עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק ב-114% ל-44.7 מיליון שקל
ההכנסות החברה הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקל, לעומת 1.24 מיליארד שקל בשנת 2023; ה-EBITDA של החברה ב-2024 הסתכם בכ-84.7 מיליון שקל בהשוואה ל-76.4 מיליון שקל בשנה שעברה
עמיר שיווק עמיר שיווק 0.93% דיווחה על תוצאותיה לשנת 2024, ההכנסות החברה הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקל, לעומת 1.24 מיליארד שקל בשנת 2023. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-44.7 מיליון שקל בהשוואה ל-20.8 מיליון שקל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה בשנת 2024 הסתכם בכ-196.1 מיליון שקל לעומת 183.7 מיליון שקל בשנה שעברה. הרווח התפעולי התסכם ב-64.5 מיליון שקל לעומת 52.5 מיליון שקל ב-2023.
ה-EBITDA ב-2024 הסתכם בכ-84.7 מיליון שקל בהשוואה ל-76.4 מיליון שקל בשנה שעברה. סך המזומנים של החברה מסתכם בכ-22.5 מיליון שקל כאשר ההון העצמי של החברה נאמד בכ-392.7 מיליון שקל לעומת 358 מיליון שקל.
החברה עוסקת בעיקר בשיווק והפצה של תשומות למגזר החקלאי, הכוללות חומרים להגנת הצמח והזנתו (חומרי הדברה ודשן), אריזות ומוצרים
חקלאיים אחרים. בנוסף, החברה מפעילה מכון תערובות מזון לבעלי חיים ומחזיקה בנדל"ן מניב. לחברה מרלו"ג בשטח של 6 דונם בפארק התעשיה עמק חפר. לחברה מספר תחומי פעילות בינהם: תחום הגנת הצמח והזנתו, תחום התערובות, תחום האריזות, ופעילויות נוספות.
בתחום הגנת הצמח והזנתו, החברה הציגה בשנת 2024 הכנסות של 552.6 מיליון שקל לעומת 564.7 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הגולמי הסתכם בכ-69.5 מיליון שקל (12.6% מההכנסות), לעומת 65 מיליון שקל ב-2023 (11.5% ממהכנסות).
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- הרשות מאשרת: קנס של 1.65 מיליון שקל על עמיר שיווק בגין הטעיה בדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום האריזות, החברה הציגה בשנת 2024 הכנסות של 231 מיליון שקל לעומת 205.6 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הגולמי הסתכם בכ-35.2 מיליון שקל (15.2%) , לעומת 32.2 מיליון שקל ב-2023 (15.7%).
בתחום התערובות, החברה הציגה בשנת 2024 הכנסות של כ-305.4 מיליון שקל לעומת 326.3 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח
הגולמי הסתכם בכ-51 מיליון שקל (16.7%), לעומת 47.8 מיליון שקל ב-2023 (14.7%).
בפעילויות הנוספות של החברה כמו: שיווק מוצרי השקיה, זרעים, כלי-עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן (יריעות פלסטיק), מרססים, רשתות, עמודי ברזל ועוד
- החברה הציגה הכנסות של כ-159.5 מיליון שקל, לעומת 144 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הגולמי הסתכם בכ-36.1 מיליון שקל (22.6%) לעומת 31.6 מיליון שקל ב-2023 (22%).
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
לחברה נדל"ן להשקעה במספר מוקדים כאשר הערך של הנכסים בספרים מסתכם בכ-41.7 מיליון שקל והשווי ההוגן הינו 173.4 מיליון שקל (לפי הערכת שווי לסוף שנת 2024).

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳