ארה"ב אוסרת על כניסת טיסות מסין
בחודשיים האחרונים בוול סטריט הצליחו להתחמק מאינספור "חדשות שליליות". קורונה? מיתון כלכלי? מהומות חברתיות? כרגע יש רק דבר שמניע את השווקים והוא הנזילות הגבוהה מצד הבנקים המרכזיים והממשלות. בימים האחרונים אנחנו מדגישים כי הממשל האמריקני החל להציף את השווקים בנזילות (לכתבה המלאה). לפיכך, קל לשווקים להתעלם בקלות מכל אירוע/הודעה שלילית.
ובכל זאת, נראה כי ההתעלמות של השווקים שוברת כעת שיא חדש: לאחר שחברות התעופה האמריקאיות: דלתא ויוניטד איירלינס, סורבו להיכנס לשטחיה של סין, מודיע היום ממשל טראפ כי לא יאפשר לחברות תעופה סיניות לחדש את טיסותיהן לארצות הברית. בכל עולם נורמלי, הודעה כזו הייתה מרסקת את המניות התעופה והייתה מרעידה את השווקים. היום לעומת זאת, השווקים ירוקים במיוחד, ומניות דלתא ויונייטד מזנקות כעת עד 12.4% - ככה זה שהנזילות בשווקים בשיא.
ההוראה החדשה צפויה להיכנס לתוקף כבר ב-16 ליוני, אלא אם כן נשיא ארצות הברית יחליט להקדים את הבשורה. במהלך חודש פברואר הקפיאו חברות התעופה האמריקאיות את טיסותיהן לסין, בעוד שהחברות הסיניות המשיכו לטוס לארצות הברית. כעת מבקשות חברות התעופה דלתא ויונטייד איירלנס לחדש את טיסות הנוסעים לשטחה של סין החל מה-1 ביוני, אך החברות נתקלו בסירוב שמטרתו הרשמית היא למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.
על פי הודעת הממשל האמריקאי, השלטון הסיני מפר את ההסכם בין המדינות, וכי הוא ימשיך ויפעל לשם הסדרת הסכמי הטיסה ביניהם ״המטרה שלנו היא לא הנצחת המצב הקיים, אלא יצירת סביבה משופרת בה שני הצדדים יוכלו לממש באופן מלא את זכותיהם״ נכתב בהוראת משרד התחבורה האמריקאי, והוסיף כי במידה והשלטון הסיני יתאים את מדיניותו, הם יבחנו מחדש את הוראת צו זה.
- דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי
- דלתא מורידה תחזיות - הרווח יקטן ב-18%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד מסרה בתגובה ״ אנו מצפים לחדש את שירות הנוסעים בין ארצות הברית לסין, רק כאשר הסביבה הרגולטורית מאפשרת לנו לעשות זאת״. דלתא הודיעה כי היא תומכת בממשלת ארצות הברית, הפועלת בכדי לאכוף את זכויותיהם.
- 3.סרג'יו קונסטנצה 04/06/2020 02:44הגב לתגובה זולא מגיע לציבור הרחב
- 2.שי 03/06/2020 23:04הגב לתגובה זוהמניות עולות , לפחות חלקן, מאותה סיבה שהן ירדו רק הפוך, הופעת הקורונה ועכשיו העלמות(יחסית) של הוירוס. ידיעה כזאת אמנם היתה משפיעה על השוק ומטה אותו למטה אבל מדובר בשוק שגם ככה נמצא למטה ככה, כך יוצא שזה מתפוגג בין הכוחות הטבעיים שדוחפים את השוק חזרה למעלה. אגב לא מתעלם בכלל מההשפעה של הזרמת הכספים למשק והירידה בדולר אבל זה לא ההסבר היחידי
- איזה נמצא למטה? הנאסדק בשיא כל הזמנים! (ל"ת)יואב 04/06/2020 08:03הגב לתגובה זו
- 1.משקיע 03/06/2020 22:03הגב לתגובה זואומר ועושה , לא פרייאר של סין. הוא פטריריוט שדואג קודם כל למדינה שלו , כך צריך.
- lazar01 04/06/2020 08:48הגב לתגובה זוהופך להיות לא רלוונטי בעולם
- אוהב את הנשיא הזה. אם הייתי אמריקאי הייתי מצביע לו. (ל"ת)k 04/06/2020 11:02
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףלמרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק
בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32% נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.
שווי הנכסים
החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.
לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.
הנכס שלא במאזן
אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףלמרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק
בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32% נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.
שווי הנכסים
החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.
לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.
הנכס שלא במאזן
אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.
