
טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
הקאמרי של טויוטה חוזרת עם הדגם החדש, יותר מעוצבת, מנוע מעט יותר חזק ואפשרות לחסכון משמעותי בדלק.
אהבנו: ביצועים, צריכת דלק, בטיחות
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
טויוטה השיקו לאחרונה את הקאמרי החדשה, שלא לומר מתיחת פנים משמעותית לדגם היוצא. הטויוטה קאמרי היא המשפחתית הגדולה של טויוטה, זו המכונה בישראל 'רכב מנהלים', והיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם, כשרק בארה"ב (ללא קנדה) ב 20 השנים האחרונות נמכרו כ 7.4 מיליון טויוטה קאמרי.
עתה אנחנו עם הדור התשיעי של הקאמרי, סיבה טובה לקחת את הטויוטה המכובדת למבחן של כמה מאות ק"מ עם דגם הכניסה של ההיברידית הגדולה.
העיצוב החיצוני של הקאמרי נאה, אם כי לא ממש מסובב ראשים. החזית חדשנית ומעניינת כשהאלמנט הבולט ביותר הוא יחידות התאורה הקדמיות הצרות ומשולבות פסי לד, ויוצרות חזית חייכנית משהו. גריל גדול ושחור בתחתית הפגוש הקדמי, ומעט פסי עיצוב על מכסה המנוע העצום. מבט מהצד מציג צללית סדאן קלאסית שניכרים בה גם מימדי הרכב הגדולים (אורך כולל של 4.92 מטר, ובסיס גלגלים של 2.825 מטר). לא תמצאו כאן אלמנטים כמו חיפויי בתי גלגלים מפלסטיק שחור או עודפי כרום נוצצים. מאחור פתח תא מטען מורם מעט (מה שגרם לי לחשוב שמדובר במתיחת פנים לדגם היוצא יותר מאשר דגם חדש. גם כאן יחידות תאורה משולבות לד במבנה דומה לזה של הקדמיות. בסה"כ המראה של הקאמרי סולידי ומכובד, הכי טויוטה בעולם.
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- שוק הרכב - טויוטה מנצחת את יונדאי ומי הרכב הנמכר ביותר בישראל?
גם פנים הרכב שומר על סולידיות ושימושיות, עם לוח מחוונים בגודל 7'' (ברמת גימור LE) או 12.3'' (ברמת גימור XLE), מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי או עם כבל לאנדרואיד אוטו. מתחת למסך מתגים פיזיים למיזוג (מצויין) ופתחי מיזוג מרכזיים. ההגה גדול מדי לטעמי, עם שליטה על התצוגות, על המדיה ועל בקרת השיוט האדפטיבית. מושב הנהג עם כיוונונים חשמליים מקובלים, בהתחלה היה לי מעט לא נוח, אולם ככל שנצברו הק"מ (ונצברו מעל 700 ק"מ של מבחן) הוא התגלה כשותף נאמן לנהיגה.