לקראת יום חמישי: "אנחנו צפויים לראות הרחבה כמותית" - האם הבורסות יזנקו?
כוונו את השעונים, יום חמישי הקרוב ב-14:45 זה קורה. מאריו דראגי, נשיא הבנק המרכזי האירופי, צפוי להשיק QE אירופאי (או 45 דקות לאחר מכן במהלך מסיבת העיתונאים). ההערכות מדברות על סכום של 550 מיליארד אירו והשווקים נמצאים כעת במצב של דריכות שיא. אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי בפסגות, התייחס לאירוע בראיון ל-Bizportal TV וגם לטלטלה בשוויץ - ולבסוף הסתכלות גם על השפעת הבחירות ביוון ביום א' הקרוב.
אם לבחון את ציפיות המשקיעים לפי הסיטואציות בבורסות, אז ברור שהאופטימיות לקראת יום ה' היא גדולה מאוד. מדד הדאקס שדשדש במשך חודשים ארוכים (בזמן שבוול סטריט נשברו שיאים), פרץ ביום שישי האחרון לשיא כל הזמנים ומאז ממשיך לטפס. בתוך כך, תשואות האג"ח של גרמניה נפלו לשפל של 0.4% והאירו צלל 4% (!!) רק השנה מול הדולר. בקיצור, נקווה שדראגי לא יאכזב.
- 11.יום חמישי ירידות באירופה והכול חרטה לא תיהיה הקלה כמותי (ל"ת)רמי 20/01/2015 17:12הגב לתגובה זו
- 10.מסכן השוק הזה גמור מקבל כל היום מכות בכוונה (ל"ת)שרי 20/01/2015 16:44הגב לתגובה זו
- 9.זינוק בעליה? כבר בסרט הזה מלא פעמים (ל"ת)לא יקרה 20/01/2015 16:32הגב לתגובה זו
- 8.אמיר 20/01/2015 15:50הגב לתגובה זוהכל כבר מגולם במחיר השוק הנוכחי !! אפילו יכול להיות שנראה ירידות . קונים בשמועות מוכרים בידיעות .
- ברור שיעלה.גם שהאמריקאית הדפיסה זה עלה ועלה 6 שנים (ל"ת)אידו 20/01/2015 16:10הגב לתגובה זו
- 7.הברבור הירוק 20/01/2015 15:36הגב לתגובה זוהכול מגולם הדולר התחזק מידי בזמן האחרון המדד ירד בארצות הברית ירד ב0.4 הריבית לא תעלה בזמן הקרוב ודולר הולך להחלש בתקופה הקרובה קנו יורו דולר אוסטרלי לחודשים ארוכים ותרויחו
- 6.הכל מגולם . עם ההודעה השווקים ירדו (ל"ת)פיני 20/01/2015 15:19הגב לתגובה זו
- 5.איזה בורסות יזנקו? לא אירופה לא תזנק!!! תיצורו אשליות (ל"ת)רמי 20/01/2015 14:49הגב לתגובה זו
- 4.אני משקיע בלבד!! (ל"ת)רוקי 20/01/2015 14:44הגב לתגובה זו
- 3.פיני 20/01/2015 13:26הגב לתגובה זומדוע אין בכתבה הסבר לגבי הצפי, למשל של ערך היורו, כתוצאה מהצעדים הצפויים?
- מסביר 20/01/2015 14:51הגב לתגובה זומה שקורה בתוכנית הסיוע הוא שהבנק המרכזי של אירופה מדפיס כמויות אדירות של כסף ז״א מזרים הרבה יורו לשוק. עכשיו כמו בכל שוק של היצע וביקוש כאשר אתה מעלה את ההיצע אז המחיר יורד.
- משה 20/01/2015 14:32הגב לתגובה זואיזה הסבר אתה מבקש בוודאות שהיורו הולך להיתרסק בהרחבה כמותית שכזו ואל תתפלא שבתחילת שבוע הבא שער הדולר יהיה גבוה מהיורו...
- 2.אנונימי 20/01/2015 13:19הגב לתגובה זוכבר אף אחד לא קונה את ההתערבויות האלו בשווקים.הכל מלאכותי
- מקס דקס 20/01/2015 14:49הגב לתגובה זואז איך אתה מסביר שהדאקס לא מפסיק לעלות כבר שבוע בעוד שבארהב ירידות
- 1.וואצ'ר 20/01/2015 13:17הגב לתגובה זווויייי!!!!!!!
- מה זה משנה.שים בבורסה איתם ותרויח (ל"ת)אידו 20/01/2015 16:12הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
