מבט אל העתיד: אלווריון תתמקד השנה בהגדלת הרווחיות במקום בהגדלת המכירות
חברת אלווריון ערכה היום (א') כנס משקיעים בבורסה בת"א ובו סיפקה הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל ערן גורב, פרטים על השלמת רכישת ווייביון ופירסמה את האסטרטגיה שלה לשנת 2012 ולטווח הארוך.
בהתייחס לאסטרטגיה הטכנולוגית והפיננסית של החברה ציינה הנהלת החברה כי עד 2010 אלווריון מיקדה פעילותה בעיקר בוויימקס שנחשב בזמנו להיות ההבטחה הגדולה של תקשורת הדור הרביעי, ובנוסף ייצרה פעילויות משניות בתחומי ה-WiFi וה-RAN. ב-2010 הוחלט בהנהלת החברה על שינוי אסטרטגי שיותאם לדרישות המשתנות בשוק, כאשר ב-2011 הוחל ביישום האסטרטגיה החדשה שכללה אספקת פתרון כולל, המורכב ממגוון טכנולוגיות לפי צרכי השווקים הורטיקליים (מוניציפלי, חינוך, מכרות, גז ונפט, תשתיות, אבטחה ובטחון), ספקיות התקשורת ומפעילי הסלולר.
כעת צופה הנהלת החברה כי אסטרטגיה זו תיושם במלואה ב-2012, כאשר רכישת ווייביון בסוף השנה שעברה מהווה חלק ממימושה. נציין כי ווביון היא החברה המובילה בעולם בשימוש בטכנולוגיית עיצוב אלומה המבוססת על תשתיות WiFi ואינה מצריכה בניית תשתית חדשה. רכישה זו יוצרת לאלווריון בידול טכנולוגי.
הטכנולוגיה היחודית של ווביון עושה שימוש במערך אנטנות ייעודיות על מנת לשלוח למכשירי המשתמשים השונים אלומות WiFi ממוקדות ומוגברות במתחם נתון, דבר המאפשר: גם כיסוי טווח יותר רחב של שטח, גם גישה מוגברת לכל משתמש ומשתמש וגם התגברות על הפרעות בעת השימוש בתדרי WiFi. (תחנת הבסיס של ווייביון מאפשרת כיסוי בתוך ומחוץ לבניינים ללא הפרעות וגם כשאנטנת ה-WiFi מוסתרת מן העין). השילוב בין שתי החברות מאפשר האצה ושחרור של מוצרים חדשים של אלווריון לשווקים חדשים וקיימים.
מבחינת הפעילות הפיננסית לשנת 2012 ולטווח הארוך יותר מסרה הנהלת החברה בכנס המשקיעים כי הדגש האסטרטגי של החברה מבחינת פעילות פיננסית הוא מעבר מהגדלת מכירות ונתח שוק להגדלת הרווחיות ומיקוד ברווחיות גבוהה. על מנת לממש את התוכנית האסטרטגית אלווריון מתכוונת לבצע בחירה קפדנית של פרויקטים שהם בעלי שולי רווח גבוהים ורווחיים. החברה מסרה כי היא מכוונת להציג מוצרים חדשים ב-2012 תוך הורדת עלות וזמן הפריסה לטובת הגברת הרווחיות והמכירות.
ב-2012 מכוונת אלווריון ליעד רווח תפעולי נמוך של כ-5% , ובטווח הארוך צופה החברה רווח תפעולי ברמה של 10%. עבור 2012 צופה אלווריון הכנסות בטווח של 195-185 מיליון דולר בדומה ל-2011, כאשר 25 מיליון דולר מגיעים מעסקי וויביון והשאר מגיע מפעילות בתחום הBWA- ומהאצת החדירה לשווקים ורטיקליים.
החברה הודיעה גם כי היא מכוונת לשמור על היקף המזומנים שבקופתה המסתכם בכ-60 מיליון דולר, כלומר היא מתכוונת לייצר תזרים מזומנים חיובי תוך שהיא משלמת חלק מרכישת וויביון.
- 6.הרע מאחוריה , הטוב מגיע (ל"ת)שי 12/02/2012 00:30הגב לתגובה זו
- 5.סוחר 30/01/2012 07:55הגב לתגובה זורק כאשר תצליח ההנהלה לייצר רווח של אגורה למניה, כדיוידנד , אחשוב על רכישה. עד אז לא קונה גם בשקל.
- 4.AL 29/01/2012 23:54הגב לתגובה זואלוריון עוד לא הבינה שהיא אמורה למכור גרעינים ולא מכוניות. מה שצריך זה למכור לא להתחכם עם השוק, כי הוא לא קונה את זה.
- 3.המביו 29/01/2012 21:35הגב לתגובה זוהשנה תעלה מעל 100 אחוז
- 2.העת לשפר פוזיציה לשקולכם בהצלחה (ל"ת)אלי אלווריון 29/01/2012 19:11הגב לתגובה זו
- 1.בלי LTE אין עתיד לחברה (ל"ת)אבי 29/01/2012 17:59הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳