"יש לנו תכנית אסטרטגית מפוקסת, אל על תהיה יותר גדולה וחזקה"
דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על, מספרת על האתגרים בשנה המטלטלת ביותר בתולדות החברה, אבל גם הרווחיות ביותר בתולדות החברה. "בזמן מלחמה, חברות זרות לא טסות לכאן – רק תעופה אזרחית חזקה תבטיח את שמי ישראל"
רווחים מדהימים, שנה עסקית פנומנלית. דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על -4.9% , היא אחת מאנשי השנה של קהל ביזפורטל בזכות שנה עסקית טובה. היא גם היתה מהנבחרים בשנה הקודמת. אז זה היה בשל תהליך התייעלות, כואב שהביא את אל על להיות חברה ככל החברות - כזו שמחפשת את הרווח ולא נשלטת על ידי העובדים. המנכ"לית החדשה הצליחה לעשות סדר בחברה עם מספר ארגוני וועדים חזקים ששלטו בה. זו משימה קשה והיא עמדה בה. אולי זה ההיכרות - היא 17 שנים באל על, אולי זו הכריזמה ויכולת ההובלה. אולי זה האכפתיות.
"היו פה עידן וולס ויצחק תשובה. נפגשנו לפני כמעט שלוש שנים, אני ועידן בטיסה, ממש בתחילת התפקיד שלי כמנכ"לית,
אני באל על הרבה שנים. הוא אמר אנחנו ואתם היינו היינו במקום קשה אחרי הקורונה. ניהלנו שיחה קצרה עם עצות טובות והנה אנחנו פה שנה אחרי שנה בטקס של אנשי השנה. מאז לא פגשתי אותו בטיסה, אנחנו נפגשים פה, אחת לשנה.
"אנחנו גם נפגשים במחירי
הדלק", אומרת בן טל גננסיה בהומור, "80 דולר לחבית, רבע מהמחזור שלנו הולך לשם". בן טל גננסיה מתארת את השנה שהיתה "רכבת הרים". "הדבוע התחיל עם חזרה מאוד מרגשת של חטופות ואני מקווה שנראה את התהליך משלים את עצמו ואת כל החטופים בבית. מקווה שהחיילים יחזרו בשלום.
גם אותם חיילים שצלצלו ב-7.10 מכל מקום בעולם וביקשו מאיתנו להחזיר אותם לארץ".
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מה שקורה אצלנו הוא חריג בכל קנה מידה. חברות תעופה יוצאות ולא היה דבר כזה בהיסטוריה של מדינת ישראל שכל כך הרבה זמן חברות לא טסות לפה. אתחבר לדבריו של יצחק
תשובה, אחד הדברים שהשגנו השנה זה שמימשנו את החזון של תעופה ישראלית חזקה. אין אף אחד שיהיה פה בזמן אמת. בזמנו אמרנו הסכמי אברהם וחברות זרות טסות לפה, אולי לא צריך חברת תעופה בגודל כזה, נפרק, תמכרו מטוסים. אין דבר כזה. אנחנו צריכים תעופה אזרחית חזקה, ואני מחזקת
גם את ישראייר, ארקיע, ואייר חיפה ובטח ובטח אל על".
איך נראה התפעול והניהול השוטף בשנה כזו?
"מעבר לאוכל- יש ארוחה, אין ארוחה?, האם יש חלון אין חלון, יש באמת לנהל בהרבה מאוד מישורים.
השנה הזאת היא מבחינתנו באל על מבצע צבאי גדול. רק חברה ישראלית יודעת לנהל ולהיערך לאירועים כאלו. אנחנו במבצע צבאי בכל רגע נתון. תסתכלו על אוקראינה רוסיה, אין טיסות אזרחיות לשם. פשוט אין. זה לא דבר של מה בכך שאנחנו ממשייכם לטוס.
"כשאנחנו
רואים את האיומים וגם היום של החות'ים, צריך להבין שמבחינתנו כחברת תעופה יש שאלות גדולות - איך שומרים על בטיחות וביטחו? זה כל היום לדבר עם גופים במדינה ולהבטיח שהכל בטוח ותקין. זאת אחריות גדולה. כשנמצאים בבונקר אצלנו, והיינו בו שלוש פעמים השנה, אתה מבין שצריך
את השרירים ואת הכוח בבית שלנו. תעופה אזרחית חזקה, אפשרות לתחזק ולשפץ מטוסים. הקמנו גם סימולטורים בארץ. אנחנו צריכים שרירים משלנו כי אנחנו נמצאים פה בשביל כולם. זה המסר המרכזי שלמדנו".
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
איך את בתור
המנכ"לית מנהלת חברה בשנה כל כך מטלטלת ומה גילית על אל על ועל עצמך?
"סיימתי 17 שנים באל על, לפני כן הייתי בחברת ייעוץ וייעצתי לאל על. הייתי באל על בתקופות טובות ותקופות קשות מאוד וגם כעת. יש בזה הרבה מאוד אהבה למקצוע, לתחום, ואם אהבתי את
זה קודם, השנה אני אוהבת את זה הרבה יותר כי גיליתי נשמה ולב פועם של עובדים שיש להם מטרה משותפת והם עושים הכל למעו ההצלחה. פעלנו במצב מאוד מורכב, יש לנו צוותים שצריכים לשרת בצבא בחיל האוויר, מכונאים ועובדי קרקע. הסתדרנו וסיפקנו תעופה למרות כל הקשיים. אנשים בכל
המקומות עשו עבודה נהדרת. ועבודה מרגשת. אנחנו עוזרים כי חשוב לנו, כחברה ישראלית לאומית לדאוג לעשות הכל להביא את החיילים שרצו לחזור הביתה איך שפרצה המלחמה, להביא משפחות של חטופים לארץ ומהארץ למקומות שהם צריכים, ולעיתים, לצערנו, להביא משפחות ללוויות של חיילים.
"גיליתי חוזק, עוצמה אצל העובדים, אצל עמישיראל. זה המסר שאנחנו מעביירם לעולם. גילינו את החוזק הפנימי של מדינת ישראל. שכשהתחלתי את הדרך להבראה באל על, היה צורך לאחד בתוך אל על את כל הוועדים, ולייצר יציבות פנימית. עכשיו כשאנחנו משדרים
את היציבות החוצה, זה במכפילי כוח. זה מה שהיה השנה".
כששומעים אותך מבינים את ההצלחה של אל על. תני לנו את החזון שלך לעוד 3-5 שנים. איך תיראה אל על?
"יש לנו תכנית אסטרטגית מפוקסת זו הסיבה שאנחנו פה כל שנה. אל על תהיה יותר גדולה וחזקה עם כ-60 מטוסים. נדע להביא את הגשר האווירי לכל אחד בעולם, לא רק חברת תעופה שמטיסה, חברה שהיא 5 כוכבים בשירות, בבורסה ואני מחכה לכוכב השישי. אני חושבת שכמותג, בין המותגים הכי ישראלים שיש, יש מקום להמשיך לקדם אותו ושיהיה מקור גאווה ברמה הגלובלית. להביא את אל על לשם ולהמשיך לתת את הביטחון וההרגשה שאנחנו הבית - אל על היא הכי בבית בעולם".
- 7.יוס 23/01/2025 05:47הגב לתגובה זואם לא המלחמה אל על היתה נשארת עלובה. טוסו אל על קבלו סנדוויץ עם ריח בלתי נסבל ותביבו איזה זבל של חברה.
- 6.ברק 22/01/2025 16:25הגב לתגובה זוממש מנכלית איכפתיתניצלה את העובדה שחברות בין לאומיות הפסיקו לטוס לארץ והעלתה את מחירי הטיסות בעשרות ומאות אחוזיםואז עוד יקראו לעצמם החברה הלאומית...... חחחחחהגזלן הלאומי!!!!!הרוויחו כמעט מליארד דולר שנה שעברה תוך כדי גדל הציבור הישראלי שכחו שכספי ציבור הצילו אותם בזמן הקורונהפשוט להקיא
- 5.גם קוף היה מגיע להישגים האלו כמונופול (ל"ת)רוי 22/01/2025 15:39הגב לתגובה זו
- 4.באפט 22/01/2025 14:03הגב לתגובה זושאומר שהדרך הכי מהירה להפוך מיליארד למליון זה להשקיע בחברת תעופה....לךךך פספסתי בגללך איזה 120% רק בגלל באפט לא קניתי שרציתי...לא יאומן הנייר הזה לא שווה 400 אבל נסחר ב 900 משהו פה מסריח.
- 3.אחלה חברה (ל"ת)יוחנן 22/01/2025 13:57הגב לתגובה זו
- 2.מנכלית מדהימה 22/01/2025 13:40הגב לתגובה זותיכף יגיעו הטרולים הקבועים לטנף.
- חחח...הצחקת (ל"ת)Ben 22/01/2025 15:19הגב לתגובה זו
- 1.תומר 22/01/2025 12:39הגב לתגובה זולא פלא שהמניה יורדת עכשיו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
