מטומי MATOMY
צילום: צילום: אייסTV

מצטרפת לבורסה בת"א: מטומי של אילן שילוח תהפוך לדואלית

מטומי נסחרת בלונדון לפי שווי 560 מיליון שקל. המניה צפויה להצטרף למדדים: ת"א-מאגר, ת"א יתר-מאגר ות"א יתר-50, טק עלית, בלו טק וטכנולוגיה
גיא בן סימון | (1)
נושאים בכתבה מטומי

קבוצת מטומי מדיה (LSE: MTMY) שבשליטת הפרסומאי אילן שילוח ועוסקת בפרסום מבוסס ביצועים, קיבלה את אישור הבורסה לרישום כפול של מניותיה בתל אביב, בנוסף לרישום בבורסה הראשית של לונדון. 

מטומי נסחרת בלונדון (AIM) לפי שווי של כמעט 100 מיליון פאונד (560 מיליון שקל). המניה צפויה לעמוד בתנאי הסף של המדדים, ובמועד העדכון הרבעוני הקרוב המניה תצורף למדדים: ת"א-מאגר, ת"א יתר-מאגר ות"א יתר-50, טק עלית, בלו טק וטכנולוגיה.

המניה התרסקה 50% בשנה האחרונה. מטומי הופקה ביולי 2014 לפי שווי של של כ-350 מיליון דולר (229 פני) אך מהר מאוד שווי החברה התכווץ בצורה משמעותית ברקע להנמכת תחזיות שביצעה ל-2015. בין לבין, נכנסה ענקית הפרסום העולמית פובליסיס בשיעור של 25%. ביום שישי סגרה מניית החברה במחיר של 109 פני, כלומר נמוך ב-52% מחיר ההנפקה. ובכל זאת, בניגוד ללא מעט חברות אחרות שנרשמו לאחרונה כדואליות (מנקיינד, סודהסרטים וכו') ונמצאות במומנטום עסקי שלילי, מטומי נמצאת במקום אחר.  

החברה עוסקת בפרסום מבוסס ביצועים במספר ערוצי מדיה דיגיטליים: מובייל, ווידאו רשתות חברתיות, דיספליי, email, search marketing, ומוניטיזציה של דומיינים. מטומי מציעה למפרסמים ושותפי מדיה את האפשרות להניב תוצאות בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי הלקוח, כלומר התשלום מתקבל רק אם מטומי עמדה בתוצאות אשר נקבעו מבעוד מועד. למטומי מעל ל- 5,000 לקוחות בתחומי פעילות שונים ב-100 מדינות והיא מעסיקה כ-400 עובדים ברחבי העולם.

בשנתיים האחרונות רכשה מטומי ארבע חברות שלהן יכולות פרוגרמטיות (קנייה או מכירה של שטחי פרסום באמצעות מערכות ממוחשבות המנוהלות באופן אוטומטי ובזמן אמת). הרכישה האחרונה עליה הודיעה החברה בנובמבר 2015 הינה Optimatic, חברת פרסום בתחום הווידאו. באפריל האחרון מטומי רכשה את השליטה (70%) בחברת Avenlo, המתמחה בשיווק באמצעות דוא"ל ומודעות מותאמות ללקוח מבוססי דאטה, באוקטובר 2014 רכשה מטומי את חברת Mobfox, המהווה את פלטפורמת ניהול מדיית המובייל של מטומי, שהכנסותיה ברבעון הרביעי של שנת 2015 זינקו בקרוב ל-200% לכ-7.12 מיליון דולר, לעומת הכנסותיה אשתקד. ביוני של אותה שנה נרכשו 50% נוספים מחברת Team Internet העוסקת במונטיזציה של דומיינים ומטומי עלתה לאחזקה של 70% בחברה.

 

לאחרונה פרסמה החברה תוצאות ראשוניות לשנת 2015 ובמסגרתן אשרה את העמידה ביעד ה- Ebitda המתואם בטווח של 25.7 - 25.3 מיליון דולר. כמו כן, החברה הודיעה כי היא מצפה בשנת 2015 להכנסות בטווח של 259 - 256 מיליון דולר. בשנת 2015 ההכנסות מתחום המובייל היוו כ-30% מסך הכנסות החברה ועלו לכ-78.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-39.1 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות פעילות הווידאו צמחו ב-51% לסך של כ-60 מיליון דולר, לעומת כ-39.7 מיליון דולר בשנת 2014. ההכנסות הקבוצה המבוססת על פעילות פרסום פרוגרמטי היוו קרוב ל-60% בשנת 2015 וצמחו ב-33% בכל ערוצי המדיה לעומת שנת 2014. ההכנסות מדומיין מוניטיזיישן צמחו ב-23% לסך של כ-54.2 מיליון דולר לעומת 44.1 מיליון דולר בשנת 2014.

עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "אנו שמחים וגאים להודיע על הרישום הכפול בבורסה בת"א. מטומי מודה לבורסה לני"ע בת"א על צירופה לרשימת החברות שנרשמו לאחרונה ברישום כפול. רישום זה מאפשר לחברה להרחיב את בסיס המשקיעים, לשפר את הנזילות ואת מחזורי המסחר של מניות החברה. הצמיחה העסקית המתמשכת של החברה, בשילוב הרישום הכפול יגבירו את  העניין ווהשאת הערך לבעלי מניות ותיקים וחדשים. אנו מאמינים כי קבוצת מטומי ממוצבת היטב מקצועית, טכנולוגית ותפעולית, באופן שיגביר צמיחתנו ויחזק אף יותר מעמדנו המוביל בתעשיה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    dw 08/02/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    הייתי בעבר בכנס בבורסה שבו הציגה מטומי, והיא חברה קלאסית להצטרף למדד היתר50.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.