טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
הקאמרי של טויוטה חוזרת עם הדגם החדש, יותר מעוצבת, מנוע מעט יותר חזק ואפשרות לחסכון משמעותי בדלק.
אהבנו: ביצועים, צריכת דלק, בטיחות
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
טויוטה השיקו לאחרונה את הקאמרי החדשה, שלא לומר מתיחת פנים משמעותית לדגם היוצא. הטויוטה קאמרי היא המשפחתית הגדולה של טויוטה, זו המכונה בישראל 'רכב מנהלים', והיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם, כשרק בארה"ב (ללא קנדה) ב 20 השנים האחרונות נמכרו כ 7.4 מיליון טויוטה קאמרי.
עתה אנחנו עם הדור התשיעי של הקאמרי, סיבה טובה לקחת את הטויוטה המכובדת למבחן של כמה מאות ק"מ עם דגם הכניסה של ההיברידית הגדולה.
העיצוב החיצוני של הקאמרי נאה, אם כי לא ממש מסובב ראשים. החזית חדשנית ומעניינת כשהאלמנט הבולט ביותר הוא יחידות התאורה הקדמיות הצרות ומשולבות פסי לד, ויוצרות חזית חייכנית משהו. גריל גדול ושחור בתחתית הפגוש הקדמי, ומעט פסי עיצוב על מכסה המנוע העצום. מבט מהצד מציג צללית סדאן קלאסית שניכרים בה גם מימדי הרכב הגדולים (אורך כולל של 4.92 מטר, ובסיס גלגלים של 2.825 מטר). לא תמצאו כאן אלמנטים כמו חיפויי בתי גלגלים מפלסטיק שחור או עודפי כרום נוצצים. מאחור פתח תא מטען מורם מעט (מה שגרם לי לחשוב שמדובר במתיחת פנים לדגם היוצא יותר מאשר דגם חדש. גם כאן יחידות תאורה משולבות לד במבנה דומה לזה של הקדמיות. בסה"כ המראה של הקאמרי סולידי ומכובד, הכי טויוטה בעולם.
גם פנים הרכב שומר על סולידיות ושימושיות, עם לוח מחוונים בגודל 7'' (ברמת גימור LE) או 12.3'' (ברמת גימור XLE), מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי או עם כבל לאנדרואיד אוטו. מתחת למסך מתגים פיזיים למיזוג (מצויין) ופתחי מיזוג מרכזיים. ההגה גדול מדי לטעמי, עם שליטה על התצוגות, על המדיה ועל בקרת השיוט האדפטיבית. מושב הנהג עם כיוונונים חשמליים מקובלים, בהתחלה היה לי מעט לא נוח, אולם ככל שנצברו הק"מ (ונצברו מעל 700 ק"מ של מבחן) הוא התגלה כשותף נאמן לנהיגה.
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- שוק הרכב - טויוטה מנצחת את יונדאי ומי הרכב הנמכר ביותר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סביבת נהג. צילום: יואב פולס
המרווח במושב האחורי מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב (2.825 מטר) והרוחב של הרכב 1.84 מטר. לרווחת היושבים מאחור יש שני פתחי מיזוג (אבל לא בקרת אקלים) וכן שני שקעי טעינה שימושיים.
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
הקאמרי החדשה מצויידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 186 כ"ס, ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס, תוספת של 12 כ"ס לדגם היוצא. אין נתון מומנט משולב, אבל התחושה היא שנתון המומנט גבוהה. ההנעה קדמית. התאוצה המוצהרת מ 0 ל 100 קמ"ש עומדת על 7.2 שניות, והמהירות המירבית 180 קמ"ש. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה.
הנסיעה בקאמרי נינוחה ונעימה והיא בדיוק מה שהיית מצפה מהטויוטה הגדולה הזו. הרכב מתנהג קצת כמו ספינה גדולה, עם עבודת מתלים טובה שמייצרת נוחות נסיעה ראויה.
אבל אז לוחצים על דוושת הגז באגרסיביות והקאמרי משנה את עורה. למרות הפרש של 12 כ"ס בלבד מהקאמרי היוצאת, זו הנוכחית מאיזה בחוזקה, ומהר מאוד אתה מוצא את על עצמך על 150 קמ"ש וממשיך להאיץ כאילו אין מחר. פעם אחר פעם אתה מקבל מהרכב את התאוצות שאתה לא ממש מצפה מרכב בגודל הזה ובניראות הזו, ופעם אחר פעם זה משמח כמו בפעם הראשונה. רשמית המהירות המירבית של הקאמרי עומדת על 180 קמ"ש. בפועל, הדיווחים בתקשורת הזרה היא כי הרכב סוגר יותר מהמוצהר. תיבת ההילוכים משתפת פעולה יותר טוב ממה שזכור לי מתיבות רציפות בעבר, והיא בהחלט עושה עבודה טובה.
לחובת הקאמרי ניתן לציין בידוד רעשים לא מוצלח, כאשר נהיגה במהירות גבוהה מכניסה לא מעט רעשי כביש ורוח. ואש אתה מעט לאיזור ה 100 קמ"ש והרכב פתאום די שקט. לא 'שקט רכב חשמלי', אבל ממש הרבה פחות רועש.
העליות מכיוון כביש 40 למצפה רמון, הן מהמישר צפונה, והן לעבר מצפה רמון עוברות בקלילות, תוך שהקאמרי עוקפת כי רכב איטיים ללא כל קושי. באמת הרבה הנאה, גם אם היא לא רכב שמוכוון להנאה מנהיגה כמו איזו יאריס GR.
טויוטה קאמרי. צילום: יואב פולס
עוד נקודה חשובה לזכות הקאמרי היא חיווי בלוח המחוונים כאשר אורות הבלימה דולקים. כלומר בכל פעם שהנהג לוחץ על המעצורים או מאט את הרכב באמצעות בלימת מנוע, ואורות הברקס נדלקים מאחור, הנהג מקבל על כך חיווי בלוח המחוונים בצורת שני פסים אדומים. כל-כך פשוט, כל-כך נכון, והלוואי שיצרנים אחרים יעתיקו את הפיצ'ר הזה.
את הקלף החזק שלה שולפת הקאמרי בתחנת הדלק. לקמארי הנעה היברידית, המומחיות של טויוטה ששוכללה לכדי אומנות עם השנים. למעלה מ 150 ק"מ, עם קרוז קונטרול על 100 קמ"ש, הביאה את הקאמרי לצריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר. נהיגה 'רגילה' עם הקאמרי עם פקקי תנועה, וללא סיון לחסוך בדלק הניבה פעם אחר פעם צריכת דלק של מעל 21 ק"מ לליטר, כאשר הצריכה המוצהרת עומדת על 20.8 / 20.4 ק"מ לליטר ב LE / XLE בהתאמה, ובתקן WLTP לנסיעה משולבת.
בתחום הבטיחות מצויידת הקאמרי במערכות האקטיביות המתקדמות של Toyota Safety Sense 3.0 הכוללות בלימה אוטונומית במגוון תרחישים רחב, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי ועוד. לקאמרי גם שמונה כריות אוויר, ותזכורת למניעת שכחת ילדים ברכב. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7. הקאמרי טרם נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אבל כרכב המוכוון לשוק האמריקאי, היא נבחנה במבחן של ה IIHS האמריקאי וקיבלה ציונים גבוהים מאוד.
הקאמרי משווקת כאמור בשתי רמות גימור, ה LE במחיר של 215.0 אש"ח וה XLE במחיר של 230.0 אש"ח.
הקאמרי מביאה איתה מרווח פנים מצוין, מערכת היברידית סופר יעילה וצריכת דלק נהדרת. היא תהיה חסכונית מאוד, וכנראה גם תשמור על ערך בצורה טובה. אני לא בטוח שזה מספיק שבעולם שעובר לחשמל עם רכבי ספורט סדאן חשמליים משובחים באותה סביבת מחיר.
התחרות לקאמרי מגיעה הן מהיונדאי סונטה ההיברידית החדשה שתהיה מעט איטית מהקאמרי עם סביבת נהג משובחת במחיר של החל מ 220.0 אש"ח, הסקודה סופרב החדשה ששיווקה החל לאחרונה במחיר של החל מ 202.5 אש"ח, ומהצד השני של החשמל, תחרות מאוד אגרסיבית ממספר כלי רכב מצוינים החל מטסלה מודל 3, אקספנג P7, ואפילו איוניק 6 האוונגארדית משהו. אם אין לכם אפשרות לטעינה ביתית, אזי החשמליות לא רלוונטיות, ואז תשים הקאמרי את הקלפים החזקים על השולחן, ואיך שלא תהפכו את זה, היא כנראה תמכור עוד משהו כמו 400,000 יחידות בשנה רק בארה"ב.
ציון מסכם:
| טויוטה קאמרי LE | |
| נוחות | 4 |
| דינמיות | 4 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 5 |
| איבזור | 4 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 3.5 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 4.1 |
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
