מבט אל העתיד: אלווריון תתמקד השנה בהגדלת הרווחיות במקום בהגדלת המכירות
חברת אלווריון ערכה היום (א') כנס משקיעים בבורסה בת"א ובו סיפקה הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל ערן גורב, פרטים על השלמת רכישת ווייביון ופירסמה את האסטרטגיה שלה לשנת 2012 ולטווח הארוך.
בהתייחס לאסטרטגיה הטכנולוגית והפיננסית של החברה ציינה הנהלת החברה כי עד 2010 אלווריון מיקדה פעילותה בעיקר בוויימקס שנחשב בזמנו להיות ההבטחה הגדולה של תקשורת הדור הרביעי, ובנוסף ייצרה פעילויות משניות בתחומי ה-WiFi וה-RAN. ב-2010 הוחלט בהנהלת החברה על שינוי אסטרטגי שיותאם לדרישות המשתנות בשוק, כאשר ב-2011 הוחל ביישום האסטרטגיה החדשה שכללה אספקת פתרון כולל, המורכב ממגוון טכנולוגיות לפי צרכי השווקים הורטיקליים (מוניציפלי, חינוך, מכרות, גז ונפט, תשתיות, אבטחה ובטחון), ספקיות התקשורת ומפעילי הסלולר.
כעת צופה הנהלת החברה כי אסטרטגיה זו תיושם במלואה ב-2012, כאשר רכישת ווייביון בסוף השנה שעברה מהווה חלק ממימושה. נציין כי ווביון היא החברה המובילה בעולם בשימוש בטכנולוגיית עיצוב אלומה המבוססת על תשתיות WiFi ואינה מצריכה בניית תשתית חדשה. רכישה זו יוצרת לאלווריון בידול טכנולוגי.
הטכנולוגיה היחודית של ווביון עושה שימוש במערך אנטנות ייעודיות על מנת לשלוח למכשירי המשתמשים השונים אלומות WiFi ממוקדות ומוגברות במתחם נתון, דבר המאפשר: גם כיסוי טווח יותר רחב של שטח, גם גישה מוגברת לכל משתמש ומשתמש וגם התגברות על הפרעות בעת השימוש בתדרי WiFi. (תחנת הבסיס של ווייביון מאפשרת כיסוי בתוך ומחוץ לבניינים ללא הפרעות וגם כשאנטנת ה-WiFi מוסתרת מן העין). השילוב בין שתי החברות מאפשר האצה ושחרור של מוצרים חדשים של אלווריון לשווקים חדשים וקיימים.
מבחינת הפעילות הפיננסית לשנת 2012 ולטווח הארוך יותר מסרה הנהלת החברה בכנס המשקיעים כי הדגש האסטרטגי של החברה מבחינת פעילות פיננסית הוא מעבר מהגדלת מכירות ונתח שוק להגדלת הרווחיות ומיקוד ברווחיות גבוהה. על מנת לממש את התוכנית האסטרטגית אלווריון מתכוונת לבצע בחירה קפדנית של פרויקטים שהם בעלי שולי רווח גבוהים ורווחיים. החברה מסרה כי היא מכוונת להציג מוצרים חדשים ב-2012 תוך הורדת עלות וזמן הפריסה לטובת הגברת הרווחיות והמכירות.
ב-2012 מכוונת אלווריון ליעד רווח תפעולי נמוך של כ-5% , ובטווח הארוך צופה החברה רווח תפעולי ברמה של 10%. עבור 2012 צופה אלווריון הכנסות בטווח של 195-185 מיליון דולר בדומה ל-2011, כאשר 25 מיליון דולר מגיעים מעסקי וויביון והשאר מגיע מפעילות בתחום הBWA- ומהאצת החדירה לשווקים ורטיקליים.
החברה הודיעה גם כי היא מכוונת לשמור על היקף המזומנים שבקופתה המסתכם בכ-60 מיליון דולר, כלומר היא מתכוונת לייצר תזרים מזומנים חיובי תוך שהיא משלמת חלק מרכישת וויביון.
- 6.הרע מאחוריה , הטוב מגיע (ל"ת)שי 12/02/2012 00:30הגב לתגובה זו
- 5.סוחר 30/01/2012 07:55הגב לתגובה זורק כאשר תצליח ההנהלה לייצר רווח של אגורה למניה, כדיוידנד , אחשוב על רכישה. עד אז לא קונה גם בשקל.
- 4.AL 29/01/2012 23:54הגב לתגובה זואלוריון עוד לא הבינה שהיא אמורה למכור גרעינים ולא מכוניות. מה שצריך זה למכור לא להתחכם עם השוק, כי הוא לא קונה את זה.
- 3.המביו 29/01/2012 21:35הגב לתגובה זוהשנה תעלה מעל 100 אחוז
- 2.העת לשפר פוזיציה לשקולכם בהצלחה (ל"ת)אלי אלווריון 29/01/2012 19:11הגב לתגובה זו
- 1.בלי LTE אין עתיד לחברה (ל"ת)אבי 29/01/2012 17:59הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
