרנית. לא משימה פשוטה.

תעודת חובה        
קטגוריה                סדאן משפחתית פרימיום
מימדים (מטר)        אורך 4.829 /רוחב 1.86 /גובה 1.444 /בסיס גלגלים 2.892
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    בנזין, 2.0 ליטר, קדמית
הספק ומומנט            204 כ"ס, 34.6 קג"מ
צריכת דלק             14.5 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                 363.1 אש"ח

עיצוב חיצוני ופנימי        

העיצוב החיצוני של ה A5 הוא AUDI טיפוסי מצד אחד, ועדיין מרשים למדי. בחזית ה A5 גריל גדול עם סמל ארבע הטבעות המוכר, יחידות תאורה צרות משלובות לד, ומכסה מנוע ארוך ומרשים. הצללית נמוכה, עם שמשה אחורית שהיא חלק מדלת תא המטען (ונפתחת איתה). מסגרת כרום תוחמת את החלונות, כשהקורות עצמן שחורות. מאחור בולטים צמד מפלטים, ויחידות תאורה משולבות לד וחיבור ביניהן לרוחב כל הרכב עם אותה תצורת תאורה.

מצד אחד העיצוב סולידי מאוד, ומצד שני היא בהחלט מרשימה, והסביבה מעניקה כבוד, החל מאותו שומר בחניון כלשהו שפתח את המחסום כשהמנהל שלו לצידו תוך שהוא אומר "אני מכיר אותו", כשזו פעם ראשונה שלי באותו המקום, שלא לומר שאין לי היכרות עם אותו שומר, ועד נהגים בכביש שמבינים שרצוי לפנות את הכביש כשה A5 שסוגרת את המרחק במהירות מהבהבת עם האורות הגבוהים.

העיצוב הפנימי מרשים ואלגנטי, עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''11.9 ומולטימדיה בגודל ''14.5. חשוב לומר, התפריטים אינטואיטיביים, שימושיים וקלים להתמצאות. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. קונסולה רחבה בין הנהג לנוסע ובה גם משטח טעינה אלחוטי, בורר הילוכים, מתגי הפעלה שונים, לרבות מתג קיצור דרך למסך מערכות הבטיחות האקטיביות. כמה קל ונוח, ולא צריך לחפש בתפריטים. ההגה גדול במידה הנכונה, נאה למדי, ונוח לאחיזה. סה"כ סביבת נהג שימושית, איכותית ועוטפת את הנהג. לחובתה הרבה פלסטיק מבריק 'פיאנו שחור' עליו כל גרגיר אבק נראה היטב, ואתה עסוק בניגוב האבק ללא הפסק. עוד בתחום האיבזור יש לציין גג פנורמי גדול עם מנגנון החשכה מרשים מאוד ההופך את השקיפות של הגג לחלבית ומסנן את כל השמש (ללא וילון).

אודי A5 סביבת נהג. צילום יואב פולס

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מושב הנהג חשמלי כמובן, עם מגוון אפשרויות כיוונון בין 'נמוך' ל 'עוד יותר נמוך'. מי שרגיל לשבת יחסית גבוה, לא כאן. אבל מתרגלים.

מאחור המרחב מצוין לשני מבוגרים. מבוגר שלישי או ילד שישב במושב האמצעי יהיה מאוד לא שמח. המושב גבוה מעט. במרכז הרצפה תעלה גבוה ורחבה שלמעשה הופכת את השימוש במושב האמצעי, לקצר טווח בלבד.

תא המטען שימושי עם נפח הטענה של 445 ליטר, אבל פתיחתו עם החלון האחורי מאפשרת שימוש בכל עומק תא המטען.

מנוע, תיבת הילוכים ונהיגה

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 204 כ"ס ו 34.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שבעה הילוכים. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, והמהירות המירבית 248 קמ"ש.

הנהיגה ב A5 נעימה ומלכותית משהו. אני נזהר מאוד על המרכב הגדול, ובעיקר כשלא ממש רואים איפה הרכב נגמר. ה A5 נוחה למדי והמתלים עושים עבודה מצוינת, ומספקים אחיזת כביש גבוהה. נהיגה מהירה בכביש 6 עוברת ללא כל קושי או מאמץ. לא בדקתי את המהירות המירבית, אפילו לא קרוב למהירות שמתחילה בספרה 2, אבל ה A5 היתה מהירה מאוד ויציבה. בנוסף שלפה ה A5 שני קלפים נוספים, הראשון שבהם היה העליות לרמת הגולן אותן עשתה האודי במהירות גבוה, כשהיא מספקת הרבה בטחון לעקיפות, והמון אחיזה בסיבובים. הנוסע שלצידי שאלה באמצע הדרך "אתה ממש נהנה ללחוץ אותה" והתשובה היתה אני ממש לא לוחץ. המנוע משובח, האחיזה נהדרת, ורק הגיר הרובוטי קצת מפריע להנאה. היא פשוט התנהגה למופת, ובכל רגע נתון היתה מוכנה לחזור לקצב מהיר מאוד. גם בתנועה עירונית התנהגה האודי היטב, תוך שהיא מתמודדת עם פסי האטה, ושלל התחלואים העירוניים הרגילים היטב.סה"כ בסעיף התנהגות כביש ה A5 מצוינת.

אודי A5. צילום יואב פולס

צריכת דלק ובטיחות

הקלף השני המפתיע מאוד היה בסעיף צריכת דלק. צריכת הדלק הרשמית של ה A5 עומדת על 14.5 ק"מ לליטר. סיבוב של כ – 400 ק"מ עם מגוון מקטעי נהיגה לרבות אגרסיביים מאוד, ומאידך גם רגילים ומתונים, הניב צריכה של 15.7 ק"מ לליטר, יש לציין שהם בין עירוניים. נהיגה רגועה ומתונה עם האודי הניבה צריכה של 19.2 ק"מ לליטר.

בתחום הבטיחות מצוידת ה A5 בכל המערכות האקטיביות המתקדמות, ומקבל ציון מקסימלי, 8, עבור איבזור בטיחות. גם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ה A5 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

מחיר, תחרות וסיכום

ה A5 משווקת בגירסה יחידה ששמה המלא A5 Sedan 40 TFSI במחיר של 363,100 ₪. הלקוחות של האודי הזו לא מחפשים את הכי הרבה רכב לשקל, אלא דווקא את אותן איכויות אחרות שהיא מבטיחה ומקיימת.

התחרות של ה A5 מגיעה מהמתחרות מבית, המרצדס C300 שמחירה גבוה משמעותית ועומד על 480.0 אש"ח ( ה – C180  עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, עדיין יותר יקרה, וגם מרגישה לי שזה לא מה שמחפש הלקוח הפוטנציאלי לסגמנט), ומהב.מ.וו סדרה 4 (לא סדרה 3) בעלת מאפיינים דומים, ומחיר של 455.0 אש"ח, כך שפתאום המחיר של ה A5 נראה אטרקטיבי.

ציון מסכם:


AUDI A5 Sedan 40TFSi        
נוחות                                    4.5
דינמיות                                4.7
צריכת דלק                        5
אבזור                                    4.5
בטיחות                                5
עיצוב                                4.5
תמורה למחיר VFM                        -
סיכום                            4.7



 

 

 


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 22/08/2025 23:19
    הגב לתגובה זו
    ברשותי אוודי a6 רכב יוקרה שהלך מנוע ב 24000 קמ . בנוסף ים תקלות בגיר ותקלות בטיחות שהחברה לא יודעת להתמודדמילים מכובסות ללא פתרונות . לפני שאתל רוכשים אוודי תחשבו שוב.
  • אנונימי 23/08/2025 10:10
    הגב לתגובה זו
    ההמלצה לגבי טיפול ברכבי המותג ולא משנה איזה חברה. פולקסווגן סקודהסיאט קופרה.להחליף שמן מנוע ופילטר שמן כבר אחרי 6000 קמ. נכון אתה אמור להחליף כל 15000 קמ או שנה מה שבא קודם.נכון זה לא צריך להיות ככה בפרט רכב יקרה אבל מונע את כל עוגמת הנפש ועדיין אתה נוסע ברכב מעולה. יש כאלה שמביאים למוסך שמן מנוע ברמה מעולה. קצת מוזר קצת יותר יקר באחזקה אך שווה את זה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהטסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלה

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל

אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים, שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר

עוזי גרסטמן |

כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.

מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.

גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.

הירידה בביצועים מורגשת

במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.

ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.