מכה לבנקים: רשות ני"ע אישרה הקלות לחברי בורסה שאינם בנקים
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, אישרה היום (ד') מתן הקלות לחברי בורסה שאינם בנקים (חש"בים) לפתיחת חשבון מרחוק למסחר בניירות ערך. בהתאם להקלות שאושרו היום, פתיחת החשבון תתבצע באמצעות קשר טלפוני וממשק טכנולוגי, ללא הכרח בנוכחות פיזית בבתי ההשקעות. ברשות ני"ע מציינים כי מתן ההקלות לחש"בים כבתי השקעות יאפשר לציבור המשקיעים רחב יותר, מגוון רחב יותר של אפשרויות השקעה, במטרה לקדם את התחרות בענף הברוקראז'.
נציין כי בחודש נובמבר 2018, פורסמו המלצות הביניים של הצוות המשותף ברשות ניירות ערך וברשות התחרות (רשות ההגבלים העסקיים) להגברת התחרות בענף הברוקראז'. בין הממצאים שפורסמו בדו"ח, נמצא כי 97% מהלקוחות הפרטיים הסוחרים בניירות ערך מעדיפים לעשות זאת באמצעות הבנקים, על אף שעמלות הבנקים במרבית המקרים גבוהות יותר מאלו שמציעים חש"בים, המספקים שירותי מסחר (ברוקרים).
אחד הגורמים העיקריים המהווה חסם לתחרות בין הבנקים לחש"בים במתן שירותי ברוקראז' הוא היעדר פריסת סניפים למתן שירות ללקוחות פרטיים. לכן, לצורך קידום התחרות ניתנו הקלות אשר יאפשרו לציבור המשקיעים לפתוח חשבון מרחוק ולבצע פעולות בניירות ערך, פיקדונות ומשמורת בחשבון אצל חש"ב.
בנוסף, ההוראה הקיימת הגבילה את היקף הנכסים בחשבון לסכום של מיליון שקל ואסרה על ביצוע פעולות מחוץ לבורסה לניירות ערך בתל אביב ועל ביצוע עסקאות מתואמות בניירות ערך, לחשבונות שנפתחו מרחוק, ללא זיהוי פנים אל פנים. בהתאם, החליטה יו"ר הרשות על הסרה מוחלטת של המגבלות שחלו על סוגי הפעילויות ועל היקף ההשקעות המאושרות לביצוע בחשבון ניירות הערך, המנוהל על ידי חש"בים, אשר נפתחו מרחוק.
- יו"ר הרשות לני"ע, ענת גואטה, מסיימת את תפקידה ובינתיים אין מחליף
- מחליף לענת גואטה: המשנה ליועמ"ש בדרך לתפקיד יו"ר רשות ני"ע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "אנו פועלים לייצר מגוון אפשרויות השקעה ופלטפורמות למסחר עבור ציבור המשקיעים, באמצעות הסרת חסמים שאינם רלוונטיים לעולם של ימינו, בנוסף להשקת מוצרי השקעה חדשים. כיום, משקיעים בעולם יכולים לסחור בניירות ערך באמצעות הטלפון החכם מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון. מתן ההקלות ביחד עם האפשרות לבצע השוואת עמלות מעניק לציבור המשקיעים כוח במטרה לקבל את השירות הטוב ביותר עבורם".
- 3.רמי 14/02/2019 13:02הגב לתגובה זומה הרשות ממחזרת הקלות שנתנו לפני יותר משנה ? או שיש עדכון בהקלות ללקוחות? לדוגמא להעביר מחשבון השקעות אחד לחשבון השקעות שני מזומן? זה לא אפשרי, אני צריך להעביר לחשבון הבנק שלי את הכסף ומחשבון הבנק שלי להעביר לבית השקעות השני שבחרתי. אני מדבר על מטח/מטבעות, בית ההשקעות לא מוכן לקבל שום כסף שאני מעביר אליו אלא אם זה מחשבון הבנק שלי שהוגדר בחשבון בפתיחה הדיגיטלית, מה זה שווה הקלה הזאת ?
- 2.א 14/02/2019 00:26הגב לתגובה זובהצלחה לכולם. כל הכבוד משמח מאוד.
- 1.אבי 13/02/2019 17:33הגב לתגובה זוסוף סוף קצת תחרות

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
