סגירה בת"א: מדד הבנקים איבד 1%, קנון טסה 27%

מדד ת"א 90 עלה 0.7%, ת"א 35 ללא שינוי מהותי; קנון טסה 27%, פורסייט זינקה 15% 'בלבד' אחרי טיסה של 30% מוקדם יותר
מערכת Bizportal | (22)
נושאים בכתבה בורסת ת"א

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב נסגר במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 90 עלה 0.7% ומדד הבנקים נפל 1%. בוול סטריט נרשמה פתיחה מהוססת של עד 0.3%, וזאת אחרי סגירה מעורבת אתמול. מדד דאו ג'ונס עולה כעת 0.3%, והנאסד"ק מטפס 0.1%. בת"א המעו"ף נסגר ללא שינוי. מניית קנון -2.4% טסה 27% לאחר מכירת השליטה במיזם הרכב קורוס. (לכתבה המלאה) בזק איבדה 1.4%, עזריאלי ירדה 1.7%, אלוני חץ איבדה 2.6% ומנגד אורמת עלתה 1.7%.מניית פורסייט זינקה 15% במחזור חריג. (לכתבה המלאה) מדד ת"א 35 מדד ת"א 90 מחזור המסחר הסתכם ב-1.35 מיליארד שקל.  

ביום המסחר האחרון בת"א המדדים המובילים נסגרו בטריטוריה האדומה, כאשר מדד המעו"ף איבד 0.44% בהובלת מניות הבנקים לאומי ופועלים שירדו 0.4%. מניית טבע עלתה 1.5%. ברקע למסחר, ועדת הכספים של הכנסת קיימה דיון ראשון בוגע לאופן השימוש והפעילות במטבעות הדיגיטליים. (לכתבה המלאה) הבוקר באסיה, ראלי תחילת השנה נמשך, כאשר הניקיי עלה 0.6% ושנחאי עלתה 0.1%. ​ מניות במרכז קנון -2.4%  דיווחה על כך שבאוננג הסינית תרכוש 51% ממניות חברת הרכב קורוס שבבעלותה. פורסייט -0.5% טסה 10% לאחר שמניית החברה עלתה 20% אמש בוול סטריט על רקע דיווח החברה על שיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה אנבידיה. גזית גלוב הודיעה על חזרתו של בעל השליטה בחברה חיים כצמן לתפקיד ניהולי שוטף. חזרתו של כצמן לגזית גלוב מאותתת בשוק על חוסר שביעות רצון מתפקוד החברה עד כה. בזק -0.9%  דיווחה על עסקת מכירת הנכס במתחם סקיה, אשר צפויה להניב לחברה רוון הון של מאות מיליוני שקלים. (לכתבה המלאה) מזור רובוטיקה מרכזת עניין לאחר שזינקה אתמול 4.5% לאחר שדיווחה על קבלת הזמנות של 27 יחידות המערכות הרובוטיות במהלך הרבעון הרביעי. (לכתבה המלאה) דלק קבוצה 0.52%  מרכזת עניין לאחר שעלתה אתמול 0.5% לאחר שהודיעה על כניסה ל-9 רישיונות במפרץ מקסיקו. (לכתבה המלאה) אל על 0.6%  מרכזת עניין לאחר שהודיעה על מינויו של גונן אושיסקין למנכ"ל החברה החדש במקומו של דוד מימון. (לכתבה המלאה) מיי סייז צוללת 30% וממשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול 64%, וזאת בהמשך לטיסה של 74% ביום ראשון, מבלי שהחברה מסרה כל הודעה. מחזור המסחר הממוצע במניה בחודש האחרון עמד על 584 אלף שקל בלבד.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    טבע ובזק ופורסייט התרסקו לכם בפנים (ל"ת)
    ויקי 10/01/2018 07:10
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    לא לגעת בבזק ולא בטבע רק בנקים תיראו היום (ל"ת)
    אלי 10/01/2018 07:00
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    נתנו לנו בבית השקעות לקחת בשורט את פורסייט (ל"ת)
    שמעון 10/01/2018 06:58
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אל תיגעו בטבע בזק ולא פרוטרום צאו מהן (ל"ת)
    חיים ליכט 10/01/2018 06:58
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    זמן מניות הגז רציו ד.קידוחים וד.קבוצה ישרמקו (ל"ת)
    חיים ליכט 10/01/2018 06:57
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    הזדמנות קנייה באלוני חץ דלק קבוצה וקידוחים (ל"ת)
    צדוק 10/01/2018 06:56
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    שוקי שוורץ 10/01/2018 06:56
    הגב לתגובה זו
    נתראה בשערים נמוכים יותר
  • 13.
    דניאל 09/01/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
    לא משנה מה תפתח ואיזו עסקה תסגור...חוזרת עם פער של 24 אחוז ועדיין כאן בקושי זזה חחח
  • 12.
    הכרישים בדרך מעל 135 יבואו לטרוף (ל"ת)
    אליום 09/01/2018 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עכשיו יתחילו לעבוד זו דעתי סבלנות משתלמת (ל"ת)
    פנטזיאושרי דריקטורית 09/01/2018 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    הכתובת על הקיר בענק. 09/01/2018 17:00
    הגב לתגובה זו
    עד סוף 2018 אי שם על ציר הזמן יבקר המעוף ב313 נקודות..נראה בעליל שכדאי להצטרף(לא המלצה)לשיטת Selling Short שמניבה כבר 30 שנה קרוב ל 100 אחוז בשנה(ממוצע 88%)למבינים ולחוקרים וללומדים היטב את החומר(אבקש לא לגעת בשיטה אם לא היתמחית וקל להיתמחות)...הצלחה מובטחת בממוצע של 99% כולל מינופים גדולים.בהצלחה למבינים.
  • 9.
    מייק 09/01/2018 16:40
    הגב לתגובה זו
    אם הם יודעים משהוא - אז זה עבירה על סחר במידע פנים 1ץ אם הן מורידים את השוק בדלל האופציות - אז הם גנבים
  • 8.
    הבנקים יורדים .אולי מורידים אותם כדי להוריד את השוק? (ל"ת)
    עכשיו יש תירוץ 09/01/2018 12:46
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ברקאי 09/01/2018 12:37
    הגב לתגובה זו
    אינדקס דולר עולה בעולם כמו אתמול אבל שער הדולר בארץ לא זז -האם הנגידה בקומבינה עם בנקים שעושים שורט על הדולר ?
  • 6.
    ספרטקוס 09/01/2018 10:40
    הגב לתגובה זו
    לדעתי האישית וללא שום ידיעה אחת המניות הטובות להשקעה לזמן ארוך, לקנות ופשוט לא לגעת
  • 5.
    משיהו יודע מה עם פורסייט??? זה נכון שהיא עומדת להירכש ? (ל"ת)
    אבי 09/01/2018 09:59
    הגב לתגובה זו
  • אבנר 09/01/2018 21:00
    הגב לתגובה זו
    כן שמעתי שעומדת להרכש ב1.90חחחח
  • 4.
    נוריד את השוק (ל"ת)
    שחקני מעו"ף 09/01/2018 09:33
    הגב לתגובה זו
  • עד איזה שער? (ל"ת)
    בא 09/01/2018 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תפתח ב 1520 (ל"ת)
    יציבות? 09/01/2018 09:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דניאל 09/01/2018 08:57
    הגב לתגובה זו
    פער חיובי של 24 אחוז.ויש שמועות על מגעים למכירה חזקה.לא ממליץ בהצלחה למחזיקים.
  • 1.
    אביבי 09/01/2018 08:27
    הגב לתגובה זו
    מוזר מה שקרה במסחר אתמול כאילו שלא מתיחסים להודעה של אתמול כלל. האם יש עדין סיכוי שתתכנס למדד המעוף
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.