מישורים רוכשת בניין ומגרש בנשר ב-55 מיליון שקל

בניין המשרדים מושכר כמעט במלואו ומייצר NOI של 3.3 מיליון שקל, לצידו נרכש מגרש עם זכויות בנייה שמאפשרות הקמת מגדל נוסף

גיא טל | (1)
נושאים בכתבה מישורים

חברת מישורים -0.26%  עוסקת בנדל"ן מניב וייזום בישראל ארצות הברית וקנדה, וכן במלונות ואתרי נופש בקנדה וארצות הברית. החברה רוכשת בניין משרדים בן שתי קומות באזור התעשייה של נשר הכוללת קומת קרקע מסחרית וקומת מרתף לחנייה וכן מגרש צמוד אשר בו זכויות בניה לא מנוצלות המאפשרות הקמת מבנה משרדים נוסף, תמורת 55 מיליון שקל בתוספת מע"מ.   שיעור התפוסה במבנה הקיים עומד על 98% והוא מושכר למספר שוכרים ביניהם בנק גדול וחברת היי טק. דמי השכירות הצפויים בשנה הראשונה עומדים על 3.7 מיליון שקל וNOI של 3.3 מיליון שקל. בכוונת החברה לפעול להגדלת זכויות הבנייה במשרד הפנוי ולהשכרת יתר השטחים. בכוונת החברה לממן את הרכישה מהונה העצמי.   דניאל לבנטל, מנכ"ל מישורים: "אנו שמחים על עסקה נוספת באזור חיפה, שוק אותו אנו מכירים היטב ובו הצלחנו לייצר השבחה משמעותית לתיק הנכסים שלנו. עסקה זו טומנת בחובה פוטנציאל רב ליצירת ערך לאור האפשרות להקמת מבנה משרדים נוסף, באזור התעשיה המתפתח של נשר ואנו נפעל מיד עם השלמת העסקה להגדלת זכויות הבניה הקיימות. נכס זה יתרום מידית להמשך ההגדלה העקבית של ה-FFO והוא מצטרף לשורה של מהלכים אותם הובלנו לאחרונה בקבוצה למימוש נכסים ורכישת חדשים לצד צעדים של מימון מחדש והוזלת עלויות החוב." לפני כחודש הודיעה מישורים על רכישה של מרכז מסחרי ביוסטון תמורות 37 מיליון דולר שצפוי להניב 11% תשואה בשנה הראשונה. מניית החברה זינקה מתחילת השנה ב-67%

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמי 28/12/2021 11:16
    הגב לתגובה זו
    השווי לפי שיעור היוון של 9% הוא 36 מיליון. מנפחי הבועות מחשבים לפי שיעורי היוון נמוכים יותר, כאן חושב השווי לפי שיעור היוון של 6% שזה שיעור היוון הזוי לחלוטין למוקם כמו נשר.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳