ארה"ב אוסרת על כניסת טיסות מסין
בחודשיים האחרונים בוול סטריט הצליחו להתחמק מאינספור "חדשות שליליות". קורונה? מיתון כלכלי? מהומות חברתיות? כרגע יש רק דבר שמניע את השווקים והוא הנזילות הגבוהה מצד הבנקים המרכזיים והממשלות. בימים האחרונים אנחנו מדגישים כי הממשל האמריקני החל להציף את השווקים בנזילות (לכתבה המלאה). לפיכך, קל לשווקים להתעלם בקלות מכל אירוע/הודעה שלילית.
ובכל זאת, נראה כי ההתעלמות של השווקים שוברת כעת שיא חדש: לאחר שחברות התעופה האמריקאיות: דלתא ויוניטד איירלינס, סורבו להיכנס לשטחיה של סין, מודיע היום ממשל טראפ כי לא יאפשר לחברות תעופה סיניות לחדש את טיסותיהן לארצות הברית. בכל עולם נורמלי, הודעה כזו הייתה מרסקת את המניות התעופה והייתה מרעידה את השווקים. היום לעומת זאת, השווקים ירוקים במיוחד, ומניות דלתא ויונייטד מזנקות כעת עד 12.4% - ככה זה שהנזילות בשווקים בשיא.
ההוראה החדשה צפויה להיכנס לתוקף כבר ב-16 ליוני, אלא אם כן נשיא ארצות הברית יחליט להקדים את הבשורה. במהלך חודש פברואר הקפיאו חברות התעופה האמריקאיות את טיסותיהן לסין, בעוד שהחברות הסיניות המשיכו לטוס לארצות הברית. כעת מבקשות חברות התעופה דלתא ויונטייד איירלנס לחדש את טיסות הנוסעים לשטחה של סין החל מה-1 ביוני, אך החברות נתקלו בסירוב שמטרתו הרשמית היא למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.
על פי הודעת הממשל האמריקאי, השלטון הסיני מפר את ההסכם בין המדינות, וכי הוא ימשיך ויפעל לשם הסדרת הסכמי הטיסה ביניהם ״המטרה שלנו היא לא הנצחת המצב הקיים, אלא יצירת סביבה משופרת בה שני הצדדים יוכלו לממש באופן מלא את זכותיהם״ נכתב בהוראת משרד התחבורה האמריקאי, והוסיף כי במידה והשלטון הסיני יתאים את מדיניותו, הם יבחנו מחדש את הוראת צו זה.
- דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי
- דלתא מורידה תחזיות - הרווח יקטן ב-18%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד מסרה בתגובה ״ אנו מצפים לחדש את שירות הנוסעים בין ארצות הברית לסין, רק כאשר הסביבה הרגולטורית מאפשרת לנו לעשות זאת״. דלתא הודיעה כי היא תומכת בממשלת ארצות הברית, הפועלת בכדי לאכוף את זכויותיהם.
- 3.סרג'יו קונסטנצה 04/06/2020 02:44הגב לתגובה זולא מגיע לציבור הרחב
- 2.שי 03/06/2020 23:04הגב לתגובה זוהמניות עולות , לפחות חלקן, מאותה סיבה שהן ירדו רק הפוך, הופעת הקורונה ועכשיו העלמות(יחסית) של הוירוס. ידיעה כזאת אמנם היתה משפיעה על השוק ומטה אותו למטה אבל מדובר בשוק שגם ככה נמצא למטה ככה, כך יוצא שזה מתפוגג בין הכוחות הטבעיים שדוחפים את השוק חזרה למעלה. אגב לא מתעלם בכלל מההשפעה של הזרמת הכספים למשק והירידה בדולר אבל זה לא ההסבר היחידי
- איזה נמצא למטה? הנאסדק בשיא כל הזמנים! (ל"ת)יואב 04/06/2020 08:03הגב לתגובה זו
- 1.משקיע 03/06/2020 22:03הגב לתגובה זואומר ועושה , לא פרייאר של סין. הוא פטריריוט שדואג קודם כל למדינה שלו , כך צריך.
- lazar01 04/06/2020 08:48הגב לתגובה זוהופך להיות לא רלוונטי בעולם
- אוהב את הנשיא הזה. אם הייתי אמריקאי הייתי מצביע לו. (ל"ת)k 04/06/2020 11:02
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
