מבט אל העתיד: אלווריון תתמקד השנה בהגדלת הרווחיות במקום בהגדלת המכירות
חברת אלווריון ערכה היום (א') כנס משקיעים בבורסה בת"א ובו סיפקה הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל ערן גורב, פרטים על השלמת רכישת ווייביון ופירסמה את האסטרטגיה שלה לשנת 2012 ולטווח הארוך.
בהתייחס לאסטרטגיה הטכנולוגית והפיננסית של החברה ציינה הנהלת החברה כי עד 2010 אלווריון מיקדה פעילותה בעיקר בוויימקס שנחשב בזמנו להיות ההבטחה הגדולה של תקשורת הדור הרביעי, ובנוסף ייצרה פעילויות משניות בתחומי ה-WiFi וה-RAN. ב-2010 הוחלט בהנהלת החברה על שינוי אסטרטגי שיותאם לדרישות המשתנות בשוק, כאשר ב-2011 הוחל ביישום האסטרטגיה החדשה שכללה אספקת פתרון כולל, המורכב ממגוון טכנולוגיות לפי צרכי השווקים הורטיקליים (מוניציפלי, חינוך, מכרות, גז ונפט, תשתיות, אבטחה ובטחון), ספקיות התקשורת ומפעילי הסלולר.
כעת צופה הנהלת החברה כי אסטרטגיה זו תיושם במלואה ב-2012, כאשר רכישת ווייביון בסוף השנה שעברה מהווה חלק ממימושה. נציין כי ווביון היא החברה המובילה בעולם בשימוש בטכנולוגיית עיצוב אלומה המבוססת על תשתיות WiFi ואינה מצריכה בניית תשתית חדשה. רכישה זו יוצרת לאלווריון בידול טכנולוגי.
הטכנולוגיה היחודית של ווביון עושה שימוש במערך אנטנות ייעודיות על מנת לשלוח למכשירי המשתמשים השונים אלומות WiFi ממוקדות ומוגברות במתחם נתון, דבר המאפשר: גם כיסוי טווח יותר רחב של שטח, גם גישה מוגברת לכל משתמש ומשתמש וגם התגברות על הפרעות בעת השימוש בתדרי WiFi. (תחנת הבסיס של ווייביון מאפשרת כיסוי בתוך ומחוץ לבניינים ללא הפרעות וגם כשאנטנת ה-WiFi מוסתרת מן העין). השילוב בין שתי החברות מאפשר האצה ושחרור של מוצרים חדשים של אלווריון לשווקים חדשים וקיימים.
מבחינת הפעילות הפיננסית לשנת 2012 ולטווח הארוך יותר מסרה הנהלת החברה בכנס המשקיעים כי הדגש האסטרטגי של החברה מבחינת פעילות פיננסית הוא מעבר מהגדלת מכירות ונתח שוק להגדלת הרווחיות ומיקוד ברווחיות גבוהה. על מנת לממש את התוכנית האסטרטגית אלווריון מתכוונת לבצע בחירה קפדנית של פרויקטים שהם בעלי שולי רווח גבוהים ורווחיים. החברה מסרה כי היא מכוונת להציג מוצרים חדשים ב-2012 תוך הורדת עלות וזמן הפריסה לטובת הגברת הרווחיות והמכירות.
ב-2012 מכוונת אלווריון ליעד רווח תפעולי נמוך של כ-5% , ובטווח הארוך צופה החברה רווח תפעולי ברמה של 10%. עבור 2012 צופה אלווריון הכנסות בטווח של 195-185 מיליון דולר בדומה ל-2011, כאשר 25 מיליון דולר מגיעים מעסקי וויביון והשאר מגיע מפעילות בתחום הBWA- ומהאצת החדירה לשווקים ורטיקליים.
החברה הודיעה גם כי היא מכוונת לשמור על היקף המזומנים שבקופתה המסתכם בכ-60 מיליון דולר, כלומר היא מתכוונת לייצר תזרים מזומנים חיובי תוך שהיא משלמת חלק מרכישת וויביון.
- 6.הרע מאחוריה , הטוב מגיע (ל"ת)שי 12/02/2012 00:30הגב לתגובה זו
- 5.סוחר 30/01/2012 07:55הגב לתגובה זורק כאשר תצליח ההנהלה לייצר רווח של אגורה למניה, כדיוידנד , אחשוב על רכישה. עד אז לא קונה גם בשקל.
- 4.AL 29/01/2012 23:54הגב לתגובה זואלוריון עוד לא הבינה שהיא אמורה למכור גרעינים ולא מכוניות. מה שצריך זה למכור לא להתחכם עם השוק, כי הוא לא קונה את זה.
- 3.המביו 29/01/2012 21:35הגב לתגובה זוהשנה תעלה מעל 100 אחוז
- 2.העת לשפר פוזיציה לשקולכם בהצלחה (ל"ת)אלי אלווריון 29/01/2012 19:11הגב לתגובה זו
- 1.בלי LTE אין עתיד לחברה (ל"ת)אבי 29/01/2012 17:59הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .
אורבניקה אורבניקה -12.82% צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5% שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.
במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט
הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.
- הבנקים ירדו 1.5%, הביטוח עלה ב-0.9%; אלביט זינקה 7%
- חשבתם שאין שער דולר ביום ראשון? טעיתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית
בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות
אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.
עלייה במכירות - ירידה ברווחיות
מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק.
החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.
מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש
לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל.
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.
