מבט אל העתיד: אלווריון תתמקד השנה בהגדלת הרווחיות במקום בהגדלת המכירות

השלמת רכישת חברת ווביון יוצרת לאלווריון בידול טכנולוגי והשילוב בין שתי החברות יאפשר האצה ושחרור של מוצרים חדשים של אלווריון לשווקים חדשים וקיימים ב-2012
יעל גרונטמן | (6)

חברת אלווריון ערכה היום (א') כנס משקיעים בבורסה בת"א ובו סיפקה הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל ערן גורב, פרטים על השלמת רכישת ווייביון ופירסמה את האסטרטגיה שלה לשנת 2012 ולטווח הארוך.

בהתייחס לאסטרטגיה הטכנולוגית והפיננסית של החברה ציינה הנהלת החברה כי עד 2010 אלווריון מיקדה פעילותה בעיקר בוויימקס שנחשב בזמנו להיות ההבטחה הגדולה של תקשורת הדור הרביעי, ובנוסף ייצרה פעילויות משניות בתחומי ה-WiFi וה-RAN. ב-2010 הוחלט בהנהלת החברה על שינוי אסטרטגי שיותאם לדרישות המשתנות בשוק, כאשר ב-2011 הוחל ביישום האסטרטגיה החדשה שכללה אספקת פתרון כולל, המורכב ממגוון טכנולוגיות לפי צרכי השווקים הורטיקליים (מוניציפלי, חינוך, מכרות, גז ונפט, תשתיות, אבטחה ובטחון), ספקיות התקשורת ומפעילי הסלולר.

כעת צופה הנהלת החברה כי אסטרטגיה זו תיושם במלואה ב-2012, כאשר רכישת ווייביון בסוף השנה שעברה מהווה חלק ממימושה. נציין כי ווביון היא החברה המובילה בעולם בשימוש בטכנולוגיית עיצוב אלומה המבוססת על תשתיות WiFi ואינה מצריכה בניית תשתית חדשה. רכישה זו יוצרת לאלווריון בידול טכנולוגי.

הטכנולוגיה היחודית של ווביון עושה שימוש במערך אנטנות ייעודיות על מנת לשלוח למכשירי המשתמשים השונים אלומות WiFi ממוקדות ומוגברות במתחם נתון, דבר המאפשר: גם כיסוי טווח יותר רחב של שטח, גם גישה מוגברת לכל משתמש ומשתמש וגם התגברות על הפרעות בעת השימוש בתדרי WiFi. (תחנת הבסיס של ווייביון מאפשרת כיסוי בתוך ומחוץ לבניינים ללא הפרעות וגם כשאנטנת ה-WiFi מוסתרת מן העין). השילוב בין שתי החברות מאפשר האצה ושחרור של מוצרים חדשים של אלווריון לשווקים חדשים וקיימים.

מבחינת הפעילות הפיננסית לשנת 2012 ולטווח הארוך יותר מסרה הנהלת החברה בכנס המשקיעים כי הדגש האסטרטגי של החברה מבחינת פעילות פיננסית הוא מעבר מהגדלת מכירות ונתח שוק להגדלת הרווחיות ומיקוד ברווחיות גבוהה. על מנת לממש את התוכנית האסטרטגית אלווריון מתכוונת לבצע בחירה קפדנית של פרויקטים שהם בעלי שולי רווח גבוהים ורווחיים. החברה מסרה כי היא מכוונת להציג מוצרים חדשים ב-2012 תוך הורדת עלות וזמן הפריסה לטובת הגברת הרווחיות והמכירות.

ב-2012 מכוונת אלווריון ליעד רווח תפעולי נמוך של כ-5% , ובטווח הארוך צופה החברה רווח תפעולי ברמה של 10%. עבור 2012 צופה אלווריון הכנסות בטווח של 195-185 מיליון דולר בדומה ל-2011, כאשר 25 מיליון דולר מגיעים מעסקי וויביון והשאר מגיע מפעילות בתחום הBWA- ומהאצת החדירה לשווקים ורטיקליים.

החברה הודיעה גם כי היא מכוונת לשמור על היקף המזומנים שבקופתה המסתכם בכ-60 מיליון דולר, כלומר היא מתכוונת לייצר תזרים מזומנים חיובי תוך שהיא משלמת חלק מרכישת וויביון.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הרע מאחוריה , הטוב מגיע (ל"ת)
    שי 12/02/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סוחר 30/01/2012 07:55
    הגב לתגובה זו
    רק כאשר תצליח ההנהלה לייצר רווח של אגורה למניה, כדיוידנד , אחשוב על רכישה. עד אז לא קונה גם בשקל.
  • 4.
    AL 29/01/2012 23:54
    הגב לתגובה זו
    אלוריון עוד לא הבינה שהיא אמורה למכור גרעינים ולא מכוניות. מה שצריך זה למכור לא להתחכם עם השוק, כי הוא לא קונה את זה.
  • 3.
    המביו 29/01/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
    השנה תעלה מעל 100 אחוז
  • 2.
    העת לשפר פוזיציה לשקולכם בהצלחה (ל"ת)
    אלי אלווריון 29/01/2012 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בלי LTE אין עתיד לחברה (ל"ת)
    אבי 29/01/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.