מבט אל העתיד: אלווריון תתמקד השנה בהגדלת הרווחיות במקום בהגדלת המכירות

השלמת רכישת חברת ווביון יוצרת לאלווריון בידול טכנולוגי והשילוב בין שתי החברות יאפשר האצה ושחרור של מוצרים חדשים של אלווריון לשווקים חדשים וקיימים ב-2012
יעל גרונטמן | (6)

חברת אלווריון ערכה היום (א') כנס משקיעים בבורסה בת"א ובו סיפקה הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל ערן גורב, פרטים על השלמת רכישת ווייביון ופירסמה את האסטרטגיה שלה לשנת 2012 ולטווח הארוך.

בהתייחס לאסטרטגיה הטכנולוגית והפיננסית של החברה ציינה הנהלת החברה כי עד 2010 אלווריון מיקדה פעילותה בעיקר בוויימקס שנחשב בזמנו להיות ההבטחה הגדולה של תקשורת הדור הרביעי, ובנוסף ייצרה פעילויות משניות בתחומי ה-WiFi וה-RAN. ב-2010 הוחלט בהנהלת החברה על שינוי אסטרטגי שיותאם לדרישות המשתנות בשוק, כאשר ב-2011 הוחל ביישום האסטרטגיה החדשה שכללה אספקת פתרון כולל, המורכב ממגוון טכנולוגיות לפי צרכי השווקים הורטיקליים (מוניציפלי, חינוך, מכרות, גז ונפט, תשתיות, אבטחה ובטחון), ספקיות התקשורת ומפעילי הסלולר.

כעת צופה הנהלת החברה כי אסטרטגיה זו תיושם במלואה ב-2012, כאשר רכישת ווייביון בסוף השנה שעברה מהווה חלק ממימושה. נציין כי ווביון היא החברה המובילה בעולם בשימוש בטכנולוגיית עיצוב אלומה המבוססת על תשתיות WiFi ואינה מצריכה בניית תשתית חדשה. רכישה זו יוצרת לאלווריון בידול טכנולוגי.

הטכנולוגיה היחודית של ווביון עושה שימוש במערך אנטנות ייעודיות על מנת לשלוח למכשירי המשתמשים השונים אלומות WiFi ממוקדות ומוגברות במתחם נתון, דבר המאפשר: גם כיסוי טווח יותר רחב של שטח, גם גישה מוגברת לכל משתמש ומשתמש וגם התגברות על הפרעות בעת השימוש בתדרי WiFi. (תחנת הבסיס של ווייביון מאפשרת כיסוי בתוך ומחוץ לבניינים ללא הפרעות וגם כשאנטנת ה-WiFi מוסתרת מן העין). השילוב בין שתי החברות מאפשר האצה ושחרור של מוצרים חדשים של אלווריון לשווקים חדשים וקיימים.

מבחינת הפעילות הפיננסית לשנת 2012 ולטווח הארוך יותר מסרה הנהלת החברה בכנס המשקיעים כי הדגש האסטרטגי של החברה מבחינת פעילות פיננסית הוא מעבר מהגדלת מכירות ונתח שוק להגדלת הרווחיות ומיקוד ברווחיות גבוהה. על מנת לממש את התוכנית האסטרטגית אלווריון מתכוונת לבצע בחירה קפדנית של פרויקטים שהם בעלי שולי רווח גבוהים ורווחיים. החברה מסרה כי היא מכוונת להציג מוצרים חדשים ב-2012 תוך הורדת עלות וזמן הפריסה לטובת הגברת הרווחיות והמכירות.

ב-2012 מכוונת אלווריון ליעד רווח תפעולי נמוך של כ-5% , ובטווח הארוך צופה החברה רווח תפעולי ברמה של 10%. עבור 2012 צופה אלווריון הכנסות בטווח של 195-185 מיליון דולר בדומה ל-2011, כאשר 25 מיליון דולר מגיעים מעסקי וויביון והשאר מגיע מפעילות בתחום הBWA- ומהאצת החדירה לשווקים ורטיקליים.

החברה הודיעה גם כי היא מכוונת לשמור על היקף המזומנים שבקופתה המסתכם בכ-60 מיליון דולר, כלומר היא מתכוונת לייצר תזרים מזומנים חיובי תוך שהיא משלמת חלק מרכישת וויביון.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הרע מאחוריה , הטוב מגיע (ל"ת)
    שי 12/02/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סוחר 30/01/2012 07:55
    הגב לתגובה זו
    רק כאשר תצליח ההנהלה לייצר רווח של אגורה למניה, כדיוידנד , אחשוב על רכישה. עד אז לא קונה גם בשקל.
  • 4.
    AL 29/01/2012 23:54
    הגב לתגובה זו
    אלוריון עוד לא הבינה שהיא אמורה למכור גרעינים ולא מכוניות. מה שצריך זה למכור לא להתחכם עם השוק, כי הוא לא קונה את זה.
  • 3.
    המביו 29/01/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
    השנה תעלה מעל 100 אחוז
  • 2.
    העת לשפר פוזיציה לשקולכם בהצלחה (ל"ת)
    אלי אלווריון 29/01/2012 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בלי LTE אין עתיד לחברה (ל"ת)
    אבי 29/01/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג -1.94%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.