הזמנה נוספת לאורביט: תספק מערכת תקשורת לווינים ב-2.5 מיליון דולר
חברת אורביט 0% מדווחת על קבלת הזמנה נוספת מחברת תקשורת הלווינים האמריקאי INMARSAT, בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר. המערכות, תסופקנה במהלך שנת 2021, כחלק מהסכם מסגרת ארוך טווח עליו חתמו במרץ 2019. בעקבות הדיווח מניית החברה קופצת בכ-7%, ומשלימה זינוק של כ-44% מתחילת השנה לשווי שוק של כ-225 מיליון שקל.
המערכת הינה מערכת תקשורת לווינית מוטסת רב תכליתית (MPT – Terminal Purpose-Multi) בתדרי Ka, המותאמת לצרכים צבאיים, ממשלתיים ומסחריים. המערכת הקומפקטית כוללת אנטנה בקוטר 30 ס"מ ותסופק כמערכת אינטגרלית מלאה שתכלול ממשקים תוכנתיים, מכניים וחשמליים. המערכת המודולרית הרב שימושית עברה התאמה ואופטמיזציה לצרכיה של החברה האמריקנית ולשימוש עבור שירותי תקשורת לווינית רחבת הפס שלה.
הזמנה זו למערכות תקשורת לווינית מוטסות רב תכליתיות קומפקטיות בקוטר 30 ס"מ, נוספת להזמנות קודמות. בחודשיים האחרונים אורביט קבלה הזמנות מלקוחות בסכום של יותר מ-15 מיליון דולר: מערכות עקיבה ופתרונות לניהול קשר ושמע במערכות מוטסות בשווי 2.5 מיליון דולר, הזמנה מיצרנית המטוסים האמריקנית לוקהיד מרטין למערכת Orion Combat של אורביט' מערכת ניהול הקשר והשמע למטוסי F-16 בהיקף של כ-6 מיליון דולר, למימוש בשלוש השנים הקרובות.
בראיון לביזפורטל בחודש שעבר חזה מנכ"ל אורביט דניאל אשחר כי אותה חתימה עם לוקהיד מרטין תביא לגידול הזמנות מחברות אמריקניות אחרות. תחזית שהתממשה מהר מהצפוי. הבוקר אמר דניאל אשחר: "אנו גאים מאוד על הזמנה נוספת מלקוח אמריקאי שהינו מוביל שוק בעולם שירותי תקשורת לווינים – שבחר שוב באורביט כספק מוביל למערכות תקשורת לווינים מוטסות ובכך מביע אמון ביכולת הטכנולוגית של אורביט אל מול מתחריה. הזמנה זו מחזקת את מובילותה הטכנולוגית של אורביט במערכות תקשורת לווינים בכלל ומערכות מוטסות בפרט, אורביט מביאה 20 במרץ 2019 לשוק זה מוצר מוביל שהינו אחד ממנועי הצמיחה של אורביט".
- לקראת המיזוג עם Kratos - אורביט רושמת צמיחה דו ספרתית
- אורביט: "בעזרת חברה אמריקאית גדולה נוכל לפתוח דלתות חדשות בשוק הביטחוני"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.אחלה רעיון להשתמש במסתיק לתקשורת לוינית (ל"ת)koko 06/12/2020 12:33הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"
מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות
חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"
אבוג'ן אבוג'ן 0.83% הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass
AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.
אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".
הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?
"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל.
- אבוג'ן נסחרת מתחת למזומן - הזדמנות או מלכודת?
- אבוג׳ן מזנקת 150% - השלימה פיתוח בשת״פ עם גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".
