מצטרפת לבורסה בת"א: מטומי של אילן שילוח תהפוך לדואלית
קבוצת מטומי מדיה (LSE: MTMY) שבשליטת הפרסומאי אילן שילוח ועוסקת בפרסום מבוסס ביצועים, קיבלה את אישור הבורסה לרישום כפול של מניותיה בתל אביב, בנוסף לרישום בבורסה הראשית של לונדון.
מטומי נסחרת בלונדון (AIM) לפי שווי של כמעט 100 מיליון פאונד (560 מיליון שקל). המניה צפויה לעמוד בתנאי הסף של המדדים, ובמועד העדכון הרבעוני הקרוב המניה תצורף למדדים: ת"א-מאגר, ת"א יתר-מאגר ות"א יתר-50, טק עלית, בלו טק וטכנולוגיה.
המניה התרסקה 50% בשנה האחרונה. מטומי הופקה ביולי 2014 לפי שווי של של כ-350 מיליון דולר (229 פני) אך מהר מאוד שווי החברה התכווץ בצורה משמעותית ברקע להנמכת תחזיות שביצעה ל-2015. בין לבין, נכנסה ענקית הפרסום העולמית פובליסיס בשיעור של 25%. ביום שישי סגרה מניית החברה במחיר של 109 פני, כלומר נמוך ב-52% מחיר ההנפקה. ובכל זאת, בניגוד ללא מעט חברות אחרות שנרשמו לאחרונה כדואליות (מנקיינד, סודהסרטים וכו') ונמצאות במומנטום עסקי שלילי, מטומי נמצאת במקום אחר.
החברה עוסקת בפרסום מבוסס ביצועים במספר ערוצי מדיה דיגיטליים: מובייל, ווידאו רשתות חברתיות, דיספליי, email, search marketing, ומוניטיזציה של דומיינים. מטומי מציעה למפרסמים ושותפי מדיה את האפשרות להניב תוצאות בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי הלקוח, כלומר התשלום מתקבל רק אם מטומי עמדה בתוצאות אשר נקבעו מבעוד מועד. למטומי מעל ל- 5,000 לקוחות בתחומי פעילות שונים ב-100 מדינות והיא מעסיקה כ-400 עובדים ברחבי העולם.
- אוטומקס מקימה עם זכיין שלה חברה בת; תפתח אולם תצוגה ברעננה
- מטומי תתמזג עם יבואן הרכב המקביל גלובל אוטומקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנתיים האחרונות רכשה מטומי ארבע חברות שלהן יכולות פרוגרמטיות (קנייה או מכירה של שטחי פרסום באמצעות מערכות ממוחשבות המנוהלות באופן אוטומטי ובזמן אמת). הרכישה האחרונה עליה הודיעה החברה בנובמבר 2015 הינה Optimatic, חברת פרסום בתחום הווידאו. באפריל האחרון מטומי רכשה את השליטה (70%) בחברת Avenlo, המתמחה בשיווק באמצעות דוא"ל ומודעות מותאמות ללקוח מבוססי דאטה, באוקטובר 2014 רכשה מטומי את חברת Mobfox, המהווה את פלטפורמת ניהול מדיית המובייל של מטומי, שהכנסותיה ברבעון הרביעי של שנת 2015 זינקו בקרוב ל-200% לכ-7.12 מיליון דולר, לעומת הכנסותיה אשתקד. ביוני של אותה שנה נרכשו 50% נוספים מחברת Team Internet העוסקת במונטיזציה של דומיינים ומטומי עלתה לאחזקה של 70% בחברה.
לאחרונה פרסמה החברה תוצאות ראשוניות לשנת 2015 ובמסגרתן אשרה את העמידה ביעד ה- Ebitda המתואם בטווח של 25.7 - 25.3 מיליון דולר. כמו כן, החברה הודיעה כי היא מצפה בשנת 2015 להכנסות בטווח של 259 - 256 מיליון דולר. בשנת 2015 ההכנסות מתחום המובייל היוו כ-30% מסך הכנסות החברה ועלו לכ-78.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-39.1 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות פעילות הווידאו צמחו ב-51% לסך של כ-60 מיליון דולר, לעומת כ-39.7 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות הקבוצה המבוססת על פעילות פרסום פרוגרמטי היוו קרוב ל-60% בשנת 2015 וצמחו ב-33% בכל ערוצי המדיה לעומת שנת 2014. ההכנסות מדומיין מוניטיזיישן צמחו ב-23% לסך של כ-54.2 מיליון דולר לעומת 44.1 מיליון דולר בשנת 2014.
עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "אנו שמחים וגאים להודיע על הרישום הכפול בבורסה בת"א. מטומי מודה לבורסה לני"ע בת"א על צירופה לרשימת החברות שנרשמו לאחרונה ברישום כפול. רישום זה מאפשר לחברה להרחיב את בסיס המשקיעים, לשפר את הנזילות ואת מחזורי המסחר של מניות החברה. הצמיחה העסקית המתמשכת של החברה, בשילוב הרישום הכפול יגבירו את העניין ווהשאת הערך לבעלי מניות ותיקים וחדשים. אנו מאמינים כי קבוצת מטומי ממוצבת היטב מקצועית, טכנולוגית ותפעולית, באופן שיגביר צמיחתנו ויחזק אף יותר מעמדנו המוביל בתעשיה".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 1.dw 08/02/2016 14:32הגב לתגובה זוהייתי בעבר בכנס בבורסה שבו הציגה מטומי, והיא חברה קלאסית להצטרף למדד היתר50.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
