מצטרפת לבורסה בת"א: מטומי של אילן שילוח תהפוך לדואלית
קבוצת מטומי מדיה (LSE: MTMY) שבשליטת הפרסומאי אילן שילוח ועוסקת בפרסום מבוסס ביצועים, קיבלה את אישור הבורסה לרישום כפול של מניותיה בתל אביב, בנוסף לרישום בבורסה הראשית של לונדון.
מטומי נסחרת בלונדון (AIM) לפי שווי של כמעט 100 מיליון פאונד (560 מיליון שקל). המניה צפויה לעמוד בתנאי הסף של המדדים, ובמועד העדכון הרבעוני הקרוב המניה תצורף למדדים: ת"א-מאגר, ת"א יתר-מאגר ות"א יתר-50, טק עלית, בלו טק וטכנולוגיה.
המניה התרסקה 50% בשנה האחרונה. מטומי הופקה ביולי 2014 לפי שווי של של כ-350 מיליון דולר (229 פני) אך מהר מאוד שווי החברה התכווץ בצורה משמעותית ברקע להנמכת תחזיות שביצעה ל-2015. בין לבין, נכנסה ענקית הפרסום העולמית פובליסיס בשיעור של 25%. ביום שישי סגרה מניית החברה במחיר של 109 פני, כלומר נמוך ב-52% מחיר ההנפקה. ובכל זאת, בניגוד ללא מעט חברות אחרות שנרשמו לאחרונה כדואליות (מנקיינד, סודהסרטים וכו') ונמצאות במומנטום עסקי שלילי, מטומי נמצאת במקום אחר.
החברה עוסקת בפרסום מבוסס ביצועים במספר ערוצי מדיה דיגיטליים: מובייל, ווידאו רשתות חברתיות, דיספליי, email, search marketing, ומוניטיזציה של דומיינים. מטומי מציעה למפרסמים ושותפי מדיה את האפשרות להניב תוצאות בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי הלקוח, כלומר התשלום מתקבל רק אם מטומי עמדה בתוצאות אשר נקבעו מבעוד מועד. למטומי מעל ל- 5,000 לקוחות בתחומי פעילות שונים ב-100 מדינות והיא מעסיקה כ-400 עובדים ברחבי העולם.
- אוטומקס מקימה עם זכיין שלה חברה בת; תפתח אולם תצוגה ברעננה
- מטומי תתמזג עם יבואן הרכב המקביל גלובל אוטומקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנתיים האחרונות רכשה מטומי ארבע חברות שלהן יכולות פרוגרמטיות (קנייה או מכירה של שטחי פרסום באמצעות מערכות ממוחשבות המנוהלות באופן אוטומטי ובזמן אמת). הרכישה האחרונה עליה הודיעה החברה בנובמבר 2015 הינה Optimatic, חברת פרסום בתחום הווידאו. באפריל האחרון מטומי רכשה את השליטה (70%) בחברת Avenlo, המתמחה בשיווק באמצעות דוא"ל ומודעות מותאמות ללקוח מבוססי דאטה, באוקטובר 2014 רכשה מטומי את חברת Mobfox, המהווה את פלטפורמת ניהול מדיית המובייל של מטומי, שהכנסותיה ברבעון הרביעי של שנת 2015 זינקו בקרוב ל-200% לכ-7.12 מיליון דולר, לעומת הכנסותיה אשתקד. ביוני של אותה שנה נרכשו 50% נוספים מחברת Team Internet העוסקת במונטיזציה של דומיינים ומטומי עלתה לאחזקה של 70% בחברה.
לאחרונה פרסמה החברה תוצאות ראשוניות לשנת 2015 ובמסגרתן אשרה את העמידה ביעד ה- Ebitda המתואם בטווח של 25.7 - 25.3 מיליון דולר. כמו כן, החברה הודיעה כי היא מצפה בשנת 2015 להכנסות בטווח של 259 - 256 מיליון דולר. בשנת 2015 ההכנסות מתחום המובייל היוו כ-30% מסך הכנסות החברה ועלו לכ-78.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-39.1 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות פעילות הווידאו צמחו ב-51% לסך של כ-60 מיליון דולר, לעומת כ-39.7 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות הקבוצה המבוססת על פעילות פרסום פרוגרמטי היוו קרוב ל-60% בשנת 2015 וצמחו ב-33% בכל ערוצי המדיה לעומת שנת 2014. ההכנסות מדומיין מוניטיזיישן צמחו ב-23% לסך של כ-54.2 מיליון דולר לעומת 44.1 מיליון דולר בשנת 2014.
עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "אנו שמחים וגאים להודיע על הרישום הכפול בבורסה בת"א. מטומי מודה לבורסה לני"ע בת"א על צירופה לרשימת החברות שנרשמו לאחרונה ברישום כפול. רישום זה מאפשר לחברה להרחיב את בסיס המשקיעים, לשפר את הנזילות ואת מחזורי המסחר של מניות החברה. הצמיחה העסקית המתמשכת של החברה, בשילוב הרישום הכפול יגבירו את העניין ווהשאת הערך לבעלי מניות ותיקים וחדשים. אנו מאמינים כי קבוצת מטומי ממוצבת היטב מקצועית, טכנולוגית ותפעולית, באופן שיגביר צמיחתנו ויחזק אף יותר מעמדנו המוביל בתעשיה".
- מיטב סוגרת עשור של תביעות - ומציגה רבעון שיא
- דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
- 1.dw 08/02/2016 14:32הגב לתגובה זוהייתי בעבר בכנס בבורסה שבו הציגה מטומי, והיא חברה קלאסית להצטרף למדד היתר50.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .
אורבניקה אורבניקה -12.82% צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5% שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.
במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט
הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.
- הבנקים ירדו 1.5%, הביטוח עלה ב-0.9%; אלביט זינקה 7%
- חשבתם שאין שער דולר ביום ראשון? טעיתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית
בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות
אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.
עלייה במכירות - ירידה ברווחיות
מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק.
החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.
מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש
לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל.
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.
