אקונרג'י: רווח של 1.4 מיליון אירו ברבעון; צופה האצה בהכנסות במחצית השנייה
אקונרג'י אקונרג'י -0.9% , הפועלת בתחום הייצור והאגירה של אנרגיה מתחדשת מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ- 3.9 מיליון אירו לעומת כ-0.1 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי ברבעון נרשמו הכנסות ממכירת חשמל לאור ההפעלה המסחרית של הפרויקטים החדשים שחוברו ברבעון, מתן שירותי ניהול לפרויקטים משותפים בהקמה.
אייל פודהורצר, מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י; קרדיט: ליאורה רויטמן
חלק החברה ברווחי חברות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני, הסתכמו לסך של כ-3.2 מיליון אירו ברבעון. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-0.1 מיליון אירו לעומת הפסד תפעולי של כ-3.4 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-1.4 מיליון אירו לעומת הפסד של 2.8 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.
החברה סיימה את הרבעון השני עם פרויקטים בהספק של 252 מגה וואט מחוברים בהפעלה מסחרית, אשר עתידים להניב כ-28 מיליון אירו בשנה מייצגת. לחברה צבר פרויקטים של כ-19 ג'יגה וואט בפיתוח, מתוכו 8.2 ג'יגה וואט PV ורוח ו-10.6 ג'יגה וואט פרויקטי אגירה.
- אקונרג'י תקים מתקני אגירה בגרמניה בהספק של 100 מגה-וואט
- אקונרג'י מאשררת תחזית ל-2025 להכנסות של 83 מיליון אירו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, במהלך הרבעון חובר לרשת החשמל פרויקט Parau שברומניה, פרויקט בהספק של 92 מגה ואט אשר צפוי להניב בשנה מייצגת כ- 10.5 מיליון אירו הכנסות. פרויקט Parau הצטרף לפרויקט Ratesti שברומניה בהספק של 155 מגה וואט, אשר הרבעון פעל והניב באופן מלא. פרויקט Ratesti צפוי להניב בשנה מייצגת כ-17.4 מיליון אירו הכנסות.
לחברה פרויקטי PV בהספק של 155 מגה וואט ואגירה בהספק של 102 מגה וואט שעה אשר סיימו הקמה ובשלב מוכנות לחיבור אשר צפויים להתחבר עד סוף השנה. בנוסף, במהלך הרבעון השני הודיעה אקונרג'י כי נחתם הסכם בין אקונרג'י אנגליה (חברת בת, בבעלות 80%) לחברת בת של קונגלומרט מוביל בבלקן, למכירת פרויקט Niculesti של החברה ברומניה בהספק של כ-214 מגה וואט בשלב "מוכן להקמה". תמורת הפרויקט תקבל אקונרג'י אנגליה כ-32.9 מיליון אירו (כ- 145,000 אירו למגה וואט ובתוספת תשלום עבור הקרקע). עם השלמת העסקה, החברה צפויה לרשום רווח ממימוש ייזום בהיקף מוערך של כ-29 מיליון אירו.
תחזיות החברה
החברה מעדכנת כי מעתה תפעל לדיווח תחזית תוצאותיה העסקיות באופן שנתי, וזאת למעט עדכון בדבר שינויים מהותיים, ככל שיחולו בתחזיות החברה, אשר יוסיפו להיכלל בדוחותיה הרבעוניים.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
*במיליוני אירו
את 2024 צופה החברה לסיים עם הכנסות של 102 מיליון אירו לצד EBITDA של 99 מיליון אירו, רווח תפעולי של 87 מיליון אירו ותזרים מזומנים חופשי של 72 מיליון אירו. את 2025 צופה החברה לסיים עם הכנסות של 83 מיליון אירו, את 2026 עם 214 מיליון אירו, את 2027 עם 360 מיליון אירו.
"אנו מרוצים מאד מההתפתחויות הרבות בחברה", מסר אייל פודהורצר, מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י. "בחודשים האחרונים עשינו קפיצת מדרגה חשובה בחיי החברה עם חיבורם של שני פרויקטים גדולים ומשמעותיים ברומניה ונכון להיום בבעלותנו 252 מגה וואט מחוברים שמייצרים הכנסות ממכירת חשמל וניהול. לפני ימים אחדים חתמנו על הסכם מימון לפרויקט אגירת האנרגיה Swangate שבאנגליה בהספק של 102 מגה וואט שעה. זהו פרויקט האגירה הראשון שלנו והוא צפוי להתחבר בחודשים הקרובים. בנוסף אנו במו"מ מתקדם למימון מספר פרויקטים בהספק של כ- 300 מגה וואט הנמצאים בשלב מוכנות להקמה במספר מדינות. בנוסף אנו במו"מ למימוש פרויקט נוסף ברומניה בהספק של 75 מגה וואט אשר יהווה תוספת לחיזוק מימון תוכניות הצמיחה שלנו. אקונרג'י בתנופת עשייה בכל תחומי הפעילות ופירות עמלנו ילוו אותנו בשנים הבאות".
מניית אקונרג'י נסחרת לפי שווי של 680 מיליון שקל אחרי ירידה של 7% מתחילת השנה ועלייה של 6% ב-12 החודשים האחרונים.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.

