אייל פודהורצר מנכל אקונרגי
צילום: ליאורה רויטמן
דוחות

אקונרג'י: רווח של 1.4 מיליון אירו ברבעון; צופה האצה בהכנסות במחצית השנייה

אקונרג'י צופה לסיים את השנה עם הכנסות של 102 מיליון אירו - את המחצית הראשונה סיימה עם הכנסות של 42.4 מיליון אירו; המניה קופצת ב-10%
רוי שיינמן |

אקונרג'י אקונרג'י 1.51% , הפועלת בתחום הייצור והאגירה של אנרגיה מתחדשת מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ- 3.9 מיליון אירו לעומת כ-0.1 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.  החברה ציינה כי ברבעון נרשמו הכנסות ממכירת חשמל לאור ההפעלה המסחרית של הפרויקטים החדשים שחוברו ברבעון, מתן שירותי ניהול לפרויקטים משותפים בהקמה.  

אייל פודהורצר, מייסד שותף ומנכ

אייל פודהורצר, מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י; קרדיט: ליאורה רויטמן

חלק החברה ברווחי חברות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני, הסתכמו לסך של כ-3.2 מיליון אירו ברבעון. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-0.1 מיליון אירו לעומת הפסד תפעולי של כ-3.4 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-1.4 מיליון אירו לעומת הפסד של 2.8 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. 

החברה סיימה את הרבעון השני עם פרויקטים בהספק של 252 מגה וואט מחוברים בהפעלה מסחרית, אשר עתידים להניב כ-28 מיליון אירו בשנה מייצגת. לחברה צבר פרויקטים של כ-19 ג'יגה וואט בפיתוח, מתוכו 8.2 ג'יגה וואט PV ורוח ו-10.6 ג'יגה וואט פרויקטי אגירה. 

 בנוסף, במהלך הרבעון חובר לרשת החשמל פרויקט Parau שברומניה, פרויקט בהספק של 92 מגה ואט אשר צפוי להניב בשנה מייצגת כ- 10.5 מיליון אירו הכנסות. פרויקט Parau הצטרף לפרויקט Ratesti שברומניה בהספק של 155 מגה וואט, אשר הרבעון פעל והניב באופן מלא. פרויקט Ratesti צפוי להניב בשנה מייצגת כ-17.4 מיליון אירו הכנסות. 

לחברה פרויקטי PV בהספק של 155 מגה וואט ואגירה בהספק של 102 מגה וואט שעה אשר סיימו הקמה ובשלב מוכנות לחיבור אשר צפויים להתחבר עד סוף השנה. בנוסף, במהלך הרבעון  השני הודיעה אקונרג'י כי נחתם הסכם בין אקונרג'י אנגליה (חברת בת, בבעלות 80%) לחברת בת של קונגלומרט מוביל בבלקן, למכירת פרויקט Niculesti של החברה ברומניה בהספק של כ-214 מגה וואט בשלב "מוכן להקמה". תמורת הפרויקט תקבל אקונרג'י אנגליה כ-32.9 מיליון אירו (כ- 145,000 אירו למגה וואט ובתוספת תשלום עבור הקרקע). עם השלמת העסקה, החברה צפויה לרשום רווח ממימוש ייזום בהיקף מוערך של כ-29 מיליון אירו. 

 

תחזיות החברה 

החברה מעדכנת כי מעתה תפעל לדיווח תחזית תוצאותיה העסקיות באופן שנתי, וזאת למעט עדכון בדבר שינויים מהותיים, ככל שיחולו בתחזיות החברה, אשר יוסיפו להיכלל בדוחותיה הרבעוניים.  

קיראו עוד ב"שוק ההון"

*במיליוני אירו

את 2024 צופה החברה לסיים עם הכנסות של 102 מיליון אירו לצד EBITDA של 99 מיליון אירו, רווח תפעולי של 87 מיליון אירו ותזרים מזומנים חופשי של 72 מיליון אירו. את 2025 צופה החברה לסיים עם הכנסות של 83 מיליון אירו, את 2026 עם 214 מיליון אירו, את 2027 עם 360 מיליון אירו.

"אנו מרוצים מאד מההתפתחויות הרבות בחברה", מסר אייל פודהורצר, מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י. "בחודשים האחרונים עשינו קפיצת מדרגה חשובה בחיי החברה עם חיבורם של שני פרויקטים גדולים ומשמעותיים ברומניה ונכון להיום בבעלותנו 252 מגה וואט מחוברים שמייצרים הכנסות ממכירת חשמל וניהול. לפני ימים אחדים חתמנו על הסכם מימון לפרויקט אגירת האנרגיה  Swangate שבאנגליה בהספק של 102 מגה וואט שעה. זהו פרויקט האגירה הראשון שלנו והוא צפוי להתחבר בחודשים הקרובים. בנוסף אנו במו"מ מתקדם למימון מספר פרויקטים בהספק של כ- 300 מגה וואט הנמצאים בשלב מוכנות להקמה במספר מדינות. בנוסף אנו במו"מ למימוש פרויקט נוסף ברומניה בהספק של 75 מגה וואט אשר יהווה תוספת לחיזוק מימון תוכניות הצמיחה שלנו. אקונרג'י בתנופת עשייה בכל תחומי הפעילות ופירות עמלנו ילוו אותנו בשנים הבאות".

מניית אקונרג'י נסחרת לפי שווי של 680 מיליון שקל אחרי ירידה של 7% מתחילת השנה ועלייה של 6% ב-12 החודשים האחרונים.

מניית אקונרג'י מתחילת השנה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.