מטומי MATOMY
צילום: צילום: אייסTV

מצטרפת לבורסה בת"א: מטומי של אילן שילוח תהפוך לדואלית

מטומי נסחרת בלונדון לפי שווי 560 מיליון שקל. המניה צפויה להצטרף למדדים: ת"א-מאגר, ת"א יתר-מאגר ות"א יתר-50, טק עלית, בלו טק וטכנולוגיה
גיא בן סימון | (1)
נושאים בכתבה מטומי

קבוצת מטומי מדיה (LSE: MTMY) שבשליטת הפרסומאי אילן שילוח ועוסקת בפרסום מבוסס ביצועים, קיבלה את אישור הבורסה לרישום כפול של מניותיה בתל אביב, בנוסף לרישום בבורסה הראשית של לונדון. 

מטומי נסחרת בלונדון (AIM) לפי שווי של כמעט 100 מיליון פאונד (560 מיליון שקל). המניה צפויה לעמוד בתנאי הסף של המדדים, ובמועד העדכון הרבעוני הקרוב המניה תצורף למדדים: ת"א-מאגר, ת"א יתר-מאגר ות"א יתר-50, טק עלית, בלו טק וטכנולוגיה.

המניה התרסקה 50% בשנה האחרונה. מטומי הופקה ביולי 2014 לפי שווי של של כ-350 מיליון דולר (229 פני) אך מהר מאוד שווי החברה התכווץ בצורה משמעותית ברקע להנמכת תחזיות שביצעה ל-2015. בין לבין, נכנסה ענקית הפרסום העולמית פובליסיס בשיעור של 25%. ביום שישי סגרה מניית החברה במחיר של 109 פני, כלומר נמוך ב-52% מחיר ההנפקה. ובכל זאת, בניגוד ללא מעט חברות אחרות שנרשמו לאחרונה כדואליות (מנקיינד, סודהסרטים וכו') ונמצאות במומנטום עסקי שלילי, מטומי נמצאת במקום אחר.  

החברה עוסקת בפרסום מבוסס ביצועים במספר ערוצי מדיה דיגיטליים: מובייל, ווידאו רשתות חברתיות, דיספליי, email, search marketing, ומוניטיזציה של דומיינים. מטומי מציעה למפרסמים ושותפי מדיה את האפשרות להניב תוצאות בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי הלקוח, כלומר התשלום מתקבל רק אם מטומי עמדה בתוצאות אשר נקבעו מבעוד מועד. למטומי מעל ל- 5,000 לקוחות בתחומי פעילות שונים ב-100 מדינות והיא מעסיקה כ-400 עובדים ברחבי העולם.

בשנתיים האחרונות רכשה מטומי ארבע חברות שלהן יכולות פרוגרמטיות (קנייה או מכירה של שטחי פרסום באמצעות מערכות ממוחשבות המנוהלות באופן אוטומטי ובזמן אמת). הרכישה האחרונה עליה הודיעה החברה בנובמבר 2015 הינה Optimatic, חברת פרסום בתחום הווידאו. באפריל האחרון מטומי רכשה את השליטה (70%) בחברת Avenlo, המתמחה בשיווק באמצעות דוא"ל ומודעות מותאמות ללקוח מבוססי דאטה, באוקטובר 2014 רכשה מטומי את חברת Mobfox, המהווה את פלטפורמת ניהול מדיית המובייל של מטומי, שהכנסותיה ברבעון הרביעי של שנת 2015 זינקו בקרוב ל-200% לכ-7.12 מיליון דולר, לעומת הכנסותיה אשתקד. ביוני של אותה שנה נרכשו 50% נוספים מחברת Team Internet העוסקת במונטיזציה של דומיינים ומטומי עלתה לאחזקה של 70% בחברה.

 

לאחרונה פרסמה החברה תוצאות ראשוניות לשנת 2015 ובמסגרתן אשרה את העמידה ביעד ה- Ebitda המתואם בטווח של 25.7 - 25.3 מיליון דולר. כמו כן, החברה הודיעה כי היא מצפה בשנת 2015 להכנסות בטווח של 259 - 256 מיליון דולר. בשנת 2015 ההכנסות מתחום המובייל היוו כ-30% מסך הכנסות החברה ועלו לכ-78.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-39.1 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות פעילות הווידאו צמחו ב-51% לסך של כ-60 מיליון דולר, לעומת כ-39.7 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות הקבוצה המבוססת על פעילות פרסום פרוגרמטי היוו קרוב ל-60% בשנת 2015 וצמחו ב-33% בכל ערוצי המדיה לעומת שנת 2014. ההכנסות מדומיין מוניטיזיישן צמחו ב-23% לסך של כ-54.2 מיליון דולר לעומת 44.1 מיליון דולר בשנת 2014.

עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "אנו שמחים וגאים להודיע על הרישום הכפול בבורסה בת"א. מטומי מודה לבורסה לני"ע בת"א על צירופה לרשימת החברות שנרשמו לאחרונה ברישום כפול. רישום זה מאפשר לחברה להרחיב את בסיס המשקיעים, לשפר את הנזילות ואת מחזורי המסחר של מניות החברה. הצמיחה העסקית המתמשכת של החברה, בשילוב הרישום הכפול יגבירו את  העניין ווהשאת הערך לבעלי מניות ותיקים וחדשים. אנו מאמינים כי קבוצת מטומי ממוצבת היטב מקצועית, טכנולוגית ותפעולית, באופן שיגביר צמיחתנו ויחזק אף יותר מעמדנו המוביל בתעשיה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    dw 08/02/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    הייתי בעבר בכנס בבורסה שבו הציגה מטומי, והיא חברה קלאסית להצטרף למדד היתר50.
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.